۲۸ فروردین ۱۳۹۷

وب سایت آی تی رسان: هر آنچه که می‌بایست در رابطه با تکنولوژی OLED بدانید

فناوری OLED سرواژه عبارت Organic Light Emitting Diode یا دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور است. این فناوری خیلی بهتر از فناوری LCD ،LED و حتی QLED محسوب می‌شود.

از زمان مرگ پلاسما، دیودهای ساطع‌کننده نور به عنوان روش برتر در ارائه تصویر در تلویزیون‌های صفحه‌تخت شناخته می‌شدند و به زبان ساده، یک دیود ساطع‌کننده نور یک منبع الکتریکی نور خیلی ریز است. بخش ارگانیک در OLED یعنی نوری که توسط دیودها منتشر می‌شود از ترکیبی ارگانیک تهیه شده است. ترکیب ارگانیک به هر ترکیب شیمیایی گفته می‌شود که حاوی کربن باشد.

دو تا از مهم‌ترین جنبه‌های بازتولید تصویر میزان کنتراست (تفاوت بین سفیدترین و سیاه‌ترین نقطه تصویر) و زمان پاسخدهی (سرعت خاموش یا روشن شدن OLEDها یا تغییر از رنگی به رنگ دیگر) با صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار بهتر ارائه می‌شود.

OLEDها از خود نور تولید می‌کنند به همین علت نیاز به نوردهی پشت ندارند. بنابراین، وقتی بار الکتریکی دریافت نمی‌کنند واقعاً سیاه هستند. روشنایی ذاتی OLED نیز موجب می‌شو که صفحه‌‌نمایش OLED بتواند کنتراست قوی را ایجاد کند. برخی سازندگان OLED سرعت پاسخدهی یک OLED را یکهزار برابر سریع‌تر از فناوری‌های متداول تلویزیون تخمین زده‌اند.

وب سایت آی تی رسان با همکاری کلیپو ویدئویی از وب سایت سی نت را به فارسی دوبله کرده‌ است که با مشاهده آن اطلاعات جالبی در رابطه با تکنولوژی OLED کسب خواهید کرد.

به گفته وب سایت آی تی رسان، «نمایشگرها مدت زمان زیادی است که وارد زندگی روزمره ما شده‌اند و تقریبا در طول روز به انواع و اقسام مختلف آن‌ها نگاه می‌کنیم. یکی از معروف‌ترین فناوری‌های ساخت نمایشگر OLED نام دارد. قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی خاص آشنا کنیم.»

برای مشاهده ویدئو به وب سایت آی تی رسان سر بزنید.

منبع: وب سایت آی تی رسان

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید