۰۹ خرداد ۱۳۹۷

سفر به دل صحنه‌های فیلم با فناوری صدای Dolby Atmos در تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی

تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی مجهز به فناوری دالبی اتمُس (Dolby Atmos) شما را با صدای متحرکی که در تمام محیط پیرامونتان به شکلی واقعی و باورنکردنی در جریان است به دل ماجرای فیلم‌های مورد علاقه‌تان می‌برد.

دالبی اتمس یک سیستم صدای فراگیر است که صدا بر طبق سوژه فیلم حرکت می‌کند. در تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی، صدا به گونه‌ای منتشر می‌شود که انگار از تمامی جهات، بالا و پایین، چپ و راست در پرواز است. در این تلویزیون‌های پیشرفته می‌توانید از تجربه صدای 360 درجه نهایت لذت را ببرید.

تلویزیون‌های جدید و پیشرفته OLED ال‌جی با پشتیبانی از دو فرمت دالبی ویژن (Dolby Vision) و دالبی اتمس (Dolby Atmos) اولین تلویزیون‌های مجهز به این فناوری منحصربه‌فرد هستند.

وقتی تلویزیون OLED ال‌جی در خانه دارید، می‌توانید از گستره وسیعی از محتوایی که فناوری دالبی را پشتیبانی می‌کند لذت ببرید. هر جای فضای سه‌ بعدی که باشید، دالبی اتمس صدای همراه شماست. وقتی بالای سرتان باشد، صدایی واقعی و نفس‌گیر ایجاد می‌کند و شما را در تجربه حسی و غوطه‌ورکننده‌ای غرق می‌کند.

05_C7_OLEDTVS_Dolby-Atmos-(main)

دالبی اتمس تجربه بی‌نظیر و پیشرفته صدای واقعی است. با این فناوری خیلی ساده‌تر از همیشه می‌توان از صدایی شگفت‌انگیز و واقعی لذت برد. اما آیا می‌دانید نحوه عملکرد این فناوری چگونه است؟ ما آن را برای شما شرح خواهیم داد:

به زبان ساده می‌توان گفت فناوری دالبی اتمس حتی فراتر از صدای استریو و فراگیر ساراند است. در حالت استریو، جریان صدا از طریق دو کانال منتشر می‌شود و  صدای ساراند یا فراگیر صدا با ایجاد 5 یا 7 کانال صدا را تقویت کرده و بهتر می‌کند که در این حالت تجربه صدا غنی‌تر و توانمندتر خواهد بود اما با این حال، هنوز هم محدودیت کانال‌ها در پخش صدا باقی خواهد ماند.

LG Unveils 2017 OLED TV Series with Dolby Vision and Dolby Atmos

دالبی اتمس با آزاد کردن امواج صوت از کانال‌ها صدا را متحول می‌کند. در نتیجه، جو کاملی از صدا در پیرامون و حتی بالای سر شما ایجاد خواهد شد. در واقع، این فناوری کنترل اجزای صدا را به صورت جداگانه و خیلی بهتر از قبل امکان‌پذیر می‌کند تا تمامی اجزای صدا بتوانند به صورت دقیق در فضای چندبعدی قرار گیرند و حرکت کنند. هر جزء صدا می‌تواند بلندتر یا آرام‌تر شود، در مرکز توجه، دور از توجه، بزرگتر یا کوچکتر باشد.

بنابراین، هر کدام از بخش‌های صدا با ویژگی‌های صوتی منحصر به خود جان می‌گیرند و منتشر می‌شوند تا درست مثل دنیای واقعی اطراف شما حرکت کنند. بدین ترتیب، صدای سوژه‌های فیلم در تلویزیون‌های OLED ال‌جی کاملاً شبیه دنیای واقعی در همان جهات اطراف شما را پر می‌کند.

G7_feature04_092717_D

دالبی اتمس تجربه صدایی جدید شبیه سینما را به محیط‌های دیگری مانند سیستم سینمای خانگی، یک محیط خیلی ساده مثل اتاق نشیمن خانه شما یا حتی از طریق هدفون‌های معمولی به گوشی‌های موبایل می‌آورد تا صدا را دقیق، واضح و غوطه‌ورکننده، درست همان طور که در حالت طبیعی و در دنیای واقعی به آن گوش می‌دهید، بشنوید. ما به این حالت “صدای متحرک” می‌گوییم زیرا صدا در اطراف شما در جریان است و باعث می‌شود شما حس کنید واقعاً در بطن خود ماجرای فیلم هستید. پس در این حالت، شیوه بی‌نظیر انتشار صدا تأثیر بیشتری بر روی سرگرمی شما خواهد گذاشت.

در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، بازی، موسیقی و تجربه واقعیت مجازی به دنبال دالبی اتمس بگردید و جان گرفتن و زنده شدن سرگرمی‌های جذابتان را با گوش‌های خودتان بشنوید. با دالبی اتمس، تک تک بعدهای فضا را حس خواهید کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید