۱۴ فروردین ۱۳۹۷

شست‌وشوی رایگان لباس؛ خدمتی جدید از ال‌جی برای مردم محروم اوگبا در نیجریه

دسترسی به آب تمیز برای بیشتر مردم نیجریه با چالش‌های فراوانی مخصوصاً برای مناطق روستایی همراه است.

در نظرسنجی‌های چندگانه شاخص MICS که اخیر بین سال‌های 2016 تا 2017 توسط دولت نیجریه صورت گرفته است مشخص شد که حدود 40 درصد از خانوارهای نیجریایی یا تقریباً 70 میلیون نفر به منابع آب تمیز دسترسی ندارند. در مناطق روستایی نزدیک به 20 میلیون نفر زندگی می‌کنند که مجبورند با پای پیاده مسافتی طولانی را طی کنند تا به منابع آب غیرسالم رودخانه‌ها و دریاچه‌های آلوده برسند.

Pulitzer-Center-01

جریان برق ناپایدار یکی دیگر از این عوامل اصلی محرومیت از آب ایمن و سالم است. در این کشور، جریان برق به طور متوسط فقط 6 ساعت در روز در دسترس مردم قرار دارد. بنابراین، انرژی الکتریسیته برای پمپ کردن آب محدود است. نیجریه در میان 137 کشور دنیا مقام دوم را به عنوان بدترین کشور از نظر منابع برق دارد.

Water-Aid-01

بهداشت هم یک مشکل جدی دیگر برای تأمین مناسب آب است. کودکانی که به آب سالم دسترسی ندارند بیشتر احتمال دارد با مشکلات ناشی از مصرف آب آلوده روبه‌رو شوند. در نیجریه، بیماری اسهال شایع‌ترین دلیل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال است. کودکانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ساعت‌ها در طول روز به دنبال جمع کردن آب هستند و در نتیجه نمی‌توانند به مدرسه بروند. حتی برای آنهایی که به مدرسه می‌روند نیز کمبود لباس تمیز برخورداری از بهداشت مناسب و پاکیزگی را با چالش بزرگی مواجه می‌کند.

JujuFilms-01

شرکت ال‌جی برای حل این مشکل به شیوه‌ای محسوس، در 30 مارس، برنامه جدید شست‌وشوی رایگان لباس برای مردم اوگبا در لائوس نیجریه اجرا کرد. این برنامه پیشگام شامل یک تسهیلات مدرن برای ارائه خدمات رایگان لباسشویی برای 50 خانوار در روز است.

LGE-Nigeria-04

ال‌جی این تسهیلات را با نصب تجهیزاتی نظیر تانک آبی که مدام در حال پر شدن است، منبع برق پایدار، ماشین لباسشویی و خشکشویی و دستگاه تهویه مطبوع ایجاد کرد. دو نیروی انسانی تمام وقت نیز برای فراهم کردن مواد شوینده و کیسه‌های لباسشویی در دسترس خواهند بود.

LGE-Nigeria-02

ال‌جی در تلاش است تا تفاوتی واقعی در بهبود اوضاع اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم اوگبا و مناطق افراد ایجاد شود. کانو و ایبادان نیز دومین و سومین شهرهای بزرگ نیجریه خواهند بود که ال‌جی تصمیم دارد مراکز خدمات رایگان لباسشویی خود را در آنجا راه‌اندازی کند.

۲ نظر

احمد ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

پس قرعه کشی جام جهانی چی شد؟

حسين ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

البته ناگفته نماند شرکت امسونگ هم در مناطق زلزله زده ازجمله سرپل ذهاب با قراردادن چندین دستگاه لباسشوئی با ظرفیت بالا این خدمت را برای هموطنان زلزله زده ما انجام داد هرچند این اقدام یک کار تبلیغاتی از جانب سامسونگ و شریک تجاری آن در ایران محسوب میشود اما بازهم جای تقدیر دارد کار نیک نیاز به بازنشردارد ولو از جانب رقیب باشد

نظر دهید