۰۴ آذر ۱۳۹۶

به نظر شما، کدام قسمت از شهرمون کثیف‌تره؟

کدوم بخش از شهرهای بزرگی که توش زندگی میکنیم هوای آلوده تری داره؟ مترو؟ خیابون یا خونه؟ جواب این سوال، شما رو هم شوکه می کنه. این ویدیو رو حتماً ببینید.


وقتی هوا خیلی آلوده می‌شود، معمولا کار شهر به تعطیلی کشیده و توصیه عمومی این است که گروه‌های آسیب‌پذیر در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. یکی از دلایل توصیه‌ به ماندن در خانه، جلوگیری از فعالیت بدنی شدید است. ولی آیا هوای خانه پاکیزه‌تر از محیط بیرونی است؟ در دو سوم پژوهش‌هایی که کیفیت هوای داخل ساختمان و هوای بیرون بررسی و مقایسه شده است، نتایج حاکی از بیشتر بودن تمرکز آلاینده‌ها در هوای محیط داخلی است. همچنین تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که آلاینده‌های خارج از ساختمان، تقریبا در اکثر ساختمان‌ها به راحتی وارد هوای داخل می‌شوند. محیط داخلی اکثر ساختمان‌ها از محیط بیرون ایزوله نیست.

در این میان به دلیل عدم توسعه کامل سیستم ایمنی و سیستم ریوی کودکان و نیز داشتن سطح بدنی کم و میزان تنفس بالاتر، کودکان نسبت به بالغین آلاینده‌های بیش‌تری را نسبت به وزن خود دریافت کرده و در معرض خطر بیش‌تری هستند. از طرفی سالمندان هم به خاطر ضعف بدنی و حساس شدن شرایط بدن به تغییرات محیط آسیب زیادی می‌بینند.

large01-e1509333467400

راهکار چیست؟

اگر در شهر بدون آلودگی زندگی می‌کنید که خوش به حالتان. ولی اگر به اجبار زندگی شما به شهرهای بزرگ و صنعتی مثل تهران کشیده شده است، و یا مثل اهواز با گرد و غبار به مشکل خورده‌اید، برای بهتر کردن سلامت خود و اطرافیان، بخصوص کودکانتان باید به سراغ راهکارهای هوشمندانه بروید. فناوری در این زمینه به کمک ما آمده است و با محصولاتی که هوای داخل را فیلتر می‌کنند و آن را از مواد مضر پاک می‌سازد به راحتی هوای سالمی در اختیار ما می‌گذارد. برای حل این مشکلات شرکت ال‌جی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در تصفیه هوای خود را بکار گرفته است. شرکت ال‌جی دو دستگاه مخصوص تصفیه هوای داخل خانه به نام ‌های Aqua  و Air Bus عرضه کرده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهند.

large01-1-e1509333484281

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید