۲۱ تیر ۱۳۹۷

رشد 6 برابری فروش پنل‌های OLED ال‌جی برای تلویزیون‌های بزرگ

دولت چین سرانجام با تصمیمات شرکت LG Display برای ساخت کارخانه OLED در گوانژو موافقت کرد. نتیجه این توافق، افزایش تولید و در نهایت فروش بیشتر تلویزیون‌های OLED خواهد بود.

این تصمیم یک‌ساله به نتیجه رسید؛ یعنی از همان جولای سال گذشته که LG Display اعلام کرد تصمیم به احداث چنین کارخانه‌ای دارد.

تأسیس شرکت OLED در گوانژو یک سرمایه‌گذاری مشترک از سوی شرکت‌ LG Display و سازمان مرکز توسعه گوانژو با سهم سرمایه‌گذاری 70 به 30 است. شرکای جدید حدود 5 هزار میلیارد وون کره که شامل 2.6 هزارمیلیارد وون سرمایه تنخواه می‌شود در احداث کارخانه OLED سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این شرکت در حال حاضر، کارخانه تولید پنل OLED نسل 8.5 (در ابعاد 2,200×2,500 میلی‌متر) را در دست ساخت دارد و قرار است تولید انبوه پنل‌های OLED نسل 8.5 را از نیمه دوم سال آینده آغاز کند.

banner_Alpha9_desktop_2018

این تأییدیه از سوی دولت چین جهش بلندی برای کسب و کار OLED شرکت LG Display به شمار می‌رود. بعد از پایان ساخت کارخانه OLED گوانژو، این کارخانه با تمرکز اصلی بر تولید پنل‌های OLED جدید برای تلویزیون‌های بزرگ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. شرکت LG Display تصمیم دارد ظرفیت تولید را افزایش داده و از 60 هزار پنل در ماه (در زمان شروع به کار) به 90 هزار پنل در ماه برساند. در حال حاضر، این شرکت ماهانه بالغ بر 70 هزار پنل در کارخانه‌هایE3  و E4  خود واقع در پاژوی کره جنوبی تولید می‌کند و قرار است تعداد پنل‌های تولیدی خود در ماه را تا نیمه دوم سال آینده به 130 هزار قطعه برساند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود شرکت LG Display بتواند سالانه 10 میلیون تلویزیون 55 اینچ را به اقصی نقاط دنیا صادر کند.

به گزارش مرکز تحقیقاتی IHS Markit، فروش تلویزیون‌های OLED تا سال 2022 با رشد 6 برابری مواجه خواهد شد و از تعداد 1.59 میلیون دستگاه در سال گذشته به 9.35 میلیون در 4 سال آتی خواهد رسید؛ مخصوصاً این که افزایش تقاضای مشتریان چینی برای تلویزیون OLED حجم فروش این تلویزیون‌ها را افزایش داده و رشد فروش در سه ماهه سوم امسال به 120 درصد خواهد رسید.

EISA-Award_1-1024x768

شرکت ال‌جی الکترونیکس تولید تلویزیون‌های OLED را از سال 2013 آغاز کرد و به عنوان اولین شرکت تولیدکننده این نوع تلویزیون‌ها الگوی پیشگام و استانداردی برای شرکت‌های بزرگ دیگر مانند سونی، پاناسونیک، توشیبا، وستل، لووه و فیلیپس شد تا آنها نیز مانند ال‌جی همین رویه را در پیش گیرند. شرکت های‌سنس که بزرگترین سازنده تلویزیون در چین محسوب می‌شود نیز به قطار تولیدکنندگان تلویزیون OLED پیوسته است و انتظار می‌رود امسال اولین تلویزیون‌های OLED خود را وارد بازار کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید