۱۱ مرداد ۱۳۹۷

وب سایت زومیت: آشنایی با فناوری‌های وزش ملایم و آسایش بخش کولرهای گازی مدرن

وب سایت زومیت: «کولرهای گازی با وجود فراهم آوردن هوای سرد در ماه‌های گرم سال، در صورت نداشتن فناوری مناسب می‌توانند مخل آسایش بشوند.»

ال‌جی از جمله شرکت‌هایی است که در بخش کولر‌های گازی سازنده‌ی فناوری‌هایی برای ارتقای آسایش کاربران است. موتورهای اینورتر و دوال اینورتر از جمله همین ابداعات شرکت کره‌ای است که قابلیت‌های جذابی را به همراه دارد. در همین راستا در ادامه برخی از فناوری‌های نوین کولر‌های گازی ال‌جی در راستای وزش ملایم و ایجاد شرایط مطبوع، معرفی شده است.

جت کول یا هیمالیا کول

خود را در روز گرم تابستانی در حالتی تصور کنید که موفق شده‌اید به قله‌ی بلندی رسیده و از وزش نسیم خنک در آن ارتفاع لذت ببرید. طبیعتا احساس بسیار لذت‌بخشی است؛ اما دغدغه‌های زندگی وقتی برای شما باقی نمی‌گذارد که بخواهید مدام به ارتفاعات بروید. فناوری هیمالیا کول ال‌جی سعی کرده است ارتفاعات را نزد شما بیاورد. به‌طوری که راحتی حضور در منزل را در کنار نسیم خنک کوهستانی تجربه کنید. روی ریموت کنترل کولرهای ال‌جی یک دکمه‌ی اختصاصی با عنوان HCOOL وجود دارد. در صورتی که این دکمه را فشار دهید، دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه با حداکثر سرعت باد خنک را به محیط خانه پرتاب می‌کند تا دمای خانه به سرعت پایین بیاید. فناوری هیمالیا کول یا جت‌کول ال‌جی بدون اینکه مصرف برق را افزایش دهد، محیط منزل را به سرعت خنک می‌کند. این فناوری در مدل‌های جدیدتر عموما جت‌کول (JetCool) نامیده می‌شود که عملکردی مشابه دارد.

حالت هیمالیا کول

طرز کار و مزایای جت‌کول

اچ کول یا جت‌کول به این صورت کار می‌کند که اولویت را با نیمه‌ی پایین اتاق یعنی جایی که افراد حضور دارند، قرار می‌دهد. یعنی باد خنک را با سرعت دو برابر به این فضا می‌دمد و تیغه‌های جلوی دستگاه نیز با دو برابر سرعت حرکت می‌کنند و باد را در قسمت پایین اتاق پخش می‌کنند. در نتیجه، هوای گرم در بالای اتاق محصور شده و شما به سرعت خنکی را احساس خواهید کرد. مزیت این فناوری این است که هوا ۲۸ درصد سریع‌تر خنک می‌شود؛ در حالی که ۲۶ درصد نیز در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

jet cool mode / حالت جت کول

باد موسمی در شرایط رطوبت بالا

در فصل تابستان، مخصوصا در بخش‌ها شمالی و جنوبی کشور که مجاور دریا قرار دارند، اگر کولرگازی مجهز به سیستم رطوبت‌زدا نداشته باشید، علاوه بر اینکه سرمایی که تجربه می‌کنید ناخوشایند خواهد بود، مصرف انرژی کولر نیز افزایش خواهد داشت. ال‌جی این دو مسئله را با ارائه‌ی فناوری باد موسمی حل کرده است. با فعال کردن این حالت که روی ریموت کنترل دکمه‌ی اختصاصی دارد، سرمای آسایش‌بخشی را در کنار صرفه‌جویی در مصرف برق تجربه خواهید کرد. فناوری باد موسمی تعادل متناسبی را بین دمای هوا و رطوبت آن برقرار می‌کند تا آسایش هرچه بیشتر را برای کاربران به همراه بیاورد.

حالت باد موسمی / Monsoon Comfort

طرز کار و مزایای باد موسمی

وقتی قابلیت باد موسمی را با فشردن دکمه‌ی آن روی ریموت کنترل فعال کنید، دستگاه با توجه به دمای محیط، رطوبت و دمای فضای داخلی را تنظیم خواهد کرد. از این رو محیط منزل سرمای شدیدی نخواهد داشت که موجب سوزش بینی و گلو شود. همین موضوع باعث می‌شود در مصرف برق نیز تا ۳۶ درصد صرفه‌جویی شود.

در واقع این فناوری از یک ماتریکس کنترل دمای داخلی بهره می‌برد که فضای داخلی را بر اساس شرایط دمایی بیرون تنظیم می‌کند و با این کار ضمن کاهش مصرف انرژی، باعث می‌شود نیازی به تنظیم دستی درجه‌ی کولر نباشد.

از مزایای حالت باد موسمی یا Monsoon Comfort می‌توان به تنظیم خودکار دما بر اساس دمای محیط، ایجاد تعادل بین سرما و رطوبت برای جلوگیری از سوز سرما اشاره کرد.

اسمارت اسکن (Smart Scan)

قابلیت اسمارت اسکن یا اسکن هوشمند سازوکار کولر را هدفمند می‌کند. با داشتن این قابلیت، دستگاه حضور افراد داخل اتاق را حس می‌کند و دما را بر اساس فعالیت آنان تنظیم می‌کند. این یعنی در صورتی که کسی در اتاق حضور نداشته باشد، کولر به حالت وزش معمولی باد تغییر عملکرد می‌دهد. از طرفی دستگاه می‌تواند به کمک سنسورهای خود محل نشستن شما در اتاق را تشخیص دهد. در این حالت می‌توانید با تنظیم باد روی حالت مستقیم، از دستگاه بخواهید مستقیما باد را به سمت شما بدمد؛ اما اگر به دلایلی مانند سینوزیت یا کهولت سن تمایلی به این کار ندارید، می‌توانید حالت وزش غیرمستقیم را انتخاب کنید.

طرز کار و مزایای اسمارت اسکن

کولرهای مجهز به این امکان از حسگرهایی بهره می‌برند که می‌توانند حضور و تحرک کاربر در محور ۱۰۴ درجه‌ی اطراف دستگاه و تا شعاع پنج متری از آن را تشخیص دهند. با انجام این تشخیص دو گزینه پیش رو خواهید داشت؛ یکی باد مستقیم یا Direct Airflow و دیگری باد غیرمستقیم یا Indirect Airflow. باد مستقیم احساس خنکی را سریع‌تر به شما منتقل خواهد کرد و در نتیجه باعث کاهش ۱۳ درصدی مصرف برق خواهد شد. به علاوه، وقتی حسگرها اسمارت‌اسکن تشخیص دهند که کسی در اتاق حضور ندارد، کمپرسور را خاموش کرده و به حالت فن تغییر عملکرد می‌دهد که این خود باعث کاهش چشمگیر مصرف برق می‌شود. البته ال‌جی توزیع هدفمند باد در جهت‌های مختلف را به کمک فناوری دیگری به نام 4D Cooling انجام می‌دهد.

سرمای چهارسویه یا 4D Cooling

معمولا کولرهای گازی دارای تیغه‌های دوسویه هستند و باد را به دو جهت بالا و پایین هدایت می‌کنند؛ اما کولرهای گازی جدید ال‌جی به تیغه‌هایی با عملکرد چهارسویه مجهز هستند و می‌توانند باد را علاوه بر بالا و پایین به چپ و راست نیز هدایت کنند. این ویژگی باعث می‌شود هوای خنک به تمام قسمت‌های اتاق برسد.

تیغه چهارسویه

طرز کار و مزایای 4D Cooling

مزیت اصلی کولرهایی که تیغه‌ی چهارجهته دارند این است که نیازی به تنظیم دستی توسط کاربر ندارند. کولرهای جدید ال‌جی که این قابلیت را دارند به فن‌های بزرگتری مجهز هستند که می‌توانند باد را تا بیش از ۹ متر پرتاب کنند و از این طریق سرما را به دورترین نقاط اتاق برسانند تا افراد حاضر در نقاط مختلف اتاق مانند افرادی که در فضای جلوی کولر قرار گرفته‌اند سرما را احساس کنند.

البته تلاش ال‌جی در به ارمغان آوردن آسایش برای کاربران به نوع و جهت وزش باد ختم نمی‌شود. یکی دیگر از فناوری‌های ابتکاری و آسایش‌بخشی که ال‌جی در کولرهای خود اضافه کرده است، قابلیت دفع حشرات است.

فناوری دفع پشه یا Mosquito Away

پشه‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت، تهدیدی برای سلامت خانواده به حساب می‌آیند. این در حالی است که راهکارهای سنتی برای دفع آن‌ها چندان جوابگو نیستند. برای مثال حشره‌کش‌ها نه تنها تأثیر کوتاه‌مدت دارند، بلکه خود تهدیدی برای سلامتی بشر به حساب می‌آیند و عوارض جانبی دیگری دارند. ال‌جی در راستای فراهم آوردن آسایش بیشتر برای کاربران، در کنار سرمای متناسب، امکان دفع پشه‌ها را نیز فراهم کرده است.

این فناوری در نتیجه‌ی تحقیقات گسترده‌ی شرکت ال‌جی توسعه یافته است و از امواج فراصوت جهت دور نگه داشتن حشرات استفاده می‌کند. کولر این امواج فراصوت را با فرکانسی که توسط گوش انسان قابل دریافت نیست ساطع می‌کند تا پشه‌ها را دور نگه دارد. از آن‌جایی که فناوری یادشده از موج صوتی استفاده می‌کند، هیچ‌گونه بویی ایجاد نخواهد کرد.

فناوری دفع پشه / Mosquito Away

طرز کار و مزایای فناوری دفع حشرات

برای فعال‌سازی قابلیت دفع پشه، کافی است دکمه‌ی مخصوص آن روی ریموت کنترل را فشار دهید. این قابلیت می‌تواند مستقل از کولر کار کند و برای فعالسازی آن کافی است دستگاه روشن باشد.

امواج فراصوت در فرکانسی ساطع می‌شوند که باعث کاهش توانایی پشه‌ها در تشخیص گاز کربن دی‌اکسید (CO2) می‌شود و از این رو قادر به تشخیص حضور انسان نخواهند بود و محل را ترک می‌کنند.

به‌طور کلی، عدم استفاده از حشره‌کش، کارکرد مستقل از کولرگازی و بی‌بو بودن از مزایای اصلی این قابلیت به حساب می‌آید. این فناوری در کنار حالت خواب می‌تواند خوابی آرام را برای شما به ارمغان بیاورد.

حالت خواب راحت

حالت خواب ال‌جی هر نیم ساعت یک درجه از دمای هوا کم می‌کند و هر یک ساعت دو درجه به آن اضافه می‌کند. با این‌کار در طول شب نیازی به بیدار شدن و خاموش یا روشن کردن کولر نخواهید داشت و می‌توانید از هوای معتدل در تمام طول شب لذت ببرید. با فعال شدن این حالت که تنها با فشردن یک دکمه انجام می‌گیرد، باد کولر به مدت هفت ساعت به صورت غیرمستقیم و ملایم می‌وزد، تا کاربر بدون احساس باد، صرفا از محیط خنک اتاق بهره‌مند شود.

حالت خواب راحت

جمع‌بندی

سرمای بیش از حد کولرهای گازی نه تنها باعث اتلاف انرژی می‌شود؛ بلکه می‌تواند باعث بیماری شود. ال‌جی به دلیل بهره‌مندی از فناوری دوال اینورتر، دمای هوا را با کمترین هدررفت انرژی در دمای تنظیم شده نگه می‌دارد. در موتورهای اینورتر سرعت موتور متناسب با نیاز سرمایشی اتاق تنظیم می‌شود. ال‌جی این قابلیت را Precise Temperature Control یا کنترل دقیق دما می‌نامد. به علاوه، دوال اینورتر باعث سریع‌تر خنک شدن محیط اتاق و کاهش نویز نیز می‌گردد. این قابلیت‌ها در کنار جت‌کول که وظیفه‌ی سریع خنک کردن اتاق را دارد و اسمارت اسکن که به همراه 4D Cooling جهت وزش باد را تعیین می‌کند، می‌توانند تجربه‌ی هوایی مطبوع را مهیا کنند.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید