۱۲ تیر ۱۳۹۷

افزایش سرمایه‌گذاری ال‌جی در شرکت‌های مبتکر و سازنده روبات

نقش مهم و اساسی روبات‌ها در راهبرد ThinQ ال‌جی، این شرکت را بر آن داشت که هم در کره جنوبی و هم در آن سوی مرزهای موطن خود شرکایی برای گسترش این فناوری بجوید.

سرمایه‌گذاری اخیر ال‌جی الکترونیکس در شرکت امریکایی بوسا نُوا روباتیکس (Bossa Nova Robotics)، پس از مذاکره و توافق با چند شرکت استارتاپ کره‌ای در سال گذشته، گواه از اولین سرمایه‌گذاری ال‌جی در فراسوی مرزهای کره جنوبی برای جست‌وجوی شرکای روباتیک دارد. این شرکت، در طی اولین 12 ماه از شروع سرمایه‌گذاری خود، جمعاً 90 میلیون دلار برای استارتاپ‌های روباتیک هزینه کرده است.

LG-ROBOTIS

شرکت بوسا نوا روباتیکس یکی از شرکت‌های پیشگام و تأمین‌کننده اطلاعات آنی و فوری در مورد محصولات برای صنایع خرید و فروش در سطح جهانی است که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در اجرای فرایند اتوماسیون و خودکارسازی تحلیل و گردآوری اطلاعات فهرست کالاهای موجود در قفسه‌ها و طبقات کمک مؤثری می‌کند. والمارت (Walmart)، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا، روبات‌های اسکن قفسه را از سال گذشته در چند فروشگاه خود آزمایش کرده است.

سرمایه‌گذاری در بوسا نوا پس از سرمایه‌گذاری ال‌جی در چهار شرکت روباتیک کره‌ای به نام‌های Acryl، SG ROBOTICS، Robotis و Robostar صورت گرفته است.

LG-SG-ROBOTICS

این سرمایه‌گذاری‌ها مکملی برای تلاش‌های خود ال‌جی برای ارائه روبات‌های خدمتکار به بازار در آینده‌ای نزدیک به شمار می‌رود تا این زمینه جدید از فعالیت موتور رشد اصلی شرکت ال‌جی شود. در حال حاضر، ال‌جی تعدادی از روبات‌های خود را برای خدمات آزمایشی به کار انداخته است؛ روبات‌های راهنما و نظافتچی به مسافران بزرگترین فرودگاه کره جنوبی در طی بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ خدمات زیادی ارائه کردند.

LG-CONCEPT-ROBOTS

در نمایشگاه CES که اوایل امسال برگزار شد، ال‌جی سه روبات مفهومی جدید از خانواده CLOi را معرفی کرد که ویژه کاربردهای تجاری در مراکز پرتردد مانند هتل و سوپرمارکت طراحی و ساخته شده‌اند. روبات‌های CLOi ال‌جی به موازات محصولات هوشمند ThinQ تولید شدند. پلت‌فرم ThinQ برند هوش مصنوعی ال‌جی برای لوازم الکترونیک مصرفی و محصولات خانگی است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید