۲۴ بهمن ۱۳۹۶

معرفی هوش مصنوعی ال‌جی در کنگره جهانی موبایل 2018

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ال‌جی همراستا با نیازها و الگوی مصرف مشتریان امروز خواهد بود.

ال‌جی امروز اعلام کرد که اولین مجموعه از فناوری‌های هوش مصنوعی خود برای تلفن‌های هوشمندش را امسال به کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا می‌آورد. این فناوری جدید در نسخه 2018 از تلفن هوشمند ال‌جی V30، پیشرفته‌ترین تلفن هوشمند و پرچمدار ال‌جی تا کنون، به کار خواهد رفت.

ال‌جی بیش از یک سال است که بر روی نحوه گنجاندن هوش مصنوعی در تلفن‌های هوشمند در حال تحقیق است؛ یعنی حتی قبل از معرفی پلت‌فرم LG ThinQ در نمایشگاه CES 2018. این تحقیقات در ابتدا بر ایجاد محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف ارائه تجربه کاربری ملموس و متمایز و همچنین تمرکز بر دوربین و تشخیص صدا متمرکز شده است. نتیجه این مطالعات ایجاد مجموعه‌ای از فناوری‌های هوش مصنوعی همراستا با نیازها و الگوهای مصرف مشتریان امروز است.

هوش مصنوعی دیداری: نسل جدید تشخیص تصویر

در حال حاضر، در صدر فهرست شگفت‌انگیز امکانات دوربین ال‌جی V30 قابلیت‌هایی نظیر لنز دوگانه، لنزهای زاویه گسترده با حداقل اعوجاج و لنز کریستالی تمام‌شیشه وجود دارد و افروده شدن فناوری هوش مصنوعی دیداری این دوربین را هوشمندتر و کاربری آن را ساده‌تر می‌کند.

هوش مصنوعی دیداری به صورت خودکار سوژه‌ها را تشخیص می‌دهد و بهترین حالت تصویربرداری را از میان 8 حالت موجود پیشنهاد می‌دهد: حالت پرتره، غذا، حیوانات خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع خورشید و غروب آفتاب. زاویه دید، رنگ، بازتاب‌ها، نوردهی پشت و میزان اشباع همه از عواملی هستند که در زمان تحلیل تصاویر در پایگاه اطلاعاتی گوشی مد نظر قرار می‌گیرند تا مشخص شود که دوربین بر چه چیزی فوکوس کند تا بهترین تنظیمات ایجاد شود. مثلاً، وقتی دوربین را به سمت یک بشقاب پاستا می‌گیرید حالت عکس‌برداری از غذا فعال می‌شود و در نتیجه رنگ‌ها گرم‌تر و وضوح بیشتر می‌شود تا تصویر نهایی اشتهاآورتر باشد.

LG-Vision-AI-02

ال‌جی با همکاری شرکای خود فناوری تشخیص تصویر را ایجاد کرده است تا بیش از 100 میلیون تصویر را برای ارائه الگوریتم تشخیص تصویر در گوشی تحلیل کند. بیش از یکهزار دسته‌بندی منحصربه‌فرد و متفاوت از تصاویر برای دقیق‌تر کردن تحلیل تصویر ایجاد شدند تا پیشنهادات بهتری برای حالات تصویربرداری ارائه شود.

از دیگر امکانات هوش مصنوعی دیداری پیشنهاد خرید از طریق تشخیص هوشمند تصویر است. فقط کافیست کالای مورد نظر خود را به دوربین نشان دهید تا هوش مصنوعی دیداری ال‌جی بتواند به صورت خودکار کدهای QR را اسکن کرده و تحقیقات لازم در مورد تصویر را آغاز کند یا گزینه‌هایی برای خرید به شما پیشنهاد دهد؛ مثلاً این که کجا می‌توانید همان کالا یا دیگر محصولات مشابه را ارزان‌تر بخرید. حتماً مشتریان از این قابلیت ویژه بسیار استقبال خواهند کرد.

حالت جدید تصویربرداری در نور کم به صورت خودکار تصویر را در محیط‌های تاریک با استفاده از یکی از دو فاکتور روشن‌تر می‌کند. فناوری هوش مصنوعی دیداری، به جای حالت‌های معمول سنجش میزان نور خارجی، روشنایی تصویر واقعی را ضبط می‌کند. در نتیجه، میزان روشنایی با دقت و تطابق بیشتری تنظیم می‌شود.

هوش مصنوعی صوتی: فرمان صوتی انحصاری ال‌جی

قابلیت جدید دیگر هوش مصنوعی صوتی ال‌جی است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با استفاده از فرمان صوتی خود برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند و تنظیمات را تغییر دهند. فناوری هوش مصنوعی صوتی ال‌جی با همکاری دستیار گوگل از طریق 32 فرمان‌ هوش مصنوعی صوتی که منحصراً از آن ال‌جی است  نیاز به جست‌وجو در گزینه‌های مختلف منو را برطرف می‌کند و انتخاب مستقیم عملکردهای خاص را امکان‌پذیر می‌نماید. در سال 2017، تعداد فرمان‌های صوتی 23 مورد بود که امسال افزایش پیدا کرده است.

ارتقا و توسعه هوش مصنوعی تلفن هوشمند

راهبرد ال‌جی برای تلفن‌های هوشمند استمرار توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی و اصلاح امکانات کنونی است تا بتواند استفاده از آنها را راحت‌تر کند. امکانات خاص هوش مصنوعی نه تنها محدود به مدل‌های جدید ال‌جی نمی‌شوند بلکه برای تلفن‌های هوشمند کنونی ال‌جی از طریق به‌روزرسانی در دسترس قرار خواهند گرفت؛ منتها با در نظر گرفتن قابلیت‌های مختلف سخت‌افزاری و توانایی مدل‌های گوناگون از تلفن‌های هوشمند ال‌جی در ارائه بیشترین و بهترین تجربه کاربری ممکن.

شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی موبایل 2018 می‌توانند از 26 فوریه تا اول مارس با حضور در غرفه ال‌جی در سالن 3 “فیرا گرن ویا” اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری به دست آورند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید