۰۶ آبان ۱۳۹۶

گزارش ال‌جی از نتایج مالی سه‌ماهه سوم سال 2017

بخش صوتی‌تصویری رکورد سودآوری را زد و بخش لوازم‌خانگی قدرتمندترین سه‌ماهه اقتصادی را ثبت کرد.

شرکت ال‌جی امروز میزان درآمد گزارش سه‌ماهه سوم سال 2017 را به مبلغ 13.44 میلیارد دلار اعلام کرد. این میزان نشان دهنده بیش از 15 درصد رشد نسبت به همین سه‌ماهه مالی در سال گذشته است. همچنین درآمد تمام بخش‌های مختلف شرکت ال‌جی بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده است. درآمد عملیاتی سه‌ماهه با میزان 455.7 میلیون دلار به نسبت سال 2017 تقریبا دو برابر شده و نشان دهنده سودآوری قدرتمند ال‌جی در بخش صوتی تصویری و لوازم‌خانگی است. این در حالی است که محیط تجاری دنیا به خاطر بیشتر شدن نگرانی‌ها برای معاملات تجاری، کمی محتاط و کم‌تحرک شده است.

بخش لوازم‌خانگی و تهویه مطبوع هوای ال‌جی

بخش لوازم‌خانگی و تهویه مطبوع هوای ال‌جی بار دیگر بیشترین سهم درآمدی از مجموع درآمد این ماه را با میزان 4.4 میلیارد دلار مال خود کرد. عددی که نشان دهنده رشد 16 درصدی این بخش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته است و به لطف فروش زیاد در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا و به خصوص بازارهای داخلی محقق شده است. درآمد عملیاتی این بخش معادل 375.16 میلیون دلار است که حاکی از رشد 26 درصدی سالانه است. انتظار می‌رود تقاضا برای خرید محصولات پیشرفته و مدرن ال‌جی در بازارهای اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و به خصوص کره همچنان قوی باقی بماند.

بخش صوتی تصویری ال‌جی

بخش صوتی تصویری ال‌جی بیشترین میزان سود عملیاتی فصل به فصل را با میزان 404.39 میلیون دلار اعلام کرده است. همچنین این بخش به لطف تقاضای بالا برای تلویزیون‌های پیشرفته در بازارهای آمریکا و آسیا، بیشترین میزان سود حاشیه‌ای به میزان 9.9 درصد را ثبت کرده است. فروش این بخش با میزان 4.09 میلیارد دلار، رشدی 12 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2016 داشته است. این امر نشان می‌دهد که استراتژی ال‌جی برای غلبه بر رقبا به وسیله توسعه قطعات و لوازم جانبی پیشرفته در بخش تلویزیون با تمرکز روی مدل‌های OLED و Ultra HD جواب داده است. میزان فروش تلویزیون‌های OLED در سه‌ماهه سوم به اندازه کل فروش این تلویزیون‌ها در سال 2016 و دو برابر فروش در سال 2015 برآورد شده است.

 بخش ارتباطات موبایل ال‌جی

میزان درآمد بخش ارتباطات موبایلی ال‌جی به 2.48 میلیارد دلار رسیده است و نشان دهنده رشد 8 درصدی به نسبت سال گذشته و رشد 4 درصدی نسبت به فصل قبل است. بیشترین سهم فروش این بخش متعلق به گوشی پرچم‌دار G6 و میان‌رده‌های سری Q و K است. ضرر عملیاتی به میزان 331.37 میلیون دلار، به نسبت همین بازه زمانی در سال 2016 ، 13 درصد بهبود پیدا کرده است میزان بارگیری 13.7 میلیون گوشی نشان از رشد 44 درصدی به نسبت سه‌ماهه دوم در بازارهای داخلی و رشد 9 درصدی در بازار آمریکای شمالی دارد. این بخش روی فروش گوشی پرچم‌دار V30  و بهتر کردن میزان قیمت رقابتی در فصل آخر سال 2017 است.

بخش قطعات خودروی ال‌جی

بخش قطعات خودرو ال‌جی فروش قدرتمندی با میزان 771.2 میلیون دلار ثبت کرد. این مقدار 29 درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال 2016 است. همچنین میزان ضرر عملیاتی به میزان 25 میلیون دلار، به خاطر سرمایه‌گذاری روی واحد تحقیق و توسعه و توسعه کسب‌وکار است. فروش محصولات مخصوص اطلاع‌رسانی و قطعات الکترونیکی خودرو همچنان قدرتمند باقی ماند ولی کاهش فروش اتومبیل در دنیا روی رشد این بخش اثرگذار بود. انتظار می‌رود افزایش ساخت قطعات الکترونیکی توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی به رشد بخش قطعات خودرو ال‌جی کمک کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید