۰۷ بهمن ۱۳۹۶

عملکرد مالی ال‌جی در سال 2017

سودآوری قوی و بالاترین فروش سالانه در تاریخ ا‌ل‌جی به لطف عرضه محصولات ممتاز در بخش لوازم خانگی و تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی رقم خورد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که مجموع درآمدش در سال 2017 به 55.4 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته 10.9 افزایش پیدا کرده است؛ این رقم بالاترین درآمد در تاریخ فعالیت شرکت ال‌جی به شمار می‌رود. سود اجرایی ال‌جی نیز با رسیدن به 2.23 میلیارد دلار بالاترین میزان سوددهی از سال 2009 بوده که نسبت به سال 2016 نیز 85 درصد افزایش داشته است. ال‌جی بخش اعظم چنین رشدی را مرهون عملکرد قدرتمند در رسته لوازم خانگی ممتاز و تلویزیون‌های پیشرفته‌اش می‌داند. درآمد سه ماهه چهارم 2017 نسبت به سال 2016 تا 15 درصد رشد داشت و به 15.3 میلیارد دلار رسید. در نتیجه، ال‌جی سود اجرایی زیادی بالغ بر 330.9 میلیون دلار کسب کرده است.

تقاضای زیاد برای خرید محصولات مرغوب و درجه یک ال‌جی نظیر ماشین لباسشویی TWINWash، یخچال‌های InstaView و لوازم خانگی که بازده انرژی بالایی دارند منجر به فزونی سودآوری این طبقه از محصولات ال‌جی شد. در خانواده لوازم صوتی و تصویری ال‌جی نیز گرایش مشتریان به خرید تلویزیون‌های OLED و UHD ال‌جی افزایش پیدا کرده و فروش قوی را در سالی که گذشت به همراه داشته است.

خانواده موبایل‌های ال‌جی نیز با وجود بازار پر از چالش و رقابت شدید با برندهای چینی، فروش خوبی داشته و درآمد سه ماهه چهارم ال‌جی به 2.77  میلیارد دلار رسیده است. ضرردهی در خانواده تلفن همراه ال‌جی نیز به دلیل فروش قوی ال‌جی V30 و دیگر تلفن‌های هوشمند پیشرفته و همین طور بهبود ساختار کسب و کار کمتر شده است.

بخش قطعات خودروی ا‌ل‌جی نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش فروش داشته اما فروش و سوددهی سه ماهه آخر نسبت به سال گذشته کمتر شده است. این امر به دلیل رکود موقتی فروش سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی و سرمایه‌گذاری در تجارت جدید است. انتظار می‌رود سال 2018 سالی باشد که بازار خودروهای برقی با افزایش تقاضا برای قطعات خودرو روبه‌رو شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید