۱۱ مرداد ۱۳۹۷

دانستنی‌های ضروری در مورد تلویزیون‌های OLED ال‌جی؛ از دیروز تا امروز و فردا

 سال 2018 را پشت سر می‌گذاریم؛ سالی پر از شگفتی از جنبه پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری که حالا دیگر از نیمه گذشته است. بسیاری از سازندگان بزرگ تلویزیون این روزها به سمت تولید تلویزیون‌های OLED گرایش پیدا کرده‌اند و بزرگ‌ترین و بهترین تلویزیون مسطح خود را مزین به این ابتکار بی‌نظیر می‌کنند.

تلویزیون OLED نوعی تلویزیون پیشرفته است که به جای لامپ‌های فلورسنت کاتودی سرد یا CCFL که در تلویزیون‌های LCD استاندارد به کار می‌رود از پیکسل‌های خود نورده برای روشن کردن نمایشگر بهره می‌برد. یکی از شرکت‌های پیشگام در استفاده از فناوری OLED شرکت ال‌جی الکترونیکس است که تلویزیون‌های ممتاز خود را به این فناوری نمایشگر تجهیز می‌کند.

LG-Best-of-CES-2018-Award

شرکت ال‌جی به تازگی در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و کارشناسان این صنعت تلویزیون‌های جدید OLED ال‌جی را معرفی کرد. اگر به خاطر داشته باشید در نمایشگاه CES 2018 که ماه ژانویه در لاس وگاس برگزار شد، ال‌جی توانست 90 جایزه افتخارآمیز شامل عنوان رسمی “بهترین تلویزیون CES” برای چهارمین سال متوالی را کسب کند؛ افتخاری دیگر برای یک تلویزیون OLED جدید ال‌جی (مدل C8) که مجهز به هوش مصنوعی است. سری W8 از تلویزیون‌های کاغذدیواری ال‌جی نیز جوایز متعددی را به عنوان بهترین محصول نمایشگاه دریافت کرد. علاوه بر این، پروژکتور  لیزری 4K UHD ال‌جی نیز جایزه بهترین پروژکتور نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

lg_oled_tv_range_ces2018_web

امسال، در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی دنیا یعنی CES که مدت‌هاست در لاس‌وگاس امریکا برگزار می‌شود، شرکت ال‌جی الکترونیکس بیش از ده‌ها مدل تلویزیون OLED و همین طور Super UHD را معرفی کرد. مدل‌هایی که در خانواده OLED ال‌جی جای می‌گیرند شامل W8، G8، E8، C8 و B8 بودند. در این مطلب، نکات برجسته در مورد اعضای خانواده OLED ال‌جی را به شما خواهیم گفت.

قبل از هر چیز باید مزایای تلویزیون‌های LED را به شما یادآوری کنیم: این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های پلاسما و حتی LCD علاوه بر مصرف انرژی کمتر، گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند که ال‌جی در کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش بسیار بر آن تأکید می‌کند. هم چنین، خوب است بدانید که تصویر در این تلویزیون‌ها شفاف‌تر و روشن‌تر است و در مقایسه با تلویزیون‌های LCD، از نسبت کنتراست بهتری برخوردارند.

lgw7oledces2017-1l

هر کدام از تلویزیون‌های OLED ال‌جی که در CES 2018 معرفی شدند از طراحی‌های متنوعی شامل تصویر روی دیوار، نمایشگر سبز شیشه‌ای، تصویر روی شیشه و صفحه سینمایی برخوردارند. شرکت ال‌جی با تعبیه پردازنده آلفا در تلویزیون‌های OLED امکان ارائه تصاویر بهتر و بازتولید رنگ چشمگیرتر با زاویه دید بی‌نظیر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، تلویزیون‌های OLED ال‌جی مجهز به فناوری صدای دالبی اتمُس هستند. دالبی اتمس تأثیر شگرفی در ایجاد تجربه شبه‌ِ سینمایی فیلم در اتاق نشیمن شما دارد.

1-1

تلویزیون‌های امسال ال‌جی به لطف پلت‌فرم اختصاصی خود ال‌جی، یعنی پلت‌فرم هوشمند ThinQ، به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته مجهز شده‌اند. با گنجانده شدن هوش مصنوعی در این سری جدید، بینندگان یا مشتریان می‌توانند مستقیماً به وسیله دستگاه کنترل از راه دور با کمک فرمان صوتی خود در تلفن هوشمندشان در تعامل بوده و به امکانات بسیار راحتی مانند فناوری دستیار صدای گوگل دسترسی داشته باشند. به کارگیری پلت‌فرم ThinQ ال‌جی به این معنی است که هر کدام از مدل‌های جدید تلویزیون ال‌جی می‌توانند به منزله یک پایگاه هوشمند خانگی عمل کنند. با بهره‌گیری از این مرکز فرماندهی خانه هوشمند، مشتریان می‌توانند تلویزیون را به دیگر دستگاه‌های هوشمند خانه مانند جاروبرقی، دستگاه تهویه مطبوع هوا، بلندگوهای هوشمند و خیلی از دستگاه‌های دیگر متصل کنند. این قابلیت کار را برای شما راحت می‌کند و شما به سادگی قادر خواهید بود هر کدام از لوازم خانگی هوشمند را تا زمانی که به وای-فای یا بلوتوث متصل هستند تحت کنترل خود در آورید.

lg-thinq-ai-enabled-tv

پلت‌فرم هوشمند ThinQ سال گذشته با تأسیس آزمایشگاه هوش مصنوعی ال‌جی در کره جنوبی ساخته شد تا تحقیقات در مورد هوش مصنوعی شتاب داده شود. این پلت‌فرم قادر است ادغام و همگام‌سازی ساده و یکپارچه هوش مصنوعی در گستره وسیعی از محصولات را بر عهده بگیرد و سازندگان لوازم ال‌جی نیز از فناوری یادگیری عمیق ال‌جی در محصولات آتی خود بهره بگیرند.

http://techtrendske.co.ke/about-lg-oled-tvs/

۱ نظر

حسين ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

در حال حاضر ال جی تولید کننده انحصاری پنل های بزرگ oled در مقیاس تجاری برای تلوزیون می باد علاوه بر اینکه از هر ۴ تلوزیون oled که در دنیا تولید میشود سه دستگاه از آن توسط ال جی تولید میشود یک دستگاه دیگر با هر برند دیگر سونی ، پاناسونیک ، فیلیپس ، وستل ، گرودیک و… با پنل ال جی تولید می گردد قطعا با این حجم انبوه تولید ال جی توانسته قیمت پنل های oled تولید خود را علی رغم بهبود چشمگیر کیفیت در وضوح تا یک سوم نسبت به تولیدات ۵ سال قبل کاهش داده ، وضوح بالاتر بدلیل استفاده از ۴ پیکسل فرعی بجای سه پیکسل سرعت بالای پاسخ گوئی پیکسل ها و عدم تار شدن تصویر در صحنه های پر تحرک وجود پیکسل فرعی سفید با قابلیت تولید رنگ سفید درخشان بدلیل استفاده از فناوری انحصاری تحریک فسفر و عدم نیاز به نور پس زمینه و در نتیجه امکان تولید سیاهی خالص در کنار سفیدی مطلق و درخشان و در نتیجه تولید بهترین کنتراست در تصویر ، تولید بیش از یک میلیارد طیف رنگی در ۳۳ میلیون پیکسل فرعی و قابلیت تولید نازکترین صفحه نمایش فقط از فناوری oled بر می آید پیشنهاد می گردد برای جلوگیری از پدیده burninig در این صفحات نمایش همانگونه که در مانیتور از قابلیت اسکرین سیور استفاده میشود با طراحی یک نرم افزار هوشمند در خصوص کم نور کردن بخش های ثابت مامد ارم شبکه ها در پنل های ال جی اقدام تا تنها مورد ضعف آنها نیز بر طرف گردد قطعا بدلیل کمیاب بودن مواد اولیه و گرانی آن نمیتوان انتظار ارزانی و فراگیری کامل این فناوری را داشت .

نظر دهید