۱۹ دی ۱۳۹۶

پرده‌برداری از قدرت فناوری هوش مصنوعی DeepThinQ ال‌جی در نمایشگاه CES 2018

با وجود فناوری ThinQ ال‌جی، عبارت « زندگی کن و یاد بگیر» کاملا معنای جدید پیدا می‌کند.

محصولاتی که بر پایه پلتفرم DeepThinQ توسعه پیدا می‌کنند می‌توانند به وسیله سرورهای ابری خود را آموزش داده و در گذر زمان باهوش‌تر شوند. این قابلیت یادگیری در قلب DeepThinQ قرار گرفته است و به محصولات دارای هوش مصنوعی ال‌جی اجازه می‌دهد نه تنها از محیط اطراف خود آگاه باشند، بلکه الگوی رفتاری کاربر را هم شناسایی کنند.  برای مثال کولر گازی ThinQ ال‌جی با یادگیری الگوی زندگی کاربر در طول زمان، به صورت خودکار دمای اتاق را با توجه به سلیقه کاربر خنک می‌کند. فناوری نظارت بر اتاق خودروی ال‌جی نیز حالات چهره و رفتاری راننده را یاد گرفته و متوجه خواب‌آلودگی راننده می‌شود. همچنین فناوری ThinQ می‌تواند با یادگیری رفتار مسافرانی که بیشتر سوار خودرو می‌شوند، به صورت خودکار موسیقی، نور و دمای هوای داخل خودرو را تنظیم کند.

فناوری DeepThinQ از همین حالا با محصولات خاصی در حال شکل‌دهی بخش تجاری و خانگی است. ربات فرودگاهی ال‌جی که در فرودگاه بین‌المللی اینچئون مشغول فعالیت است، با به کارگیری کاهش سر و صدای محیط، قابلیت تشخیص صدا را بهبود بخشیده و بهتر می‌تواند با مسافران ارتباط برقرار کند. ربات جاروبرقی ال‌جی، تفاوت بین صندلی و سگ را تشخیص داده و براساس آن حرکت می‌کند.

دکتر آی.پی پارک، مسئول بخش فناوری ال‌جی، می‌گوید: «فناوری DeepThinQ تجسم فلسفه ما است یعنی فراهم کردن قدرتمند‌ترین هوش مصنوعی برای مشتریانمان با به اشتراک‌گذاری پلت‌فرم، قابلیت‌های اتصال و البته همکاری مشترک. فناوری DeepThinQ کاملا روش استفاده از محصولاتمان را عوض می‌کند. زیرا محصولات دارای ThinQ رفتار مشتری را یاد گرفته و به وسیله آن به جای خدماتی معمولی، خدماتی هوشمند در اختیار مشتری می‌گذارد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید