۱۴ فروردین ۱۳۹۷

ورود پلت‌فرم webOS ال‌جی به فاز آینده خود به عنوان یک پلت‌فرم جهانی

مشارکت ال‌جی با دولت کره تنوع محصولات webOS را افزایش خواهد داد.

شرکت ال‌جی الکترونیکس چندی پیش اعلام کرد که پلت‌فرم webOS به زودی در دسترس مشتریان و صنایع بیشتری قرار خواهد گرفت. ال‌جی به واسطه امضای یک تفاهم‌نامه جدید با دولت فدرال کره فلسفه پلت‌فرم آزاد، مشارکت آزاد و اتصال آزاد را پیشرفته‌تر خواهد کرد.

آژانس ترویج صنعت ملی فناوری اطلاعات کره جنوبی با نام NIPA یکی از نهادهای دولتی در وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور است که مسئولیت توسعه بخش آی.تی کره را بر عهده دارد. ال‌جی با پیشنهادهای تجاری خود از صدها استارتاپی که توسط NIPA توصیه می‌شوند و همچنین با در اختیار داشتن فهرستی از گروه‌های رو به رشد و ترقی تصمیم دارد webOS خود را ترویج دهد و پشتیبانی فنی و منطقی از آن را از طریق تبلیغات تجاری به عنوان هدف نهایی خود بر عهده بگیرد. استارتاپ‌ها با حمایت ال‌جی در رخدادهای بین‌المللی متنوعی مانند Open Source Summit و OSCON شرکت می‌کنند تا ایده‌ها و ابتکارات خود را با تأثیرگذاران دیگر صنعت به اشتراک گذارند.

ال‌جی در راستای توسعه ردپای جهانی webOS نسخه منبع باز این پلت‌فرم را با عنوان webOS Open Source Edition ایجاد کرده است که هم اکنون این نسخه جدید در وب سایت http://webosose.org در معرض دسترس عموم قرار دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند کد منبع را به صورت رایگان دانلود کنند و از مزایای ابزار مرتبط، خط مشی‌ها و فروم‌های این وب سایت بهره‌مند شوند تا بیش از گذشته با پلت‌فرم webOS و امتیازات موروثی آن به عنوان پلت‌فرمی برای دستگاه‌های هوشمند آشنا شوند.

دکتر آی.پی پارک، رئیس فناوری ال‌جی الکترونیکس می‌گوید: «وقتی ال‌جی برای اولین بار در سال 2013 پلت‌فرم webOS را به عنوان پلت‌فرم تلویزیون‌های هوشمندش انتخاب کرد، به پتانسیل‌های شگفت‌انگیز و فراوان آن یقین کامل داشت. از آن زمان تا کنون، این پلت‌فرم راه زیادی را پیموده و اکنون یک پلت‌فرم پایدار و بالغ است که برای کاربرد در وسایلی فراتر از تلویزیون آمادگی کامل دارد. بنابراین، می‌تواند به گروه‌های انحصاری زیادی از سیستم‌های عامل بپیوندد که با موفقیت توانسته‌اند تا چنین سطح عظیمی تجاری شوند. ما در این پلت‌فرم، از یک محیط ساده بر پایه برنامه کاربردی به یک محیط پیشرفته بر پایه وب، تحول ایجاد کردیم و بر این باوریم که پتانسیل واقعی webOS هنوز دیده نشده است.»

۱ نظر

محمد انوری ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

اینکار فوق العادس وباید وب اواس در دسترس بیشتری قرار گیرد تا کامل تر وپر بارتر شود

نظر دهید