۲۳ تیر ۱۳۹۷

مشکی مطلق در تلویزیون OLED ال‌جی HDR کامل و بی‌عیب و نقصی پدید می‌آورد

مقایسه دامنه پویای استاندارد (SDR) و HDR

محتوای HDR در مقایسه با SDR اطلاعات رنگ‌ و کنتراست خیلی بیشتری از تصویر اصلی را در جای می‌دهند و از دست رفتن اطلاعات که باعث افت کیفیت می‌شود به نسبت خیلی کمتری در زمان فرایند پردازش تصویر اتفاق می‌افتد. تلویزیون‌های مجهز به فناوری HDR  قادر به خواندن محتوای HDR هستند تا نشان دهند تصاویر به نمونه واقعی آنها بسیار شبیه‌تر است و از روشنایی و گستره رنگ وسیع‌تری بهره می‌برند. خب، حالا چرا تلویزیون OLED ال‌جی برای پخش محتوای HDR از همه تلویزیون‌ها مناسب‌تر و بهتر است؟

1

مقایسه دامنه پویای کنتراست تلویزیون: تلویزیون LCD در برابر تلویزیون OLED

تلویزیون OLED دامنه‌ای پویا با بیش از 20 نقطه توقف دارد در حالی که تعداد این نقاط در تلویزیون‌های LCD به 14 می‌رسد. در نتیجه، جزییات تصویر در تلویزیون‌های OLED واضح‌تر هستند. ستاره وستا، ستاره قطبی و ستاره وگا را به سختی می‌توان در تلویزیون LCD مشاهده کرد اما همین ستاره‌های نورانی به وضوح در تلویزیون OLED قابل رؤیت هستند.

2

تلویزیون OLED ال‌جی سایه‌های بی‌نهایتی از نور را به نمایش می‌گذارد. اما چرا؟ دلیل اصلی روشنایی بالا در تلویزیون OLED استفاده از فناوری خود نوردهی است.

فناوری خود نوردهی در نمایشگر OLED ال‌جی به شما اطمینان خواهد داد که تصاویر را در سیاهی و سفیدی مطلق و با کامل‌ترین رنگ خواهید دید. به همین علت، فناوری OLED ال‌جی انتخابی مناسب و بستری ایده‌آل برای نمایش محتوای HDR است زیرا فقط پنل‌های OLED هستند که می‌توانند سیاهی مطلق را با همان فناوری جالبی که باعث ایجاد روشن‌ترین رنگ‌های HDR شده تولید کنند و آنها را با رنگ و نور حیرت‌انگیزی به نمایش در می‌آورند.

3

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید