۱۵ فروردین ۱۳۹۷

وب سایت آی تی رسان: بررسی اولیه ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸

شرکت ال‌جی یکی از برندهای قدیمی فعال در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند است که همواره در کشور ما هواداران خود را داشته است. این شرکت در فرای زرق‌ و برق ویژه و جذاب پرچم‌داران خود، به‌خوبی محصولاتی در سایر رده‌ها نیز عرضه می‌کند تا افراد با بودجه‌ها و نیازهای مختلف بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

یکی از آخرین محصولاتی که این شرکت معرفی کرده است، گوشی ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ است که در سه رده مختلف یعنی ال‌جی  K10،K10  پلاس و K10a به بازار عرضه می‌شود و البته این سه مدل رسما تفاوت چندانی با هم ندارند. در ادامه نگاهی اولیه به این محصول و آنچه که باید از آن انتظار داشته باشیم خواهیم انداخت.

در ابتدای امر باید یادآور شویم که این تلفن همراه، یک محصول میان رده است و باید انتظارات را از آن در حد معقولی نگاه داشت و توقع قابلیت‌های یک همراه نیرومند و پرچم‌دار را نداشته باشیم. با توجه به این موضوع، به بررسی اجزای مختلف اعلام شده توسط ال‌جی می‌پردازیم تا ببینیم که این تلفن همراه چه چیزی در چنته دارد.

جذابیت پلاستیکی

ال‌جی برای محصولات میان رده و پایین رده خود هنوز از بدنه‌های پلاستیکی استفاده می‌کند تا بتواند هزینه و وزن دستگاه را کاهش بدهد. ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ نیز از این قاعده پیروی می‌کند و یک بدنه پلاستیکی دارد. با این وجود این امر به معنای این نیست که کیفیت ساختش پایین است. بدنه پلاستیکی به کار رفته بر روی ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ جذابیت بصری مناسبی دارد و یک پلاستیک ساده و براق نیست.

ItResan-Feb-11-2

طراحی ظاهری ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸، ویژگی خاصی ندارد ولی در نوع خود جذاب است و به همین دلیل نیز می‌توان از انتخاب یک بدنه پلاستیکی توسط ال‌جی دفاع کرد.

همچنین بدنه ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ قرار است تا ۱۴.۹ در ۷.۵ سانتی‌متر اندازه داشته باشد و ضخامتش ۸.۷ میلی‌متر گزارش شده است. با توجه به وزن ۱۶۲ گرمی ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸، می‌توان انتظار داشت که محصولی خوش دست در اختیار کاربران قرار داشته باشد.

ItResan-Feb-11-3

نمایشگر

نمایشگر این محصول از نوع ال‌سی‌دی IPS بوده و ۵.۳ اینچ اندازه دارد. کیفیت این نمایشگر در حد خوبی قرار دارد ولی رزولوشن آن برابر با ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است که در رده اچ‌دی طبقه‌بندی می‌شود. وجود یک نمایشگر اچ‌دی بر روی یک محصول میان رده در سال ۲۰۱۸ را نمی‌توان امری قابل دفاع دانست.

پردازش

پردازشگرهای مدیاتک، معمولا تعریفی دقیق از میان رده و پایین رده‌ها هستند و ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ نیز از یک پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند. این قلب پردازشی، یک تراشه ۸ هسته‌ای است که از ۴ هسته کورتکس A53 با کلاک ۱.۵ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر A53 با فرکانس ۱ گیگاهرتز بهره می‌گیرد. آمار و ارقام این پردازنده چندان هیجان‌انگیز نیستند ولی بدون شک می‌توانند به راحتی یک همراه میان رده مانند ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ ا را برای کاربران با تجربه‌ای روان همراه سازند.

lg-k10-2018

دوربین

این محصول قرار است با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ و ۸ مگاپیکسلی روانه بازار شود که به احتمال فراوان گزینه ۵ مگاپیکسلی در بازار ایران عرضه خواهد شد. فیلم‌برداری اعلام شده برای این دوربین نیز در رده کیفی ۱۰۸۰p بوده و باز هم ارزش افزوده‌ای برای این محصول به‌حساب نمی‌آید.

باتری

باتری ال‌جی K10 مدل ۲۰۱۸ نیز ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی است و با توجه به مصرف اندک پردازنده و نمایشگر، می‌توان گفت که این تلفن همراه عملکرد مناسبی را در دوام باتری به نمایش خواهد گذاشت.

مقاله کامل بررسی اولیه K10 2018 را در وب سایت آی تی رسان بخوانید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید