۰۵ خرداد ۱۳۹۷

تولید نسل پنجم از چراغ‌ها و صفحات روشنایی OLED توسط شرکت LG Display

شرکت  LG Display محصولات روشنایی و نوپردازی جدید OLED خود را تحت عنوان برند لافلِکس (Luflex) در اواخر دسامبر سال گذشته (دی ماه 96) معرفی کرد.

این شرکت سعی دارد با سرعت بیشتری محصولات روشنایی OLED (دیودهای ساطع‌کننده نور ارگانیک) را روانه بازار کند و به مرحله تجاری برساند.

شرکت LG Display منابع انسانی بخش تجاری روشنایی OLED شرکت LG Chem و تمام مالکیت حقوق معنوی آن را در سال 2015 خریداری کرد و از اواخر سال گذشته، به تولید محصولات روشنایی و نوپردازی OLED در کارخانه اوچانگ LG Chem در گامی، شمال استان گئونگ سانگ، مشغول است. کارخانه گامی اولین صفحات روشنایی OLED نسل پنجم (1200×1000 میلی‌متر) را تولید می‌کند. صفححات روشنایی OLED نسل پنجم بعد از برش خوردن به اندازه‌های مختلف در محصولات روشنایی گوناگون به کار می‌روند.

شرکت LG Display کارخانه اوچانگ را که از LG Chem خریده بود، در ماه مارس امسال، تعطیل کرد و پرسنل کاری و تجهیزات ساخت کارخانه اوچانگ را به کارخانه تولید صفحات روشنایی OLED در کارخانه گامی انتقال داد.

کارخانه گامی 30 برابر بازده و بهره‌وری بیشتری نسبت به کارخانه نسل دوم صفحات روشنایی OLED (در ابعاد 470×370 میلی‌متر) در اوچانگ دارد که ماهانه 4 هزار ورق تولید می‌کرد. شرکت LG Display تصمیم دارد تولید چراغ‌های OLED را با تضمین ظرفیت تولید 15 هزار ورق در ماه تا پایان امسال افزایش دهد. این شرکت می‌گوید هدفش این است که فروش 10 میلیارد وونی خود در سال گذشته را به 100 میلیارد وون تا سال 2020 برساند.

شرکت LG Display به تازگی از محصولات روشنایی و نورپردازی OLED خود تحت برند لافلِکس (Luflex) پرده برداشته است. این شرکت قرار است در آینده بازار جهانی محصولات روشنایی را از طریق بازاریابی و همکاری با تولیدکنندگان تجهیزات روشنایی و نیز شرکت‌های الکترونیک خودرو در دست بگیرد. مخصوصاً این که خودروسازان آلمانی نظیر بی.ام. دابلیو، مرسدس بنز و آئودی در حال تولید فناوری‌هایی برای  بهره‌مندی از سیستم‌های روشنایی OLED در طراحی داخلی، خارجی و چراغ‌های خودروها هستند. هم اکنون، شرکت LG Display در حال مذاکره با ده خودروساز خارجی برای تأمین چراغ‌ها و صفحات روشنایی OLED است.

صفحات روشنایی OLED توسط شرکت LG Display تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند اما شرکت ژاپنی پاناسونیک و شرکت اروپایی اوسِرام نیز به تازگی وارد این بازار شده‌اند تا با LG Display به رقابت بپردازند. به گزارش مرکز تحقیقاتی بازار (Ubi Research)، انتظار می‌رود بازار چراغ‌های OLED از 251 میلیون دلار در سال گذشته به 337 میلیون دلار در سال جاری و 1.619 میلیارد دلار تا سال 2020 افزایش فروش داشته باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید