۳۱ تیر ۱۳۹۷

وب سایت زومیت: آشنایی با SmartThinQ و قابلیت‌های آن در کولرهای ال‌‌جی

وب سایت زومیت: «SmartThinQ به عنوان بستری برای کنترل بی‌سیم و از راه دور لوازم خانگی ال‌جی از جمله کولرهای ال‌جی قابلیت‌های ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است.»

پیشرفت روز افزون تکنولوژی در سال‌های اخیر با هدف افزایش سهولت و بهره‌وری بر کسی پوشیده نیست. با توجه به اصلی‌ترین هدف فناوری یعنی سهولت زندگی انسان‌ها، شاهد رخنه‌ی آن در جز به جز زندگی هستیم؛ برای مثال می‌توان به اینترنت اشیا و هوشمند شدن آن‌ها اشاره کرد که امروزه به بحث داغ دنیای فناوری بدل شده است. کمپانی کره‌ای ال‌جی نیز به عنوان یک بازیگر مهم در بخش تولید لوازم خانگی اقدام به توسعه‌ی پلتفرم SmartThinQ برای کنترل ساده‌تر این وسایل از راه دور کرد. این پلتفرم در حال حاضر در برخی تجهیزات تهویه مطبوع، ماشین‌لباس‌شویی، یخچال و حتی لوازم آشپزخانه‌ی ال‌جی به کار گرفته شده است؛ این ابزار به کمک ماژول وایرلس داخل خود و اپلیکیشن « LG SmartThinQ» قابل کنترل خواهند بود.

با توجه به اتصال لوازم خانگی به اینترنت و به لطف اسمارت تین‌کیو کاربر از هر نقطه‌ای قادر کنترل این وسایل خواهد بود؛ برای مثال می‌توان پیش از آمدن به خانه کولر را برای متعادل کردن دمای خانه روشن کرد یا حتی ماشین‌لباس‌شویی را برای شروع یک فرآیند شستشو برنامه‌ریزی کرد. اسمارت تین‌کیو کاربر را از باز ماندن درب یخچال مطلع می‌کند و قابلیت‌هایی مانند IcePlus را برای شما فعال می‌کند. این پلتفرم علاوه بر امکانات کنترلی متنوع، وظیفه‌ی مانیتور کردن و اعلام وضعیت را نیز بر عهده دارد؛ به عنوان مثال کاربر را از اتمام فرآیند شستشوی ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی آگاه می‌کند.

4fea92b1-0b93-4e0f-b79e-f56a7df5cd3f

فناوری اسمارت تین‌کیو با هدف ساده‌تر کردن ارتباط شما با لوازم اطراف‌تان متولد شده است. به لطف این ویژگی، لوازم خانگی هوشمندتر شده و با ثبت عادت‌ها، استفاده‌ی کاربرانرا با تجربه‌ی لذت‌بخش همراه می‌کند. تکنولوژی جدید DeepThinQ در لوازم خانگی و تهویه مطبوع ال‌جی با استفاده از کلان‌داده‌ها و یادگیری عمیق، اطلاعات دریافتی از لوازم خانگی و عادات فرد را آنالیز و با اطلاعات خارجی ترکیب می‌کند؛ برای مثال در دستگاه تهویه مطبوع هوشمند جدید ال‌جی که به DeepThinQ مجهز شده، دستگاه با ثبت الگوهای مصرف، پیش از آمدن فرد به خانه نقاط مهم خانه را خنک می‌کند.

e140cb76-6071-4987-9803-fe1985014b5e

اسمارت تین‌کیو عیب‌یابی لوازم خانگی را نیز با اطلاع‌رسانی مشکلات آن به کاربر ساده‌تر کرده است. همچنین Smart Grid یا شبکه‌ی هوشمند در لوازم خانگی پشتیبانی‌کننده از اسمارت تین‌کیو امکان‌زمان‌بندی فرآیند شستشو، یخ‌زدایی و مواردی از این دست را با درنظر گرفتن ساعات اوج مصرف و هزینه انرژی ممکن کرده است.

لوازم خانگی پشتیبانی‌کننده‌ی SmartThinQ علاوه بر سازگاری با گوگل اسیستنت و ابزاری مانند گوگل هوم، با الکسای آمازون برای دریافت فرامین صوتی یکپارچه شده است. برای استفاده از این پلتفرم هوشمند تنها کافی است که اپلیکیشن «LG SmartThinQ» را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید؛ این اپلیکیشن رایگان با نسخه‌های ۴.۱ یا بالاتر اندروید و iOS 9 سازگار است. برای استفاده از این اپلیکیشن علاوه بر حساب‌کاربری ال‌جی می‌توان از حساب گوگل یا فیس‌بوک نیز استفاده کرد.

f2854ce9-fa22-4c66-b8c9-7c8b7bad80b4

اسمارت تین‌کیو در دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع ال‌جی علاوه بر نمایش دمای کنونی امکان تغییر دما، سرعت فن و جهت دمیده شدن جریان هوا را از راه دور فراهم کرده است. شایان ذکر است که چند کاربر قادر به اعمال این تغییرات هستند. همچنین این قابلیت امکان مانیتور کردن وضعیت فیلتر دستگاه را نیز فراهم می‌کند. کاربر به لطف اسمارت تین‌کیو قادر به تغییر حالت‌های خروج هوا از کولر است؛ برای مثال شما می‌توانید با توجه به زمان حضور خود در خانه دما، حالت‌های سرماسازی و دما را زمان‌بندی کنید. عیب‌یابی و ارائه‌ی راهکارها برای تعمیر و نگه‌داری کولر و سیستم تهویه از اهمیت خاصی برخودار است از این رو ال‌جی بخشی را نیز در اپلیکیشن اسمارت تین‌کیو برای همین موضوع درنظر گرفته است.

4a138202-08a9-40b0-bc71-16289b8fa2b7

کاربر پس از ورود به اپلیکیشن، انتخاب نوع محصول خود و بررسی پشتیبانی آن از SmartThinQ در بخش داشبورد اطلاعات دمای هوای کنونی خانه محصول را مشاهده خواهد کرد. با انتخاب محصول (برای مثال کولر گازی شماره ۱) تنظیمات مربوط به آن نمایش داده می‌شود؛ بسته به نوع محصول این تنظیمات ممکن است متفاوت باشند اما مشاهده‌ی گزینه‌های زیر در منوی کنترل یک کولر گازی اسمارت تین‌کیو محتمل‌تر است:

  • Mode
  • Set Temp
  • Fan Speed
  • Air Flow Mode
  • Additional Setting

در بخش «Mode» شاهد گزینه‌هایی برای خنک‌سازی، هوای خشک، فن، گرماسازی و حالت ACO برای تنظیمات خودکار در دسترس قرار دارد. سرعت‌های کم، متوسط و زیاد فن در کنار حالت خودکار همراه با تغییر درجه حرارت در بخش پایینی حالت‌ها به چشم می‌خورند.

4ddd8858-cd69-4bae-9235-2852e16f1342

زیر منوی «Air Flow Mode» امکان تغییر جهت پره‌های خروجی باد را برای کاربر فراهم می‌کند؛ کاربر می‌تواند پره‌های افقی و عمودی را در جهت‌های تعیین‌شده‌ای جابجا کند. طبق انتظار در بخش Additional Setting شاهد گزینه‌هایی برای نحوه مصرف دستگاه هستیم؛ حالت «Jet» برای کارکرد با حداکثر توان و سرعت فن و حالت «Saving» برای کاهش مصرف انرژی محتمل‌ترین گزینه‌هایی هستند که در این بخش شاهد آن خواهید بود. تقریبا تمام این قابلیت‌ها را به کمک کنترل نیز می‌توان فعال کرد اما نکته‌ی مهم در دست‌بودن آن‌ها از بیرون خانه است. در بخش جزئیات امکان زمان‌بندی فعالیت کولر، بررسی وضعیت فیلتر و عمر باقی‌مانده‌ی آن و Smart Diagnosis به چشم می‌خورند.

در پایان باید گفت امکان ذخیره‌ی تنظمیات دلخواه و نسبت دادن به شرایط خاصی مانند حضور در خانه، بیرون از خانه و خواب وجود دارد. خاطر نشان می‌کنیم موارد گفته شده ممکن است بسته به نوع محصول متفاوت باشد و با گذر زمان ویژگی‌های متنوع‌تری به آن‌ها اضافه شود. نظر خود در مورد هوشمند شدن لوازم خانگی را با ما در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید