۲۰ آبان ۱۳۹۶

گزارش روز نهم از سفر تحقیقاتی پنجمین گروه بچه‌های LG Challenger به اسپانیا

تیم دختران سبز در گروه دانشگاه علم و صنعت، پنجمین و اخرین گروه از برگزیدگان ال‌جی چلنجر، با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا راهی شدند. گزارش نهمین روز از سفر تحقیقاتی آنها را در ادامه بخوانید.

گروه دختران سبز در روز نهم از سفر تحقیقاتی خود به کشور اسپانیا طبق برنامه قبلی با قطار از والنسیا به بارسلون رفتند.

این شهر جدا از جاذبه های توریستی و گردشگری خود از سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه ای بهره مند بود که بخش عمده جابجایی ها برروی خطوط ریلی صورت میگرفت. همین موضوع سبب شده بود تا مطالعات بیشماری در زمینه ارتقای کیفی خطوط ریلی صورت پذیرد.

از جمله شرکت های به نام در این زمینه شرکت اسپانیایی کمسا بود که مطالعه بی نظیری بر روی انواع سنگ و تاثیر خرده تایر در آن را انجام داده بود.

طرح پیشنهادی و امکان سنجی شده این شرکت پوشش دهی سنگ بالاست با یک لایه از پلی اورتان و یک لایه از گرانول تایر و مجددا یک لایه از پلی اورتان جهت فیکس ترکیب بود. تست این سنگ نشان داده بود تنها با ادغام سه درصد از تایر به این سنگ ها ارتعاشات، صداها و حجم استفاده از تایر به صورت عجیبی کاهش یافته بود. همچنین این روش چسبندگی سنگ های بالاست را بیشتر کرده و پروسه تعمیرات و نگهداری خط را بسیار طولانی تر میکند.

تنها نکته مهم این بود که هزینه این ترکیب به علت هزینه بالای سوخت در اسپانیا و به تبع آن هزینه بالای لاستیک گران قیمت بود. لازم به یادآوری است که قیمت تمام شده لاستیک در کشور عزیزمان ایران به قدری پایین است که تولیدکنندگان لاستیک تمایلی به بازیافت آن نداشته و سالانه میلیون ها تن لاستیک در بیابان ها رها میشود. قطعا این طرح در ایران از مطلوبیت بالاتری بهره مند خواهد بود. حالا دختران سبز تحقق رویاهای خود را نزدیک تر میبینند.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید