۲۲ آبان ۱۳۹۶

گزارش روز یازدهم از سفر تحقیقاتی پنجمین گروه بچه‌های LG Challenger به اسپانیا

تیم دختران سبز در گروه دانشگاه علم و صنعت، پنجمین و اخرین گروه از برگزیدگان ال‌جی چلنجر، با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا راهی شدند. گزارش یازدهمین روز از سفر تحقیقاتی آنها را در ادامه بخوانید.

گروه دختران سبز در روز یازدهم از سفر تحقیقاتی خود به کشور اسپانیا، پس از بازگشت مجدد خود از شهر بارسلونا به مادرید، از شرکت سیگناس دیدن نمود.

این شرکت غیر دولتی  از طریق بازیافت لاستیک غیر قابل استفاده و فرسوده شده ماده اولیه تولید چندین محصول را فراهم می کند.

در جلسه ذکر شده علاوه بر ارائه آمار قابل توجه از حجم تایرهای غیر قابل استفاده، به معرفی پروژه های شرکت پرداخته شد. از جمله این پروژه می توان به استفاده از لاستیک فرسوده در دیوارهای محافظ مسابقات ورزشی، موج شکن و استفاده از لاستیک غیر قابل استقاده در تهیه ماده اولیه آسفالت، بتن، سطح زمین بازی کودکان، سطح زمین های ورزشی، کفی کفش و استفاده آن در صنعت ریلی نام برد.

با توجه به اهمیت بخش ریلی در تحقیقات این گروه، نحوه بازیافت لاستیک و پروژه های پیاده شده در این بخش به تفضیل شرح داده شد. در حال حاضر در کشور اسپانیا در بخشی از خطوط مترو شهر از لاستیک بازیافت در ساخت مسیر ریلی استفاده شده است و  ترکیب لاستیک بازیافت با بالاست در حال بررسی در لابراتورها می باشد.

در این جلسه شرکت تمایل به همکاری با گروه دختران سبز نمود و بر تبادل نتایج آزمایشات ترکیب بالاست با لاستیک بازیافت شده با این گروه توافق نمود.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید