۰۱ آذر ۱۳۹۶

عملیاتی شدن طرح رجیستری تلفن همراه تا سه هفته آینده

وزیر ارتباطات: طرح رجیستری حداکثر تا سه هفته آینده وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مردم به عنوان کاربر نهایی در طرح رجیستری باید کمترین بلاتکلیفی را داشته باشند، گفت: حداکثر این طرح تا سه هفته آینده وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

محمد جواد آذری جهرمی روز پنج شنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و در جمع خبرنگاران ادامه داد: اکنون همه سامانه طرح رجیستری (کددارکردن گوشی های تلفن همراه) آماده است و تنها دغدغه ای که در حال حاضر برای اعلام مدل ها وجود دارد دیده شدن همه قسمت های (ماژول) سیستم که برخی از آنها غیر فنی است.

وزیر ارتباطات افزود: باید اطمینان حاصل شود وقتی این سیستم اجرا می شود مردم به عنوان کاربر نهایی دچار کمترین اختلال می شوند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اکنون برخی قسمت ها هنوز باقی مانده است و تلاش خود را بکار گرفته اند تا به آن برسند خاطرنشان ساخت:همه تلاش این است که کمترین سردرگمی به سمت کاربر نهایی باشد که این امر هم نیاز به اطلاع رسانی دارد که درحال انجام است و بسته های تبلیغی درحال پخش است تا مردم با این موضوع آشنا شوند.

photo_2017-10-15_10-56-43

با انتخاب گوشی های ال جی با کارت گارانتی طلایی دو ساله با اطمینان خرید کنید!

طرح رجیستری موبایل از روز جمعه ۲۸ مهرماه رسما با مانیتورینگ شبکه آغاز شد. با توجه به اعلام گمرک جمهوری اسلامی، استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه جهت تشخیص گوشی‌های قاچاق از غیر قاچاق تنها از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.

نحوه استعلام به این صورت است که کد شماره شناسه ۱۵ رقمی گوشی تلفن‌همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال می شود. سپس پیامکی که در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده، از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود.

۱ نظر

aref ۵ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

بابا این وی ۳۰ چی شد پس ؟؟؟ مشکلش چیه که نمیاد ؟؟؟

نظر دهید