۱۰ مرداد ۱۳۹۷

مصاحبه با برنده تلفن هوشمند +V30 در مراسم ال‌جی چلنجر

در شب مراسم معرفی برنده ال‌جی‌ چلنجر دور اول و البته معرفی پنج تیم برتر دور دوم، شاهد یک اتفاق بسیار جالب بودیم.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد ال‌جی، اصحاب رسانه‌ها و تیم‌های برتر برگزار شده بود، آقای دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی در ایران، از حاضران سوالی در رابطه با ال‌جی پرسید که یکی از حاضران توانست با پاسخ به‌موقع به آن جایزه این سوال یعنی گوشی ال‌جی V30 پلاس را مال خود کند. به سراغ این برنده رفتیم و با داستان جالبی روبرو شدیم.

آقای موسوی برنده یک دستگاه تلفن هوشمند ال‌جی +V30 عضو یکی از پنج تیم انتخابی برای دور دوم مسابقات ال‌جی چلنجر است. او از دانشگاه اصفهان در این مسابقات شرکت کرده است  و در رشته مهندسی شیمی مشغول تحصیل است. قبل از اینکه به سراغ ماجرای برنده شدن گوشی برویم با او در مورد مسابقات گفتگو کردیم.

آقای موسوی در مورد نحوه آشنایی با این مسابقات می‌گوید: «سال گذشته هم از دانشگاه ما در مسابقات ال‌جی شرکت کرده بودند و من از این طریق با فرآیند انتخابی و نوع سنجش ایده‌ها آشنا شدم» او در مورد ایده گروهشان می‌گوید: «تا قبل از این ماجرا اصلا چیزی درباره خواص تیتانیوم نمی‌دانستم، ولی بعد که کمی در مورد آن اطلاعات کسب کردیم متوجه شدیم می‌تواند ایده خوبی برای مسابقات باشد. ایده ما این است که با استفاده از فلز تیتانیوم در معماری بتوانیم آلودگی هوا را کم کنیم. چرا که این فلز وقتی در برابر نور خورشید قرار می‌گیرد طول موجی منتشر می‌کند که می‌تواند باعث تغییر ماهیت ترکیبات آلودگی هوا شود». آقای موسوی و گروهش به قدری به ایده خود باور دارند که از هم‌اکنون در فکر ایجاد کسب و کار بر پایه آن هستند و قصد دارند بعد از برگشت از کشور آلمان، با جذب سرمایه و راه‌اندازی شرکت، در کنار کمک به مشکل آلودگی هوای ایران، کسب درآمد کنند.

وقتی در مورد ماجرای برنده شدن گوشی از آقای موسوی پرسیدیم با یک اتفاق بامزه روبرو شدیم. داستان از این قرار است که گوشی خواهر آقای موسوی دو هفته قبل از برگزاری کنکور می‌شکند. این گوشی به قدری صدمه می‌بیند که ارزش تعمیر نداشته و به گفته آقای موسی قیمت تعمیر آن نزدیک به قیمت خرید خود گوشی تمام می‌شده است. او در این مورد می‌گوید: «بعد از صحبت کردن با تعمیرکاران مختلف از تعمیر گوشی ناامید شده بودم و تمام فکرم درگیر این شده بود که بعد از تمام شدن مسابقات بر اصفهان برگشته و با جور کردن پول برای خواهرم یک گوشی نو بخرم»

از او پرسیدیم که جواب سوال مدیرعامل ال‌جی در مورد بنیان‌گذار این شرکت از کجا به ذهنش رسیده و آقای موسوی به ما گفت که قبل از جدی شدن مسابقات برای او و راه‌یابی به مراحل بالاتر، در مورد شرکت ال‌جی کمی تحقیق کرده و از آنجا با موسس شرکت ال‌جی یعنی آقای Koo In-Hwoi آشنا شده است. به گفته آقای موسوی لحظه برنده شدن گوشی برایش حسی مانند داستان فیلم «بچه‌های آسمان» داشته است و باور نمی‌کرده است که این‌گونه گره مشکلش باز شود.

آقای موسوی که خود نیز از گوشی X POWER شرکت ال‌جی استفاده می‌کند گوشی +V30 ال‌جی را به خواهرش داده است. او در این مورد می‌گوید: «خواهرم از این گوشی بسیار راضی است و از امکانات مختلف و پیشرفته آن تعریف زیادی می‌کند.» او در آخر گفت: « من از ال‌جی تشکر می‌کنم که علاوه بر این هدیه دوست‌داشتنی این فرصت را در اختیار ما گذاشته و موقعیتی فراهم کرده تا بتوانیم با تحقیق در مورد این ایده، در آینده‌ای نزدیک ثبت شرکت و ثبت اختراع کرده و به پیشرفت کشورمان کمک کنیم»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید