۳۰ بهمن ۱۳۹۶

توصیه‌های مهم به کاربران در فاز جدید رجیستری

معاون ستادمبارزه با قاچاق کالا از آغاز اجرای طرح رجیستری برای تلفن همراه برند ال جی خبر داده و تاکید داشته که خریداران اجناس آکبند و دست دوم این برند باید بعد از این، به مساله استعلام اصالت موبایل توجه داشته باشند.

حمیدرضا دهقانی نیا نکاتی را برای خریداران موبایل‌های جدید ال‌جی مطرح کرده تا مشکلاتی برای این کاربران پیش نیاید.

خریداران باید این نکته را مد نظر قرار دهند که در صورت خرید گوشی ال جی دست دوم و کارکرده، ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه (reset factory) را وارد کرده و پس از آن از طریق کددستوری #06#* نسبت به دریافت شناسه گوشی IMEI اقدام کنند.

در این مرحله خریدار باید با وارد کردن IMEI از طریق کد دستوری #7777* نسبت به استعلام اصالت گوشی اقدام کند. در صورتی که شناسه گوشی مورد تایید بود، فرآیند انتقال مالکیت را از طریق این کد دستوری انتخاب کرده و پس از دریافت کد فعالسازی و وارد کردن این کد و شماره سیم کارت خود، فرآیند رجیستری را کامل کرده و گوشی وی در شبکه ارتباطی کشور ثبت شده است.

مدیر ICT ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این اقدامات را برای فروشندگان موبایل دست دوم نیز ضروری می‌پندارد و درباره خریداران جنس نو نیز توصیه می‌کند که در زمان خرید، با ارسال IMEI که روی جعبه گوشی نوشته شده است به شماره #7777* ابتدا نسبت به استعلام اصالت گوشی اقدام و در مرحله بعدی، کد فعالسازی دریافت کرده و گوشی خود را به صورت قانونی وارد شبکه کنند.

در صورتی که خریداران به این نکات توجه نکنند و شماره شناسه گوشی آنها در شبکه ثبت نشود، پس از یک ماه، سرویس دهی به موبایل آنها قطع خواهد شد.

طرح رجیستری از پاییز امسال بعد از وقفه‌ای چند ساله آغاز شده و تاکنون برندهای آیفون، بلک‌بری، گوگل‌پیکسل و موتورلا را در بر گرفته بود که از شنبه 28 بهمن ماه ، برند ال‌جی هم به آن اضافه شده است. براساس آخرین آمار بیش از ۳۵ هزار گوشی آیفون که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و شناسه IMEI ثبت شده نداشتند، از شبکه خارج شده‌اند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید