۱۵ آبان ۱۳۹۶

گزارش دوازدهمین روز از سفر تحقیقاتی تیم چهارم از بچه‌های LG Challenger به فنلاند

گروه Team 1، از برگزیدگان ال‌جی چلنجر، دوازدهمین روز از سفر تحقیقاتی خود را با موضوع کام‌جویی در آموزش در فنلاند آغاز کردند.

تیم در این روز، به بررسی و طبقه بندی بیشتر دستاوردهای سفر پرداخت. در این روز، اطلاعات طبقه بندی شده و با وضعیت آموزش در ایران قیاس شدند. برخی از برتری های متد فنلاندی، به طور قطع در وضعیت حاضر، در ایران قابل اجرا نیستند.

بحث زیرساختها، چهارچوبهای غیرقابل تغییر نظام آمورشی، عدم توانایی معلم در تصمیم گیری برای شیوه آموزشی، ضعف علمی برخی از معلمان و مشکلاتی از این دست، مسائلی هستند که از پیاده سازی دقیق مدل فنلاند در کشورمان جلوگیری می کنند.

اما راهکار اصلی  برای پیشبرد اهداف این گروه، وفادار ماندن به روح آموزش فنلاندی و نه نمود خارجی آن است. در حقیقت این رویکرد، می تواند به گروه کمک کند که حتی در صورت مهیا نبودن شرایط پیاده سازی یک متد، به دنبال راهکاری بومی برای جایگزینی آن باشند.

این مساله به احتمال زیاد نتیجه سفر تحقیقانی تیم را در قالب چندین اقدام متنوع و متفاوت خواهد ریخت. آنچه که مشخص است اینکه راهی سخت و طولانی در پیش است و امید و تداوم، اندوخته اعضای گروه برای به سرانجام رساندن این پروژه خواهد بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید