۲۱ دی ۱۳۹۶

تکلیف گوشی‌های مسافری مشخص شد

در حالی‌ که پیشتر اعلام شده بود مسافرانی که قصد اقامت بیشتر از یک ماه در ایران را دارند، باید در بدو ورود گوشی خود را رجیستر کرده و از خدمات شبکه‌ی مخابراتی کشور برخوردار شوند، حالا ظاهرا این زمان به یک هفته افزایش یافته است؛ بنابراین مسافران می‌توانند در طول یک هفته ابتدایی ورودشان به کشور اقدام به ثبت و رجیستری گوشی‌های موبایل خود کنند.

از آنجا که اکثر توریست‌ها از سیم کارت‌ کشور خودشان در سفر استفاده می‌کنند، رجیستر کردن گوشی لزومی ندارد چرا که می‌‌توانند در حالت رومینگ از دستگاه خود استفاده کنند. امابرای افرادی که قصد استفاده از سیم‌کارت ایرانی را دارند قوانینی در نظر گرفته شده است. بر این اساس، افراد ۳۰ روز مهلت استفاده از گوشی‌ خود را بدون نیاز به رجیستری در شبکه‌ی موبایل کشور دارند. اما مسافرانی که قصد اقامت بیشتر و استفاده از سرویس‌های شبکه‌ی موبایل و استفاده از سیم‌کارت را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی گمرک به آدرس epl.irica.gov.ir/ImeiRegister، اطلاعات دستگاه خود را ثبت کرده و با پرداخت حقوق گمرکی معادل ۱۶ درصد قیمت دستگاه، گوشی خود را ثبت و رجیستر کنند.

بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسافر براساس قانون اگر یک دستگاه موبایل در سال با خود به کشور بیاورد از معافیت ۸۰ دلاری برخوردار خواهد شد، اما از این عدد بیشتر مشمول هزینه گمرکی و مالیات می‌شود.

با انتخاب گوشی های ال جی با کارت گارانتی طلایی دو ساله با اطمینان خرید کنید!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید