۰۶ اسفند ۱۳۹۶

رونمایی از تلفن هوشمند ال‌جی V30S ThingQ مجهز به هوش مصنوعی در MWC 2018

جدیدترین تلفن هوشمند ال‌جی به امکانات هوش مصنوعی به‌روز شده و راحتی و آسایش را برای تجربه تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

ال‌جی الکترونیکس از اولین تلفن همراه خود مجهز به فناوری ThinQ در کنگره جهانی موبایل 2018 (MWC 2018) در بارسلون اسپانیا پرده‌برداری می‌کند. ال‌جی V30S ThinQ بر پایه پلت‌فرم ال‌جی V30 ساخته شده و فناوری‌های جدید هوش مصنوعی را با امکانات پرکاربرد و پرطرفدار آن در هم می‌آمیزد تا هم‌راستا با نیازها و الگوهای استفاده کاربران امروز باشد.

فناوری ThinQ در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد تا نشان دهد همه محصولات لوازم خانگی، دستگاه‌های الکترونیک مصرفی و خدمات ال‌جی از هوش مصنوعی بهره می‌برند. نگرش ال‌جی تبدیل شدن به شرکت هوش مصنوعی کاربرمحوری است که مشتری را در اولویت قرار می‌دهد. هدف ال‌جی از ThinQ ترویج هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری قابل دسترس و کمتر تهدیدآمیز است.

ال‌جی بیش از یک سال است که بر روی نحوه گنجاندن هوش مصنوعی در تلفن‌های هوشمند پرطرفدارش در حال تحقیق است. نتیجه این تحقیقات، با تمرکز ویژه بر دوربین و تشخیص صدا، ایجاد هوش مصنوعی دیداری یا بصری است که دوربین موبایل را هوشمندتر و کاربری آن را ساده‌تر می‌کند و هم چنین می‌تواند گستره وسیعی از فرمان‌های صوتی در جدیدترین تلفن‌های هوشمند را بهبود ببخشد.

هوش مصنوعی دیداری: عکاسی را هوشمند و حسی می‌کند

هوش مصنوعی دیداری سه قابلیت هوشمند جدید به امکانات دوربین می‌افزاید: AI CAM، QLens و Bright Mode که تجربه تصویربرداری با تلفن هوشمند را برای عکاسان تازه‌کاران و همین طور عکاسان باتجربه به صورت خودکار انجام می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.

قابلیت ال‌جی AI CAM به صورت خودکار سوژه‌های کادر را تشخیص می‌دهد و بهترین حالت تصویربرداری را از میان ۸ حالت موجود پیشنهاد می‌دهد: حالت پرتره، غذا، حیوانات خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع خورشید و غروب آفتاب. هر کدام از این حالت‌ها ویژگی‌های سوژه را با در نظر گرفتن زاویه دید، رنگ، بازتاب‌ها، نوردهی و میزان اشباع تصویر بهبود می‌بخشد.

قابلیت QLens از دیگر امکانات هوش مصنوعی دیداری است که از تشخیص هوشمند تصویر بهره می‌برد تا کدهای QR را اسکن کرده و تجربه خرید آنلاین را بهتر کند. عکس آیتمی را که می‌خواهید با QLens ثبت کنید تا  اطلاعاتی در مورد مکان خرید آنلاین آن محصول با کمترین قیمت و پیشنهاد محصولات مشابه به دست آورید. شما می‌توانید با جست‌وجوی تصویری از طریق QLens تصاویر مشابه از مواد خوراکی، مد و افراد مشهور یا حتی اطلاعات جزیی مناظر و چشم‌اندازها مانند ساختمان و مجسمه‌ها را مشاهده کنید.

با قابلیت Bright Mode در ال‌جی V30S ThinQ   عکاسی در نور کم به طرز چشمگیری بهتر می‌شود. به جای سنجش نور محیط مانند بیشتر دوربین تلفن‌های هوشمند، قابلیت جدید هوش مصنوعی از الگوریتم‌های خاصی برای روشن کردن تصویر با استفاده از یکی از دو فاکتور بهره می‌برد تا تصاویر نهایی زیباتر بوده و نویز کمتری داشته باشند.

photo_2018-02-25_07-19-55

هوش مصنوعی صوتی: فرمان صوتی انحصاری ال‌جی

قابلیت جدید دیگر هوش مصنوعی صوتی ال‌جی است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با استفاده از فرمان صوتی خود برنامه‌های کاربردی را اجرا کنند و تنظیمات را تغییر دهند. فناوری هوش مصنوعی صوتی ال‌جی با همکاری دستیار گوگل نیاز به جست‌وجو در گزینه‌های مختلف منو را برطرف می‌کند و انتخاب مستقیم عملکردهای خاص را امکان‌پذیر می‌نماید.

حافظه بیشتر، ظرفیت بیشتر، رنگ‌های بیشتر

ال‌جی V30S ThinQ  با امکانات ارتقایافته خود استاندارد جدیدتری برای عنوان پرچمدار در نام‌گذاری تلفن‌های هوشمند تعیین می‌کند که حتی رضایت پرتقاضاترین کاربران را جلب می‌کند. چندوظیفگی روان و عملکرد سریع‌تر با 6 گیگابایت رم واقعاً تضمین می‌شود و حافظه داخلی 128 گیگابایت در ال‌جی V30S ThinQ  و حافظه 256 گیگابایت در ال‌جی V30S+ ThinQ بدین معنی است که مشتریان هرگز کمبود فضای ذخیره‌سازی نخواهند داشت. اگر در موارد نادر چنین اتفاقی رخ دهد، کارت حافظه میکرو اس.دی قابلیت ارتقای حافظه تا 2 ترابایت را برای مشتریان فراهم می‌کند.

با وجود این که ال‌جی V30S ThinQ  باریک‌ترین و سبک‌ترین تلفن هوشمند در میان دیگر رقبایی است که نمایشگر 6 اینچ یا بالاتر دارند اما خللی در دوام و استحکام آن ایجاد نشده و آزمایشات 14 MIL-STD 810G توسط وزارت دفاع امریکا را با موفقیت پشت سر گذاشته است. رنگ جدید آبی مراکشی با سایه سبزرنگ به روز شده است و رنگ خاکستری تیتانیوم نیز ظاهر بسیار شیک و جذابی به این محصول می‌دهد. هر دو تلفن هوشمند پرداخت محدب یا عدسی‌گونه‌‌ای در پشت دارند که سایه‌های مختلفی را در شرایط نوری خاص به نمایش می‌گذارد.

V30S-ThinQ-New-Platinum-Gray-RE

ارتقا و توسعه تجربه هوش مصنوعی در تلفن هوشمند

مجموعه امکانات هوش مصنوعی در ال‌جی V30S ThinQ   تنها آغار راهبرد جدید این شرکت برای تولید تلفن‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی است که نیاز مشتریان را در اولویت قرار می‌دهد. با این که ال‌جی V30S ThinQ  چنین امکانات  پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد اما برخی از گوشی‌های خاص ال‌جی نیز از طریق به‌روزرسانی در آینده امکانات اصلی هوش مصنوعی را در اختیار خواهند گرفت؛ منتها با در نظر گرفتن قابلیت‌های مختلف سخت‌افزاری و عوامل دیگری که بهترین تجربه کاربری ممکن را میسر می‌کند.

شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ می‌توانند از ۲۶ فوریه تا اول مارس با حضور در غرفه ال‌جی در سالن ۳ “فیرا گرن ویا” اطلاعات بیشتری در مورد ال‌جی V30S ThinQ به دست آورند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید