۰۲ اسفند ۱۳۹۶

وب سایت آی‌تی‌رسان: نگاهی به تاریخچه و جایگاه گوشی‌های سری V ال‌جی در بازار جهانی

وب سایت آی تی رسان: «ال‌جی یک شرکت نوپا در بازار موبایل به‌حساب نمی‌آید و از زمانی که دستگاه‌های همراه در حال کوچک‌تر شدن بودند، خود را به‌عنوان یک نام شناخته شده در بازار مصرف مطرح کرد.»

وب سایت آی تی رسان: «با این‌ وجود در دنیای امروزی، نام همراه‌های هوشمند ال‌جی در کنار رقبایی قدرتمند قرار گرفته که این سازنده کره‌ای را به چالش فرا می‌خوانند. البته این امر به این معنی نیست که این شرکت همراه‌های هوشمند غیر پرچم‌دار تولید نمی‌کند بلکه این دستگاه‌ها، کانون تمرکز ال‌جی را تشکیل نمی‌دهند و با توجه به تعدد رقبای چینی در این رده‌ها می‌توان تصمیم ال‌جی را منطقی دانست.»

«با این تفاسیر باید گفت که گل سرسبد شاخه ال‌جی موبایل، تلفن‌های همراه سری V هستند ولی این سری چگونه به وجود آمده و چرا این شرکت به وجود این سری نیاز داشته است؟ این مقاله پاسخی به سوال‌های یاد شده است و به ما یادآور می‌شود که مدیریت درست می‌تواند سرنوشت یک برند را تعیین کند.»

ItResan-Feb-1-2

آغازی برای V

«در سال ۲۰۱۴ بازار تلفن‌های همراه هوشمند با چالشی بزرگ‌تر از پیش روبرو شده بود. شرکت‌های بزرگ یکی‌ یکی در حال مواجهه با فشاری بودند که پیش از آن مرسوم نبود. از نوکیای قدرتمند تنها یک نام باقی مانده و شرکت‌هایی مانند سونی گوشه‌گیر شده بودند. اچ‌تی‌سی با اقتدارِ سابق فاصله زیادی داشت و ال‌جی همچنان در گوشه رینگ سر را بالا نگاه داشته و به دنبال روشی برای نفوذ به بازار و دل مشتریان سرسخت آن می‌گشت.

مدیران این شرکت می‌دانستند که یک نام و طراحی جدید می‌تواند مانند زنگی در گوش کاربران نواخته شده و توجه سرهایی که به سمت‌های دیگر بازار چرخیده بودند، دوباره به‌سوی ال‌جی بازگرداند. سرانجام شایعات داغ شد، سری جدید محصولات ال‌جی در راه بود. همه از دیدن آخرین مدل پردازنده، آخرین فناوری عکس‌برداری و یک طراحی متفاوت و شیک حرف می‌زدند.

سرانجام روز موعود فرا رسید، ال‌جی آماده بود تا بازار را دوباره به‌سوی خود بازگرداند. همراه هوشمند جدید این شرکت ترکیبی از مدرنیته و سنت را در بطن خود داشت. ال‌جی V10 یک محصول زیبا بود که قدرتی فراتر از هر محصول دیگری در تاریخ ال‌جی را به همراهش داشت.

۴ گیگابایت رم، پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۸، دوربین دوگانه سلفی، نمایشگر دوم و بسیاری از موارد دیگر موجب شده بود که ال‌جی V10 یک محصول متفاوت باشد. بخت با ال‌جی یار بود و پایگاهی از هواداران پر و پا قرص برای محصول جدید این شرکت به وجود آمد. ال‌جی توانسته بود تا موفقیت را دوباره جشن گرفته و از گوشه رینگ بیرون بیاید.»

ItResan-Feb-1

V به توان ۲

«یک سال بعد، دومین عضو خانواده V وارد بازار شد. مدل V20 با بازخوردی دوگانه روبرو بود، عده‌ای تفاوت بین آن و مدل V10 را بسیار اندک می‌دانستند و گروه دیگری به‌شدت به تحسین ال‌جی مشغول بودند. درهر حال مهم این بود که ال‌جی با نگاهی به نوکیای ناک آوت شده که بیرون از رینگ روی زمین قرار داشت، می‌دانست که تصمیم درستی گرفته است. سری V نه‌تنها یک رده محبوب به‌حساب می‌آمد، بلکه توانسته بود به فروش سایر مدل‌های ال‌جی نیز کمک کند.

ال‌جی V20 به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ مجهز شد که در آن زمان نیرومندترین مدل موجود در بازار بود. دوربین اصلی هم دوگانه شده و دو عدسی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی توانستند تا قدرت تصویربرداری بالایی برای این مدل به همراه بیاورند، ولی دوربین سلفی دیگر لنزهای دوگانه نداشت.

از سوی دیگر بزرگ‌ترین تغییر این شماره را می‌توان بدنه آن دانست. بخش پشتی ال‌جی V10 از جنس پلاستیک بود ولی حس و حال در دست گرفتن ال‌جی V20 با شاسی و بدنه آلومینیومی‌اش، حال و هوای دیگری داشت، ال‌جی گام بزرگ دیگری برای استحکام موقعیت خود در بازار برداشته بود.»

ItResan-Feb-1-3سه‌گانه‌ای از جنس V

«سرانجام سال ۲۰۱۷ فرا رسید، دیگر کسی هیجان‌زده نبود که قرار است مدل جدید سری V به بازار بیاید بلکه همه با وقار خاصی منتظر رونمایی از یک غول دیگر بودند. ال‌جی با معرفی V30 موجب شد تا مخاطبانش ناامید نشوند. این تلفن همراه هوشمند دارای امکاناتی بود که کمتر محصولی در دنیا وجود دارد که بتواند با آن رقابت کند.

پردازنده مطابق معمول به آخرین نسخه از محصولات کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵ ارتقا یافت، نمایشگر بدون حاشیه با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن بسیار بالا و دوربین دوگانه با دو عدسی ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسل توانسته بودند تا این محصول را به یک بهشت همراه بدل کنند. اندکی بعد هم مدل V30 پلاس معرفی شد که با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی خود رسما تنها ایراد وارد شده به این محصول را هم رفع می‌کرد.

امروزه این محصول به‌تدریج در حال جا افتادن در بازار است و زمان تعیین می‌کند که آیا سومین عضو خانواده V می‌تواند افتخارات بزرگ‌ترهای خود را تکرار کند یا خیر. درهرحال واضح است که نام این محصول در موزه تاریخ تلفن‌های همراه ثبت خواهد شد و سری V به‌عنوان یکی از دلایل اصلی بقای این شرکت دوست‌داشتنی در بازار به یاد خواهد آمد.​»

منبع: وب سایت آی تی رسان

۱ نظر

محمد انوری ۲ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

فقط ال جی نواورترین برند جهان فقط ال جی

نظر دهید