۱۳ تیر ۱۳۹۷

فناوری برتر +M در تلویزیون، نوت‌‌بوک، نمایشگرهای تبلیغاتی و تلفن‌های هوشمند ال‌جی

دستگاه‌های نمایش‌دهنده در سال‌های اخیر با مجموعه‌ای از نیازهای چالش‌برانگیز روبه‌رو شده‌اند زیرا تقاضای مشتریان برای وضوح بالاتر و خوانایی در محیط بیرون و همین طور مصرف انرژی کمتر در حال افزایش است.

با اینکه افزایش وضوح و خوانایی یک گرایش عام است اما به ناچار مصرف انرژی بیشتر را می‌طلبد. به همین دلیل، شرکت LG Display، پیشگام در ابتکار فناوری نمایشگر، راهکاری از خود ارائه می‌دهد که فناوری +M (ام پلاس) نام دارد.

img_m_feature1

فناوری +M 

فناوری +M  به وضوح بیشتر، خوانایی در فضای بیرون و همین طور مصرف انرژی با بازده انرژی بیشتر دست یافته است. اصول بنیادین که در فناوری +M شرکت LG Display نهفته شده بسیار ساده است: این فناوری انتقال نور را با افزودن پیکسل سفید به پیکسل‌های فرعی قرمز، سبز و آبی بیشتر می‌کند. نمودار پایین نشان می‌دهد که پیکسلی که با فناوری M+ ایجاد می‌شود از پیکسل‌های فرعی RGB، WRG، BWR یا GBW تشکیل شده است نه اینکه منحصراً فقط از RGB استفاده کند.

img_m_feature2

+M  یعنی تصاویر روشن‌تر و تیزتر با وضوح بالاتر

وقتی وضوح صفحه‌نمایش برای نمایشگرهایی با ساختار RGB افزوده می‌شود، تراکم پیکسل افزایش و انتقال نور کاهش پیدا می‌کند و همین طور روشنایی صفحه مدام دچار تغییر می‌شود. با استفاده از فناوری +M ، انتقال نور تا 160 درصد در دستگاه‌های موبایل و آی.تی و تا 150 درصد برای تلویزیون‌ها بهبود پیدا می‌کند.

img_m_feature4

+M مشکل خطوط مورب کم‌نور را، که مشکل بزرگی در نمایشگرهای کنونی با ساختار پیکسل RGB است، بهتر می‌شود. این پیشرفت در دستگاه‌های موبایل بیشتر قابل توجه است زیرا فاصله بین متن نمایش‌داده شده و چشم انسان نسبتاً کوتاه است.

3717443589_hEq2jCGJ_14 (1)

مصرف انرژی کمتر با +M 

فناوری +M برای نمایشگرهای تلویزیون انتقال نور از پنل را تا 150 درصد در مقایسه با نمایشگرهایی که ساختار پیکسل RGB دارند افزایش می‌دهد تا به صفحه‌نمایش روشن‌تر دست پیدا کند و مقدار انرژی مصرفی به طور مؤثری تا 35 درصد کاهش پیدا کند. خوانایی صفحه نمایش با نمایشگری که مجهز به +M  است بیشتر می‌شود؛ آن هم وقتی که همان مقدار انرژی مصرف می‌گردد.

img_m_feature3

فناوری +M در دستگاه‌های موبایل استفاده گسترده‌ای دارد زیرا نمایشگر بخش اعظم مصرف باتری را به خود اختصاص می‌دهد. نمایشگری که از فناوری +M برخوردار است، با همان میزان انرژی مصرفی، روشنایی بیشتری دارد؛ بنابراین، در مقایسه با نمایشگرهایی که ساختار پیکسل RGB دارند خوانایی در فضای بیرون بیشتر است. نگرانی در مورد کمبود باتری نیز با فناوری M+ به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

img_m_feature5

فناوری +M، بر اساس ساختار و الگوریتم متمایز پیکسل، نمایشگری با کیفیتِ سبز و دوستدار محیط زیست را نوید می‌دهد. شرکت LG Display به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد و تصمیم دارد استفاده از فناوری +M را در تلویزیون، مانیتور، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند بسط دهد.

 

۱ نظر

آناهیتا ۱۳ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

خیلی تکنولوژی جالبی هست

نظر دهید