۰۲ تیر ۱۳۹۷

گزارش تصویری: روز پر چالش برای چلنجری‌های سال 1396

جلسه دفاع از سفرهای تحقیقاتی چلنجری‌های برگزیده سری اول؛ حدس می‌زنید برنده خوش‌شانس و خوش‌فکر جایزه 12 هزار دلاری ال‌جی چلنجر کدام تیم است؟

در روز جمعه گذشته، جلسه مصاحبه و دفاع 5 تیم منتخب سال گذشته در وب سایت آپارت منتشر شد. تیم‌های چلنجر برنده سال 1396 در 22 خرداد ماه در حوزه‌های متفاوت به دفاع از سفرهای تحقیقاتی خود و نتیجه‌گیری از طرح‌هایشان برای پیاده‌سازی و اجرای آن با ارائه الگوی مدون برای ایجاد کسب و کار جدید در ایران پرداختند.

D

هیئت داوران ال‌جی این بار با کمی تغییر به قضاوت نشست. علاوه بر آقای دکتر بهروز زارعی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و دکتر کیان جعفری (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی)، آقای کاوه مفتخری، مدیر بازاریابی ال‌جی و پروژه ال‌جی، نیز به اعضای بلندمرتبه هیئت داوران در مسابقات ال‌جی چلنجر ایران پیوست.

C

طبق آن چه در روزهای گذشته از جلسات حضوری ال‌جی چلنجر مشاهده کردید، در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۳ قسمت از جلسات مصاحبه و دفاع ۳۰ تیم منتخب در وب سایت آپارت منتشر شد و تیم‌های شرکت‌کننده در پروژه ال‌‌چلنجر امسال در سه جلسه و هر بار ۱۰ تیم در ۱۰ دقیقه به دفاع از طرح تحقیقاتی خود (مزایای آن، هزینه‌ها و اجرایی شدنش در ایران) در حضور هیئت داوران در باغ کتاب تهران پرداختند. در انتهای هر قسمت، با رأی هیئت داوران ۵ تیم حذف شدند و ۵ تیم باقی مانده هم اکنون منتظر آرای شما هستند تا به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند.

نام ۱۵ تیم منتخب، سرگروه، رشته تحصیلی، طرح تحقیقاتی و کشور مقصد را در ادامه می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

۵ تیم منتخب از میان ۱۰ گروه اول (لینک جلسه مصاحبه و دفاع از طرح تحقیقاتی)

گروه  ۱۲۸: سرگروه: افسانه هدایت/ دانشگاه علم و صنعت، رشته مهندسی مکانیک/ سرعت‌گیر هوشمند / سوئد

گروه  ۲۹۸: سرگروه فاطمه محمدی فرد/ دانشکده شریعتی، رشته الکترونیک/ کشاورزی عمودی و لایه لایه / ژاپن

گروه ۲۲۹: سرگروه: عسل یوسفی/ دانشگاه امیرکبیر، رشته مهندسی پلیمر/ بازیافت زباله‌های الکترونیک/ هلند

گروه ۲۳۶: سرگروه: امیر شفیعی/  دانشگاه امیر کبیر، رشته مهندسی عمران/ سیستم هشدار سریع لرزه‌ای/ ژاپن

گروه ۳۷۷: سرگروه: سیدعرفان موسوی/ دانشگاه اصفهان، مهندسی شیمی/ کاهش آلودگی هوا از طریق نمای ساختمان/ ژاپن

گروه ۳۴۵: سرگروه: مهدیه رمضانی/ دانشگاه قم، رشته فیزیک/ تولید انرژی از طریق کف‌پوش‌های هوشمند/ ایتالیا

گروه ۳۱۰: سرگروه: سجاد پیک آذر/ دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، رشته عمران/ مدیریرت بحران با تمرکز بر سازه‌های اسکان موقت/  ژاپن

گروه ۲۳۰: سرگروه: فؤاد زارعی/ دانشگاه تهران، رشته مهندسی برق/ تاثیر شتاب دهنده‌ها بر اشتغال/  انگلستان

گروه ۳۵۲: سرگروه: علی سلیمانی/ دانشگاه علم وصنعت ایران، رشته مهندسی مکانیک/ آب شیرین‌کن خورشیدی فراصوت/ چین

گروه ۲۴۲: سرگروه: مجتبی نورورزپور/ دانشگاه علم و صنعت ایران، رشته مهندسی مکانیک/ نیروگاه شناور خورشیدی/ ژاپن

گروه  ۳۰۷: سرگروه: مرسده سلیمانیان/ دانشگاه تهران، رشته کارآفرینی/ بهبود رفتار رانندگی با استفاده از سیستم بیمه  مبتنی بر مصرف/ ایتالیا

گروه  ۲۹۹: سرگروه: زهرا حاتمی/ دانشگاه شهید بهشتی، رشته تکنولوژی در معماری/بازیافت آب در ساختمان‌های مسکونی و استفاده مجدد از آنها در دیوارهای سبز و فلاش‌تانک‌ها/ استرالیا

گروه  ۱۰۸: سرگروه: احسان عبدی/ دانشگاه امیرکبیر، رشته مهندسی مواد/ هوشمندسازی حفاظت کاتودی در محافظت از خوردگی فلزات/ نروژ

گروه  ۸۸: سرگروه: امین بیگ‌وردی/ دانشگاه اصفهان، رشته آموزش زبان انگلیسی/ دهکده‌های زبان/ کره جنوبی

گروه  ۱۹۳: سرگروه: رفیع زاهدی/ دانشگاه امیرکبیر، رشته الکترونیک قدرت/ کاهش تلفات آبی/ ژاپن

شما کاربران و علاقه‌مندان به پروژه جهانی ال‌جی چلنجر به مدت ۲۴ ساعت می‌توانید شماره گروه یکی از ۱۵ تیم و طرح منتخب خود در هر سه جلسه را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۱۸۳۵۸۳ ارسال کرده و با رأی خود از آن حمایت کنید تا به عنوان چلنجرهای اصلی امسال انتخاب شود.

در ویدئویی که روز گذشته در وب سایت آپارات منتشر شد، 5 تیم منتخب سال گذشته دور هم جمع شدند تا این بار چالشی جدی‌تر را آغاز کنند؛ چالشی پرالتهاب و هیجان‌انگیز برای کسب جایزه 12 هزار دلاری در جهت اجرایی کردن طرح تحقیقاتی.

مهندس کاوه مفتخری در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی از پروژه ال‌جی چلنجر، گفت: «این پروژه حدود 23 سال است که به عنوان یکی از معتبرترین پروژه‌های دانشجویی در کشوره کره جنوبی اجرا می‌شود و ایران تنها کشوری است که در خارج از کره جنوبی این پروژه تحقیقاتی را برگزار می‌کند. این دومین سالی است که این پروژه دانشجویی به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت ال‌جی اجرا می‌شود و این شرکت از این پروژه تحقیقاتی نفعی نخواهد برد بلکه صرفاً ال‌جی قصد حمایت از دانشجویان ایرانی را دارد که به مسائل ایران بپردازند و قدمی در جهت رفع مشکلات موجود بردارند.»

اگر چلنجری‌های سال گذشته و شرح روزانه سفرهای تحقیقاتی آنها که در وبلاگ ال‌جی و وب سایت ال‌جی چلنجر منتشر شد از خاطرتان رفته است، بهتر است اشاره کوچکی به تیم‌های برگزیده ال‌جی چلنجر در سال قبل داشته باشیم:

(گروه دختران سبز) سرگروه: سارا حیدری/ کارشناسی ارشد حمل و نقل ریلی، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده راه آهن/ استفاده از تایرهای بازیافتی در صنعت راه آهن/ کشور مقصد: اسپانیا

1C

(گروه بایار) سرگروه: میلاد حسینی/ کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ حفاظ ایمنی مترو/ کشور مقصد: کره جنوبی

2C

(گروه تیم 1) سرگروه: پوریا غفاری/کارشناسی ارشد سینما، دانشگاه هنر تهران/ کام‌جویی در آموزش/ کشور مقصد: فنلاند

3C

(گروه تفکیکچی) سرگروه: بهار پیریایی/کارشناسی مهندسی پلیمر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته/ کشور مقصد: کره جنوبی

4C

(گروه یوفوریا) سرگروه: ونوس جلالی/ دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه تهران/ طراحی برای ارتقای سلامت جامعه از طریق احساسات برگرفته از فرهنگ/ کشور مقصد: ایتالیا

5C

گروه ال‌جی این افراد را تحت حمایت کامل مالی از جمله تأمین تمام هزینه‌های رفت و آمد، هزینه اقامت، بیمه و سایر فعالیت‌ها در طول سفر قرار داد.

در جلسه دفاع، هر تیم بیش از 10 تا 15 دقیقه برای دفاع وقت داشت تا به خوبی بتواند نتایج کسب کرده و برنامه‌هایی که برای اجرای طرح خود و نحوه پیاده‌سازی آن در ایران دارد را شرح دهد. گزیده‌ای از جلسه دفاع تیم‌های ال‌جی چلنجر سال پیش را می‌توانید در ادامه این مطلب مشاهده نمایید و با دستاورد سفرهای تحقیقاتی و خلاقانه این گروه‌ها که نتایج جالب و مفیدی را به همراه داشته است بیشتر آشنا شوید.

حالا نوبت به انتخاب برنده اصلی جایزه 12 هزار دلاری پروژه جهانی ال‌جی چلنجر می‌رسد… هیئت داوران بعد از دفاع تیم‌ها، در جلسه یک ساعته که پشت درب‌های بسته برگزار شد، به شور نشستند تا طرح‌های تحقیقاتی را از تمامی جنبه‌ها بررسی کرده و پروژه برتر را انتخاب کنند.

به نظر شما کدام یک از این تیم‌ها بیشترین تلاش را انجام داده‌اند و مفیدترین پروژه‌ها را برای کشور ما ارائه کرده‌اند؟

E

برای پاسخ به این سؤال، لازم است حدود یکی-دو هفته صبر کنید تا 15 تیم برگزیده مرحله نیمه نهایی امسال و 5 تیم چلنجر‌ سال گذشته به همراه هیئت داوران طی مراسم دیگری دور هم جمع شوند و نتیجه نهایی اعلام شود؛ یعنی 5 تیم برگزیده ال‌جی چلنجر با رأی شما و هیئت داوران که سفر تحقیقاتی خود را به کشور دلخواهشان را به زودی آغاز می‌کنند و همین طور برنده جایزه 12 هزار داری برای تیم تحقیقاتی برتر سال گذشته.

از طریق وبلاگ ال‌جی و تمامی شبکه‌های اجتماعی ال‌جی با ما همراه باشید تا از زمان برگزاری جشن مرحله نهایی و معرفی برندگان اصلی مسابقه سال گذشته و امسال مطلع شوید.

۱ نظر

بازرسی آسانسور ۳ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

عالی بود واقعا ال جی معرکست…

نظر دهید