۱۲ خرداد ۱۳۹۷

ال‌جی و احداث کارخانه بزرگ انرژی خورشیدی در یک زمین گلف متروکه

شرکت LG CNS، از شرکت‌های زیر مجموعه گروه ال‌جی، در زمین گلف متروکه‌ای در ژاپن که 27 سوراخ دارد یک کارخانه بزرگ انرژی خورشیدی احداث کرد.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که فرایند احداث کارخانه انرژی خورشیدی 56 مگاواتی خود را در شهر ماین واقع در یاماگوچی ژاپن به پایان رسانده است. کارخانه انرژی فوتوولتائیک ال‌جی این بار وسعتی سه برابر بزرگتر از دیگر کارخانجات احداث‌شده در ژاپن توسط شرکت LG CNS دارد. این کارخانه انرژی 1.42 میلیون مترمربع وسعت دارد که معادل مجموع مساحت 200 زمین فوتبال است. برای ساخت کارخانه انرژی خورشیدی جدید ال‌جی 170 هزار پنل خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است.

کارخانه انرژی خورشیدی ال‌جی می‌تواند سالانه 62 گیگاوات در ساعت برق تولید کرده و نیاز 25 هزار نفر شهروند شهر ماین به انرژی الکتریسیته را به مدت 2 سال تأمین کند. این پروژه از ماه نوامبر 2016 به مدت 19 ماه در حال اجرا بوده و مجموع هزینه آن به 160 میلیارد وون کره رسیده است. کارخانه تازه تأسیس انرژی خورشیدی ال‌جی از نظر حجم انرژی تولیدی در میان 7 هزار کارخانه انرژی خورشیدی دیگر در ژاپن هشتمین جایگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

151015_p19_LGCNS

شرکت LG CNS همکاری با کشور ژاپن را در سال 2013 آغاز کرده و تاکنون 4 کارخانه انرژی فوتوولتائیک، شامل جدیدترین آن در شهر ماین، در این کشور احداث نموده است. سه کارخانه دیگر نیز در زمین‌های گلف متروکه در شیراکاوا (31 مگاواتی)، توجو (33 مگاواتی) و شیمان (10 مگاواتی) ساخته شده‌اند.

کشور ژاپن، از زمان تخریب کارخانه انرژی هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011، فعالانه در حال تولید کارخانه‌های انرژی فوتوولتائیک بوده است. بازار تولید انرژی خورشیدی در کشور ژاپن سومین بازار بزرگ دنیا بعد از کشورهای چین و امریکا به شمار می‌رود.

3

شرکت LG CNS از زمان شروع فعالیت خود در زمینه تجارت انرژی نو و تجدیدپذیر در سال 2007 تا کنون توانسته احداث کارخانجاتی در زمینه تولید و ذخیره انرژی با مجموع ظرفیت480مگاوات در ساعت را بر عهده بگیرد. از میان این تعداد، کارخانجاتی با ظرفیت 212 مگاوات در کشورهای برون‌مرزی نظیر ژاپن، بلغارستان، گوئام و سریلانکا ساخته شده‌اند. در نتیجه، فروش شرکت LG CNS در بخش انرژی تجدیدپذیر، که در سال 2013 تنها 14.1 میلیارد وون بوده، تقریباً تا سال گذشته با فروش 104.1 میلیارد وونی ده برابر شده است.

۱ نظر

ناشناس ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

خیلی ممنون از سایت خوبتون

نظر دهید