۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

الزام گارانتی 18 ماهه برای تلفن‌های همراه

بر اساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و سخنان رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، کلیه گوشی‌های وارداتی کشور باید الزاما ۱۸ ماه خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه دهند.

مهدی محبی مهم‌ترین دستاورد طرح رجیستری گوشی‌های موبایل را امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشی‌های وارداتی عنوان کرد و گفت: تمامی شرکت‌هایی که به ‌صورت رسمی وارد کننده تلفن همراه هستند و این گوشی‌ها را رجیستر می کنند، باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود نیز اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصل بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی‌ها نظارت دارد، گفت: واردکنندگان تلفن همراه ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هستند و این اتحادیه بر نحوه عملکرد صحیح این شرکت‌ها در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای ۱۸ ماه خدمات پس از فروش باشد، گفت:
خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعال‌سازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی ۱۸ ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آن‌ها وجود داشته باشد.
محبی تأکید کرد که هرگونه شکایت در این زمینه از طریق اعلام به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. شما همراهان عزیز همانطور که می دانید، شرکت مدیا پردازش با اتخاذ رویکردی نوین و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و با تجربه، در حال حاضر بزرگترین وارد کننده و توزیع کننده قانونی تلفن همراه در کشور است. طبق اعلام رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، تمامی محصولات مدیاپردازش با ضمانت 18 ماهه ارائه می گردد.

مدیا پردازش همواره بر این باور است که رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش، حرف اول را در موفقیت پایدار ایفا می کند. بر همین اساس، با بکارگیری نیروهای مجرب و تجهیزات پیشرفته، واحد گسترده خدمات پس از فروش را با 22 نمایندگی در شهرهای مختلف ایران تاسیس نموده است.

photo_2017-10-15_10-56-43

با انتخاب گوشی های ال جی با کارت گارانتی طلایی دو ساله با اطمینان خرید کنید!

طرح رجیستری موبایل از روز جمعه ۲۸ مهرماه رسما با مانیتورینگ شبکه آغاز شد. با توجه به اعلام گمرک جمهوری اسلامی، استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه جهت تشخیص گوشی‌های قاچاق از غیر قاچاق تنها از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.

نحوه استعلام به این صورت است که کد شماره شناسه ۱۵ رقمی گوشی تلفن‌همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال می شود. سپس پیامکی که در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده، از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید