۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

وب‌سایت شهر سخت‌افزار: مقایسه ال‌جی G7 ThinQ با ال‌جی G6

آیا می‌دانید ال‌جی G7 ThinQ چه تفاوت‌هایی با پرچمدار نسل پیشین خود ال‌جی G6 دارد؟

برای پی بردن به این موضوع وب سایت شهر سخت افزار مقایسه‌ای کامل در همه زمینه‌ها شامل ویژگی های کلیدی، از صفحه نمایش، طراحی ظاهری تا باتری و قدرت سخت‌افزاری بین ال‌جی G7 ThinQ و G6 ترتیب داده است که می‌توانید در ادامه بخوانید:

 مقایسه طراحی LG G7 ThinQ و  LG G6

این دستگاه دارای بدنه فلزی به همراه پوشش شیشه‌ای خمیده و نازک در قسمت پشتی است و در رنگ های خاکستری، مشکی، آبی و رنگ جدید رز تمشکی عرضه خواهد شد.

The LG G7 ThinQ has a shiny glass back

این دستگاه دارای گواهی IP68 می‌باشد. (در برابر گرد و خاک مقاوم است و میتواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری زیر آب دوام بیاورد) همچنین این گوشی از شیشه گوریلا گلس 5 در پشت و جلو برخوردار است که امکان کسب گواهی مقاومت نظامی MIL-STD 810G را برای آن فراهم کرده است.

ال‌جی G6 دارای ترکیب شیشه و فلز مشابه، گواهی IP68 و گواهی مقاومت نظامی MIL-STD 810G نیز هست.

The LG G6 looks similar to the G7 ThinQ

انتهای پایینی، محل قرارگیری اسپیکر مونو هر دو دستگاه است. البته ال‌جی G7 ThinQ به اسپیکر “بوم‌باکس” مجهز شده که از فضای داخلی گوشی برای تقویت صدای باس ایجاد شده، استفاده می‌کند.

تفاوت اصلی طراحی این دو اسمارت‌فون صحفه نمایش و نحوه قرار گرفتن دوربین دوگانه آن‌ها است، که در G6 به افقی و در G7 به صورت قائم قرار گرفته است. همچنین وزن و ابعاد این دو گوشی دارای تفاوتی جزئی است. LG G7 Thinq  دارای ابعاد 153.2 x 71.9 x 7.9 و وزن 162 گرمی است در حالی که LG G6 دارای ابعاد 148.9 x 71.9 x 7.9 میلی‌متر و وزن 163 گرمی است. ولی به طور کلی این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند.

مقایسه صفحه‌ نمایش LG G7 ThinQ و  LG G6

ال‌جی  G7 ThinQ از صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 1440 x 3120 استفاده می‌کند که دارای تراکم 564 پیکسل در اینچ می باشد. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 19.5:9 و روشنایی 1000 نیتی، جهت خوانا بودن زیر نور خورشید است.

از سوی دیگر LG G6 دارای صفحه نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 x 2880 می‌باشد که تراکم پیکسلی یکسان و نسبت تصویر مشابهی را عرضه می‌کند. با این حساب می توان گفت کوچک بودن صفحه نمایش G6 و شدت روشنایی کمتر تفاوت های مهم این دودستگاه در این بخش می‌باشند.

There's no notch to be found on the LG G6

از تفاوت های دیگر این دو گوشی می‌توان به ناتچ موجود در صفحه نمایش  G7 اشاره کرد که G6 فاقد آن است. البته می‌توان از طریق تنظمیمات و با سیاه کردن قسمت های کناری، ناتچ را غیرفعال کرد. همچنین حاشیه اطراف صفحه نمایش G7 ThinQ در حدود 50% کمتراز G6 است.

مقایسه قدرت سخت افزاری و سیستم‌عامل LG G7 ThinQ و LG G6
ال‌جی G7 ThinQ به همراه اندروید Oero 8.0 عرضه می‌شود. این درحالی است که گوشی G6 هنوز دارای اندروید 7.0 است و بروزرسانی‌ دریافت نکرده‌ است. پس با این حساب پرچم‌دار جدید به روزتر است و تا مدت طولانی‌تری بروزرسانی خواهد شد.

رابط کاربری مشابه است اما یک تفاوت اساسی دارد، وجود دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل، امکان دسترسی سریع برایتان فراهم می‌کند.

The LG G7 ThinQ has its own AI button

این دستگاه از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ دراگون 845 استفاده می‌کند که پردازنده مورد استفاده در سایر پرچم‌دارهای اخیر مانند Sony Xperia XZ2 است. همچنین این دستگاه دارای 4گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. البته در برخی مناطق این دستگاه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

مقایسه دوربین و باتری LG G7 ThinQ و  LG G6

تفاوت دیگر این دو دستگاه دوربین پشتی دوگانه این دستگاه است. دوربین پشتی LG G7 ThinQ متشکل‌ از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با f/1.9 و لنز واید و یک سنسور 16مگاپیکسلی با f/1.6 و لنز استاندارد است. این دوربین از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه استفاده می‌کند و می تواند از این طریق تنظیمات دوربین را برای صحنه بهینه سازی کند. همچنین این دوربین یک حالت بسیار روشن نیز دارد که با کم کردن رزولوشن تصویر به یک‌چهارم به شما امکان می‌دهد تا عکس‌هایی 4برابر روشن تر را ثبت کنید. این دستگاه به دوربین جلوی 8مگاپیکسلی نیز مجهز است.

LG G6 نیز به دوربین دوگاه مجهز بود ولی ترکیب دو سنسور 13 مگاپیکسلی (f/2.4 و f/1.8)، همچنین این دستگاه فاقد ویژگی‌های هوش مصنوعی و حالت بسیار روشن G7 ThinQ است و دارای دوربین جلو 5 مگاپیکسلی است.

در بخش باتری هم، ال‌جی G7 ThinQ به یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده در حالی که، G6 از باتری بزرگ‌تر 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که به همراه صفحه نمایش کوچک‌تر G6 به معنی است که عملکرد باتری این دستگاه در سطح بالاتری از G7 ThinQ قرار می‌گیرد. البته به محض عرضه این دستگاه و انجام بررسی های لازم، بیشتر در این مورد اطلاع خواهیم داد.

جمع‌بندی:

با توجه به طراحی یکسان، صفحه نمایشی تقریبا مشابه و تعداد دوربین برابر  و باتری کوچکتر، بر روی کاغذ G7 ThinQ دارای پردازنده قوی‌تر و اسپیکر بهتری هست. همچنین به نظر می‌رسد که مشخصات دوربین ارتقا یافته است.

منبع: وب سایت شهر سخت افزار 

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید