۲۹ فروردین ۱۳۹۷

وب سایت فارنت: این ده گوشی هوشمند هویت ال‌جی را در بازار گوشی‌های هوشمند خلق کردند

وب سایت فارنت: «ال‌جی یکی از شرکت‌های مطرح دنیای فناوری در جهان محسوب می‌شود که در چند سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را در بازار گوشی هوشمند تجربه کرده، با این حال همچنان در این مسیر حرکت می‌کند.»

در ادامه مقاله ای در وب سایت فارنت را بخوانید تا با بهترین گوشی‌های ال جی موبایل از ابتدا تاکنون آشنا شوید:

محصولات شرکت ال‌جی شامل پنل‌های صفحه ‌نمایش، تلویزیون، لوازم‌ خانگی، تجهیزات همراه مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت و درنهایت قطعات الکترونیکی برای سایر شرکت‌ها است. کیفیت بالا و فناوری‌های مورد استفاده در محصولات ال‌جی تأثیر زیادی در کسب اعتبار برای این شرکت در بازارهای جهانی داشته است. البته در چند سال اخیر ال‌جی موبایل نیز توانسته در بازار گوشی‌های هوشمند برای خود اسم و رسمی به پا کند. در ادامه با ده گوشی هوشمندی که در حقیقت هویت ال‌جی موبایل در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند را مرور خواهیم کرد.

هرچند برخی هنوز معتقدند که ال‌جی زیر سایه رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ حرکت می‌کند، با این حال مرور تاریخچه گوشی‌های هوشمند این شرکت نه تنها خلاف این موضوع را ثابت می‌کند، بلکه گواهی می‌دهد که ال‌جی موبایل همواره به وقت خود یک شرکت خلاق و مبتکر بوده است.

LG-VX6000-20031

گوشی LG VX6000

LG VX6000 را شاید بتوان اولین قدم‌های ال‌جی موبایل برای ورود به بازار موبایل دانست که در سال 2003 مختص اپراتور ورایزون ایالات متحده تولید گردید.

وجه تمایز LG VX6000 نسبت به سایر مدل‌های کلاسیک آن زمان، بهره‌مندی از دوربین و قاب پشتی آینه‌ای شکل است. دیگر ویژگی این مدل داشتن نمایشگری تاشو با سه خط پنل رنگی OEL بود که می‌توانست هر علاقه‌مند به فناوری را به خود جذب کند. بدون شک وی ایکس 600 یکی از گوشی‌های خلق کننده هویت ال‌جی در بازار می‌باشد.

Chocolate-08

گوشی LG VX8500 موسوم به شکلات

در سال 2006 خبری از پلتفرم گوشی‌های هوشمند نبود و شرکت‌های سخت افزار تمرکز خود را بر روی طراحی جدید محصولات خود معطوف کردند.

یکی از شاهکارهای شرکت کره‌ای که بدون شک هویت ال‌جی در بازار ایالات متحده محسوب می‌شد، گوشی LG VX8500 موسوم به شکلات است. این گوشی با مکانیزم کشویی، با تمرکز بر روی حوزه موسیقی و با همکاری ورایزون به بازار عرضه شد و همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، قسمت بالایی گوشی شبیه یک واکمن یا iPod است.

lg-vx10000-voyager

گوشی LG VX10000 Voyager

به وضوح مشخص است که بخش اعظمی از جایگاه امروز ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند، مدیون همکاری با اپراتور ورایزون است. البته ال‌جی نیز سهم به سزایی در مسیر حرکت ورایزون ایفا کرده است. به عنوان مثال در زمانی که این اپراتور از عرضه بلک‌بری Storm 9530 ضرر و زیان هنگفتی را متحمل شده بود، گوشی لمسی و غول پیکر LG VX10000 Voyager به داد این اپراتور رسید. ال‌جی وی ایکس 10000 موسوم به وایجر را می‌توان اولین گوشی با نمایشگر لمسی شرکت کره‌ای دانست که قابلیت مرور صفحات html را داشت.

وایجر دو صفحه نمایش داشت که یکی در داخل و دیگری بیرون گوشی قرار گرفته بود. ال‌جی هر دو صفحه نمایش این محصول را در ابعاد 3 اینچ و با رزولوشن WVGA انتخاب کرد که با تراکم پیکسلی 311ppi و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، دیگر جایی برای انتقاد باقی نمی‌گذاشت.

علاوه بر این در گوشی مذکور از کیبورد فیزیکی کامل QWERTY استفاده شد که وایجر را به یک گزینه ایده آل برای ارسال ایمیل و مکاتبات اداری تبدیل کرد. وایجر یک گوشی همه‌فن‌حریف بود که می‌توانست نیاز طیف وسیعی از کاربران از گوشی کردن به موزیک و تماشای ویدئو را گرفته تا تایپ آسان را پوشش دهد. VX10000 Voyager بدون شک یکی از شکل دهندگان هویت ال‌جی در بازار موبایل است که در سال 2007 به بازار عرضه گردید.

12826-img4182-1

گوشی LG GW620

از LG GW620 به عنوان اولین گوشی اندرویدی ال‌جی یاد می‌شود که در سال 2010 و آن زمانی که کمتر کسی توجهی به پلتفرم اندروید داشت به بازار عرضه گردید. این دستگاه که در رده گوشی‌های کشویی بوده و از یک سیم کارت پشتیبانی می‌کند. وزن تقریبی این گوشی در حدود 139 گرم می‌باشد و از صفحه نمایش 3.0 اینچی با تراکم پیکسلی 320 در 480 پیکسل برخوردار است.

حافظه داخلی گوشی LG GW620 حدوداً 150 مگابایت می‌باشد که شما برای افزایش این مقدار می‌توانید از کارت حافظه Micro SD بهره ببرید. همچنین مدل جدید ال‌جی از یک دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی نیز برخوردار است. یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز بر روی این گوشی نصب می‌باشد که به کاربر اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با کیفیت بالا (نسبت به آن زمان) تهیه کند.

lg-p500-optimus-one-Photos

گوشی هوشمند LG Optimus One

ال‌جی پس از موفقیت از ارائه گوشی اندرویدی، اقدام به معرفی اپتیموس وان کرد که هرچند دارای مؤلفه خاصی نبود، با این حال به دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه، عنوان اولین گوشی شرکت کره‌ای که توانست به فروش 1 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند را از آن خود نماید.

بدون شک Optimus One یکی از به وجود آورندگان هویت ال‌جی در بازار گوشی محسوب می‌شود، چراکه رده جدید قیمتی را در بازار به وجود آورد و به الگویی برای سایر تولید کنندگان تبدیل شود. قلب تپنده این گوشی را پردازنده 600 مگاهرتزی کوالکام تشکیل داده بود. این گوشی 3.2 اینچی مجهز به صفحه نمایش HVGA، 512 مگابایت حافظه رم و دوربین 3.2 مگاپیکسلی بود. این گوشی تحت سیستم‌عامل اندروید نسخه 2.2 فرویو عرضه شده بود.

LG-Nexus-4

گوشی هوشمند Google Nexus 4

همان‌طور که گفته شد، شرکت ال‌جی نقش به سزایی در توسعه و افزایش محبوبیت پلتفرم اندروید ایجاد کرد و نقطه عطف همکاری این شرکت با گوگل را می‌توان گوشی هوشمند نکسوس 4 دانست که به دلیل طراحی زیبا و قاب پشتی دارای افکت هولوگرافیک، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

نکسوس 4 از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS با وضوح True HD و دقت ۷۶۸ در ۱۲۸۰پیکسل ، محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۲، پردازنده Snapdragon S4 Pro کوالکام، رم ۲ گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی و همچنین NFC برخوردار است. این گوشی اولین دستگاهی است که در کنار نکسوس 10 از اندروید خالص 4.2 برخوردار شده است.

Lg-G2-Review-01-600x427

گوشی هوشمند LG G2

در مورد گوشی هوشمند جی 2 باید اعتراف کنیم که این گوشی با طراحی منحصر به فرد خود و جسارت استفاده از دکمه‌های فیزیکی در پشت دستگاه تعجب همگان را به همراه داشت. این گوشی بی‌شک یکی از بهترین گوشی‌های سال 2012 و خلق کننده هویت ال‌جی موبایل در بازار گوشی هوشمند است.

جی 2 ال‌جی از پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 800 (هسته Krait 400) و با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم و گرافیک Adreno 330 بهره می‌برد. صفحه نمایش 5.2 اینچی جی 2 از رزولوشن 1080p از نوع IPS LCD به همراه شیشه محافظ گوریلا گلس 2 بهره می‌برد.

دوربین اصلی جی 2 همانند جی پرو 13 مگاپیکسلی است و البته از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش LED بهره می‌برد. دوربین قاب جلویی برای تماس‌های ویدئویی نیز 2.1 مگاپیکسلی است. دو بلندگو در انتهای دستگاه صدای لازم را در هنگام پخش موسیقی و یا تماس در حالت اسپیکر ایجاد می‌کنند.

lg-g-flex2-3

گوشی هوشمند LG G Flex

ال‌جی جی فلکس را می‌توان یکی از نوآورانه‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط شرکت کره‌ای دانست که سبک طراحی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های در بازار داشت.

در آن زمان که ال‌جی موبایل اعتماد به نفس زیادی از عرضه گوشی‌های اندرویدی به دست آورده بود، جی فلکس را با نمایشگر انعطاف پذیر به بازار عرضه کرد. نقطه وقت دیگر این محصول داشتن پوشش مخصوص قاب پشتی با قابلیتی خود ترمیمی بود.

پردازنده اسنپ‌دراگون 800 از کوالکام با 4 هسته پردازشی Krait 400 به سرعت 2.26 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 به کمک دو گیگابایت رم پیش از این آزمایش خود را در گوشی جی 2 به خوبی پس داده است. این گوشی همچنین دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی بوده و خوشبختانه برخلاف جی 2 شیار کارت حافظه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

lg-g5

گوشی هوشمند LG G5

با نگاهی به مدل‌های فوق می‌توان درک کرد که ال‌جی عاشق تجربه طراحی‌های جدید و ریسک کردن است. البته این ریس پذیری در سال 2016 با موفقیت چندانی برای شرکت کره‌ای همراه نشد.

ال‌جی جی 5 را می‌توان اولین گوشی به معنای واقعی ماژول آن زمان دانست که به دلیل آماده نبود بازار برای ورود این‌گونه محصولات، هرچند نتوانست فروش خوبی را به همراه داشته باشد، با این حال بدون شک در لیست ده گوشی هوشمند خلق کننده هویت ال‌جی در بازار قرار می‌گیرد.

جی 5 ال‌جی از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 کوالکام با 4 هسته سفارشی Kryo، پردازنده گرافیکی عالی Adreno 530 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی و دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

LG-V30-design

گوشی هوشمند LG V30

تکامل در طراحی، بلوغ، نوآوری و تمام خصلت‌های خوب گوشی‌هایی که ال‌جی تاکنون به بازار عرضه کرده است را می‌توان در ال‌جی وی 30 مشاهده نمود. علاوه بر داشتن نمایشگر کم حاشیه، بدنه‌ای با طراحی ارگونومی زیبا و چشم نواز، ال‌جی وی 30 یک گوشی مالتی مدیای تمام عیار است و دارای دوربینی با امکانت فراوان می‌باشد.

ال‌جی وی 30 تقریباً تمامی نقاط ضعف پرچم‌دار پیشین یعنی جی 6 را برطرف کرده و این بار با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل دوربین واید، خروجی صدای فوق‌العاده با Quad DAC، فیلم‌برداری Cine Log و ضبط صدای lossless کماکان بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به موسیقی و فیلم‌برداری محسوب می‌شود.

شرکت ال‌جی احتمالا در آینده نزدیک نسخه جدید گوشی سری جی خود را با عنوان Lg G7 Thinq رونمایی خواهد کرد باید دید که آیا این گوشی هوشمند نیز می‌تواند شایسته قرار گرفتن در این لیست باشد؟

منبع: وب سایت فارنت

۱ نظر

مینا محمدی ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

سلام ممنونم مطالب جالبی بودند

نظر دهید