۱۴ مرداد ۱۳۹۷

وب سایت زومیت: هلدینگ بزرگ ال‌جی در چه حوزه‌‌هایی فعالیت می‌‌کند؟

وب سایت زومیت: «بسیاری از ما ال‌جی را به محصولات الکترونیکی آن می‌شناسیم اما ال‌جی هلدینگی بزرگ با فعالیت‌های گسترده است.»

ال‌جی عموما به محصولات الکترونیکی آن در بسیاری از کشورها شناخته می‌شود و اغلب مردم از کسب‌وکارهای دیگر این مجموعه بی اطلاع هستند. ال‌جی با گذشت بیش از ۷۰ سال از تولدش در شرایط کنونی ۷۱ کمپانی زیر مجموعه دارد که از این بین تنها ۱۶ مورد در بخش محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کنند. بخش محصولات شیمیایی و مخابرات و سرویس‌ها نیز به ترتیب با ۲۶ و ۲۹ شرکت نقشی مهم در پیشرفت این هلدینگ ایفا می‌کنند. مرکز مدیریت این هلدینگ بزرگ در برج‌های دوقولوی ال‌جی موسوم به Twin Tower در شهر سئول واقع شده است.

ال‌جی علاوه بر ارائه‌ی محصولات مصرفی، تمرکز ویژه‌ای نیز روی فروش خدمات و محصولات به دیگر شرکت یا همان راهکار B2B دارد؛ کمپانی‌های زیر مجموعه‌ی این هلدینگ نیز برای رفع نیازهای خود به قطعات و سرویس‌ها باید آن‌ها را از یکدیگر خریداری کنند. شاید برای بسیاری دانستن این واقعیت که ال‌جی با تولید محصولات شیمیایی و بهداشتی در سال ۱۹۴۷ متولد شده است کمی عجیب باشد اما هم‌اکنون نیز بخش محصولات شیمیایی ال‌جی موسوم به LG Chem یکی از بازوهای قدرتمند این هلدینگ است؛ این کمپانی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی مواد شیمیایی در کره‌ جنوبی محسوب می‌شود.

با تاسیس گلداستار در سال ۱۹۵۸ توسط لاک هوی و تولید لوازم الکترونیکی، سنگ بنای بخش‌هایی مانند ال‌جی الکترونیک گذاشته شد؛ ترکیب گلداستار و لاکی (بخشی که امروزه با نام LG Chem شناخته می‌شود) در سال ۱۹۵۸ راه را برای موفقیت‌های این هلدینگ فراهم ساخت. ساخت اولین رادیو با نام A501 در سال ۱۹۵۹ آغازگر تاریخ فعالیت‌های یکی از بزرگان این روزهای دنیای فناوری بود. ال‌جی الکترونیکس، ال‌جی دیسپلی، ال‌جی اینوتک و سیلیکون ورکس برخی از زیرمجموعه‌های مرتبط با صنایع الکترونیکی ال‌جی محسوب می‌شوند. در ادامه کمی بیشتر با بزرگ‌ترین زیر مجموعه‌های هلدینگ ال‌جی آشنا خواهید شد:

الکترونیک

شناخته‌شده‌ترین حوزه‌ی فعالیت ال‌جی تولید محصولات الکترونیکی است به طوری که عموم مردم ال‌جی الکترونیکس را به عنوان ال‌جی می‌شناسند؛ اما ال‌جی زیر مجموعه‌های مهم دیگری نیز در بخش الکترونیک دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

ال‌جی الکترونیکس

بدون شک ال‌جی الکترونیکس مشهورترین زیر مجموعه‌ی ال‌جی به شمار می‌رود؛ تا پیش از سال ۱۹۹۵ این بخش با نام گلداستار شناخته می‌شد. ارزش صادرات تولیدات الکترونیکی ال‌جی با افزایش ۲۰ برابری در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ روبرو شد و نام این شرکت در دنیا به عنوان یک بازیگر مهم بر سر زبان‌ها افتاد. طبق آخرین آمارها ۸۲ هزار کارمند در ۱۱۹ مرکز در سراسر جهان در این بخش به فعالیت مشغول است؛ عمده‌ی تولیدات این بخش به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و همین موضوع یکی از دلایل شناخته‌‌ شده‌تر بودن ال‌جی الکترونیکس نسبت به دیگر بخش‌ها است. سرگرمی‌‌های خانگی، موبایل و ارتباطات، لوازم خانگی و قطعات خودرو اصلی‌ترین بخش‌‌هایی هستند که ال‌جی الکترونیکس روی آن تمرکز دارد.

هلدینگ بزرگ ال جی زیرمجموعه

شایان ذکر است که بخش‌های لوازم خانگی و سرگرمی‌های خانگی به ترتیب با ۳۱ و ۳۰ درصد درآمدهای ال‌جی الکترونیکس در سال ۲۰۱۷ یکی از موفق‌ترین دسته محصولات تولیدی هدلینگ ال‌جی نیز محسوب می‌شوند. ال‌جی الکترونیکس با تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، ماشین‌های لباس‌شویی متنوع خود همواره در بین بازیگران اصلی بازار لوازم خانگی جهان بوده است. در حال حاضر ال‌جی الکترونیکس دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در دنیا است و در تولید ماشین‌لباس‌شویی نیز رهبر بازار محسوب می‌شود. با وجود افت‌ بخش موبایل ال‌جی در سال‌های اخیر، لوازم خانگی این غول کره‌ای به فتح بازار و سودآوری خود ادامه می‌دهند. ال‌جی الکترونیکس همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های اولد در جهان است.

ال‌جی دیسپلی

هلدینگ بزرگ ال جی زیرمجموعه

ال‌جی دیسپلی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌های ال‌سی‌دی جهان و تامین‌کننده‌ی اصلی پنل‌های اولد با ابعاد بزرگ محسوب می‌شود. ال‌جی دیسپلی حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ال‌جی و فیلپس در سال ۱۹۹۹ است؛ این کمپانی از سال ۲۰۰۴ با حضور در بازار بورس کره‌‌ی جنوبی و نیویورک مستقل شد و در سال ۲۰۰۸ نیز فیلپس سهم خود از این کمپانی را به ال‌جی فروخت. ال‌جی دیسپلی ۸ کارخانه‌ در کشور کره و تعدادی کارخانه‌ی مونتاژ ماژول در چین و لهستان دارد. بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌همراه و تلویزیون در جهان از پنل‌‌های ساخته شده‌ی ال‌جی استفاده می‌کنند؛ ال‌جی سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تولید پنل‌های اولد سایز کوچک انجام داده است و با توجه به مهاجرت سازندگان تلفن‌های همراه به این پنل‌ها به سودآوری این بخش بسیار امیدوار است. نکته‌ی جالب توجه این است که ال‌جی الکترونیکس نیز پنل‌های موردنیاز خود برای ساخت تلویزیون‌ها و گوشی‌های موبایل را از ال‌جی دیسپلی خریداری می‌کند.

سیلیکون ورکس

هلدینگ بزرگ ال جی زیرمجموعه

سیلیکون ورکس در سال ۱۹۹۹ و با هدف تولید مدارهای مجتمع پیشرفته در کلاس جهانی برای پنل‌های نمایشگر متولد شد؛ سیلیکون ورکس از سال ۲۰۱۴ به زیرمجموعه‌ای از گروه ال‌جی مبدل شد. سیلیکون ورکس در حال حاضر در تولید مدارهای موردنیاز صنایع نمایشگر، تلفن‌همراه، روشنایی و خودرو فعالیت دارد. سیلیکون ورکس به عنوان اصلی‌‌ترین بخش تولید نیمه‌رساناها با کسب مجوز برای تولید انبوه مدارهای خود قادر به تامین مدارهای لازم تولیدکنندگان نمایشگر چینی و ژاپنی خواهد بود. با انتقال کسب‌وکار طراحی کنترلر زمان نمایشگرهای تلویزیون و مانیتور به این بخش نیز شاهد قدرت‌نمایی بیشتر سیلیکون ورکس در آینده خواهیم بود. از سال ۲۰۱۴ ال‌جی همواره در حال افزودن مسئولیت‌های بیشتر و انتقال وظایف دیگر بخش‌های مربوط به نیمه‌رساناها به این بخش است و به نظر می‌رسد کره‌‌ای‌ها روی گسترش بازار این بخش به خارج از مرزها امید بسیار بسته‌اند.

ال‌جی اینوتک

هلدینگ بزرگ ال جی زیرمجموعه

ال‌جی اینوتک یکی از بخش‌های شناخته شده‌ی گروه ال‌جی در بازار بین‌المللی است و وظیفه‌ی‌ تولید و فروش مواد و قطعات الکترونیکی را در این هلدینگ بر عهده دارد؛‌ ساخت اجزا و ماژول برای صنایع مختلف تلفن همراه، خودرو، نمایشگر، دوربین و نیمه‌رساناها در کنار اجزای موردنیاز برای اینترنت اشیا (IoT) عمده‌‌ترین زمینه‌های فعالیت Innotek است. بردهای مدار چاپی، ماژول‌های بسیار نازک برای محصولاتی مانند دوربین‌های امنیتی، موبایل‌ها و پهبادها، ماژول‌های وای‌فای و بلوتوث، شارژهای وایرلس و ساخت کنترلرهای الکتریکی خودروها تنها بخشی از تولیدات اینوتک است. شایان ذکر است که این بخش از ال‌جی مسئول تولید قطعات و ماژول‌‌‌های لازم برای دوربین True Depth آیفون‌های اپل است. اینوتک در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر سئول قرار دارد.

محصولات شیمیایی

ال‌جی امروزی در حقیقت با تولید محصولات شیمیایی در دهه‌ی ۱۹۴۰ متولد شد و در حال حاضر نیز این بخش با ۲۶ شرکت یکی از زیر مجموعه‌های موفق گروه ال‌جی است. برخی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های بخش شیمیایی ال‌جی به قرار زیر هستند:

  • LG Chem
  • LG Household & Health Care
  • LG Hausys
  • LG MMA

LG Chem

 LG Chem

ال‌جی کمیکال یا LG Chem به عنوان اصلی‌ترین زیر‌مجموعه‌ی بخش محصولات شیمیایی ال‌جی در سال ۱۹۴۷ شکل گرفت و در حال حاضر نزدیک به سی هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. ال‌جی کمیکال بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی محصولات صنایع شیمیایی و پتروشیمی در کره‌ی جنوبی محسوب می‌شود و رتبه‌ی سیزدهم آن در جهان نیز مهم بودن این بخش برای ال‌جی را نشان می‌دهد. LG Chem در تولید مواد اولیه صنایع، مواد مورد استفاده در صنعت فناوری اطلاعات، مواد فوق پیشرفته و محصولات دارویی فعال است. مواد شیمیایی و پتروشیمی مانند اتیلن، پروپیلن و انواع پلیمرها کلیدی‌ترین تولیدات ال‌جی کمیکال هستند. این شرکت روی تولید سازه‌‌های نانو کربنی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

 LG Chem

با ادغام LG Life Sciences با ال‌جی کمیکال در سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های این بخش در صنعت داروسازی گسترده‌تر از هر زمان دیگری شد. ال‌جی کمیکال در سال ۲۰۰۳ به عنوان نخستین شرکت کره‌ای، موفق به کسب مجوز ساخت یک داروی شیمیایی از FDA شد. ال‌جی کمیکال سرمایه‌گذاری بزرگی روی تولید باتری‌‌های خودروهای الکتریکی و گجت‌ها و باتری‌‌های سیستم ذخیره‌ی انرژی (ESS) کرده است و مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای ساخت آن‌ها را نیز خود تولید می‌کند. تولید مواد موردنیاز برای ساخت نمایشگرها، نیمه‌رسانا‌ها، خودروسازی و گندزدایی آب دیگر مواردی هستند که ال‌جی کمیکال در آن فعال است.

LG Household & Health Care

تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از همان روزهای نخست پیدایش لاکی کمیکال در دستور کار بوده است؛ در سال ۱۹۹۵ بخش تولید محصولات بهداشتی و آرایشی به ال‌جی کمیکال تغییر نام پیدا کرد و در سال ۲۰۰۱ نیز با نام LG Household & Health Care استقلال خود را جشن گرفت. علاوه بر محصولات آرایشی و بهداشتی، این بخش تولید محصولات نوشیدنی برند کوکاکولا را از سال ۲۰۰۹ در کشور کره‌ی جنوبی برعهده گرفته است. برندهای محصولات آرایشی زیر مجموعه‌ی ال‌جی در حال حاضر محبوبیت بالایی در کره‌جنوی دارند و این موضوع ال‌جی را به دومین تولدکننده‌ی لوازم آرایشی در بازار مهم این کشور مبدل کرده است.

ال‌جی MMA و Hausys

Hausys

ال‌جی MMA در سال ۱۹۹۱ با هدف تولید محصولات شیمیایی متیل متاکریلات (MMA) و پلی متیل متاکریلات (PMMA) ایجاد شده است. پلی متیل متاکریلات تولیدی این شرکت برای مصارف‌ عمومی، اپتیک و صنایعی که در آن‌ها مقاومت در برابر ضربه و کشش مهم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. متیل متاکریلات تولیدی این کمپانی در فرآیند نساجی، صنعت چرم، انواع رزین‌ها و مواد آرایشی به کاربر برده می‌شوند. ال‌جی Hausys نیز به تولید مواد لازم برای دکوراسیون داخلی خانه مانند کف‌پوش‌ها، موادی پوششی داخلی خودروها، انواع شیشه و پنجره و مواد پوششی لوازم خانگی مشغول است.

سرویس‌ها و ارتباطات

سرویس‌ها و فعالیت‌های ال‌جی در بخش ارتباطات یکی از بخش‌های مهم فعالیت این هلدینگ کره‌ای‌ است که مردم عادی کمتر با آن‌ها آشنا هستند. در حال حاضر ۲۹ شرکت مختلف زیر مجموعه‌ی گروه ال‌جی در بخش زیرساخت و سرویس‌ها هستند که برخی از مهم‌ترین‌های آن به قرار زیر است:

  • LG U+
  • LG CNS
  • LG International
  • SERVEONE
  • G2R
  • LG Management Development Institute
  • LG Sport

ال‌جی یو پلاس

lg u+

ال‌جی در سال ۱۹۹۶ با تاسیس ال‌جی تلکام خود را به عنوان یک اپراتور مخابراتی در کره‌جنوبی مطرح کرد. در سال ۲۰۱۰ ال‌جی تلکام پس از به خدمت‌گیری LG Dacom و LG Powercom به ال‌جی یو پلاس تغییر نام داد و فعالیت‌هایش را به عنوان یک بازیگر مطرح در صنعت ارتباطات و ارائه‌ی اینترنت گسترش داد. ارائه‌ی جدیدترین استانداردهای مخابراتی نسل چهارم، اینترنت خانگی بر بستر کابل و فیبر نوری، IPTV و خدمات به شرکت‌های دیگر تنها بخشی از فعالیت‌های یو پلاس است. ارائه‌ی خدمات به گوشی‌های هوشمند رقبا در بازار کره نشانگر استقلال این بخش از خانواده‌ی بزرگ ال‌جی است.

ال‌جی CNS

LG CNS در سال ۱۹۸۷ ابتدا برای تامین‌ نیازهای داخلی ال‌جی برای طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های کامپیوتری تاسیس شد؛ اما ارائه‌ی خدمات به دیگر کسب‌و‌کارها، ال‌جی سی‌ان‌اس را به بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های حوزه‌ آی‌تی در کره‌ی‌جنوبی مبدل کرده است و این شرکت به عنوان یکی از شرکای اصلی دولت کره‌جنوبی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی آی‌تی این کشور مطرح است. راهکارهای هوش‌مصنوعی و الگوریتم‌های آن، آنالیز داده‌های عظیم و فضای ابری بخشی از فعالیت‌های قسمت تحقیق و توسعه‌ی ال‌جی سی‌ان‌اس است.

ال‌جی اینترنشنال

ال‌جی اینترنشنال در سال ۱۹۵۳ با هدف ایجاد نیروی محرکه‌ی اقتصادی و تجاری برای شرکت اصلی تاسیس شده است. شرکت مذکور ابتدا با نام لاکی اینداستری کورپوریشن فعالیت می‌کرد، سپس به باندو تریدینگ کورپوریشن و پس از آن به لاکی گلداستار تریدینگ تغییر نام داد و در نهایت در سال ۱۹۹۵ نام الجی اینترنشنال برای آن انتخاب شد. ال‌جی اینترنشال در حال حاضر به پروژه‌های فروانی (در بیش از ۸۰ هاب کسب‌وکار) در بخش زیرساخت و توسعه‌ی منابع طبیعی در سراسر جهان ورود کرده است.

lg international

 زغال سنگ، نفت و گاز، فلزات غیر آهنی و پالم از جمله مواردی هستند که ال‌جی اینترنشنال روی آن تمرکز دارد؛ توسعه‌ی معادن زغال سنگ در استرالیا، اندونزی، و چین، میادین نفتی در کشورهای قطر، عمان، قزاقستان، کلمبیا، ویتنام و شیلی و صنعت فلزات در اندونزی برخی از موارد سرمایه‌گذاری شده توسط این زیرمجموعه‌ی بزرگ ال‌جی است.

G2R و ال‌جی اسپرتس

G2R در سال ۲۰۰۴ با به عنوان یک هلدینگ تبلیغاتی شروع به کار کرد؛ البته پیش از آن نیز بخشی از ال‌‌جی با هدف تبلیغ محصولات صنایع شیمیایی لاک-هوی وجود داشت اما هدلینگ تبلیغاتی جدید GIIR روح تازه‌ای به تبلیغات و بازاریابی در ال‌جی دمیده است. کره‌ای‌ها با تاسیس ال‌جی اسپرتس به عنوان اولین کمپانی مدیریت اجرای ورزش در سال ۱۹۸۳ وارد این حوزه شدند و با تیم‌های بیسبال LG Twins و بسکتبال LG SAKERS کار خود را شروع کرده‌اند.

SERVEONE

serveone

کمپانی SERVEONE در بخش مشاوره‌ی کسب‌وکار و همچنین صنایع ساخت‌وساز و ارائه‌ی سرویس‌های برون‌سپاری شده فعالیت می‌کند. فعالیت‌های این کمپانی به کره‌ محدود نمی‌شود و بازارهای مکزیک، آمریکا، لهستان، چک و چین از جمله بازارهای کلیدی هدف سرووان است. سرویس‌های کسب‌وکار MRO، مدیریت اجرایی ساخت‌وساز، مدیریت املاک و مستغلات، مدیریت اجاره خودرو، خرید و فروش ساختمان و عیب‌یابی مشکلات آن تنها بخشی از فعالیت‌های SERVEONE به شمار می‌رود.

ال‌جی در تاریخ پر فراز و نشیب خود اتفاقات متعددی را تجربه کرده تا این که امروز به یکی از بزرگترین شرکت‌های کره‌ی جنوبی با چندین زیرمجموعه تبدیل شده است. در ادامه خلاصه‌ای از تاریخچه‌ی این شرکت در بیش از ۷۰ سال فعالیت را مشاهده می‌کنید.

    • ۱۹۴۷

      در این سال، شرکت در زمینه‌ی محصولات شیمیایی پایه گذاری شد. کمپانی ال‌جی امروز، در آن سال با نام لک-هوی کمیکال (Lak Hui Chemical) تاسیس شد. این شرکت در واقع لوازم بهداشتی آرایشی مانند کرم تولید می‌کرد.

    • ۱۹۴۸

      لابراتور لوازم بهداشتی آرایشی راه‌اندازی شد.

    • ۱۹۵۲

      کمپانی لک-هوی شروع به تولید لوازم پلاستیکی مورد نیاز مردم کره کرد. پلاستیک بنای بردهای الکترونیکی و لوازم الکتریکی نیز محسوب می‌شود.

    • ۱۹۵۳

      در این سال کمپانی Lak Hui Industry که بنای ال‌جی امروز است تاسیس شد.

    • ۱۹۵۴

      لک-هوی شروع به تولید خمیردندان و دیگر لوازم مرتبط با دندان کرد.

    • ۱۹۵۶

      لک-هوی اولین لوله‌ی PVC را در کره تولید کرد.

    • ۱۹۵۸

      کمپانی گلدستار (Goldstar Co) تاسیس شد. کمپانی که بعدها به LG Electronics تغییر نام پیدا کرد. در همین سال بخش طراحی صنعتی ال‌جی نیز در کره راه‌اندازی شد.

    • ۱۹۵۹

      گلدستار اولین رادیو را در کره تولید کرد.

    • ۱۹۶۰

      در دهه‌ی ۱۹۶۰ ال‌جی تجارت خود را در حوزه‌ی محصولات شیمیایی و الکترونیکی به شدت گسترش داد. در سال ۱۹۶۰، گلدستار اولین فن را در کره تولید کرد.

    • ۱۹۶۱

      گلدستار توسعه اولین تلفن را در کره آغاز کرد.

    • ۱۹۶۲

      گلدستار برای اولین بار رادیوهای تولیدی خود را به خارج از کره صادر کرد. بازار کره برای آنها کوچک بود و گلدستار موفق شد بازار خود را به خارج از کشور گسترش دهد.

    • ۱۹۶۴

      گلدستار اولین سیستم اعزام اورژانس پزشکی خودکار از طریق تلفن را توسعه داد.

    • ۱۹۶۵

      گلدستار اولین یخچال را در کره توسعه داد.

    • ۱۹۶۶

      گلدستار اولین تلویزیون سیاه سفید خود را وارد بازار کره کرد.

    • ۱۹۶۷

      بخش روغن لک‌-هوی (Lak Hui Oil and Fat) راه اندازی شده و اولین شامپو این شرکت وارد بازار کره شد.

    • ۱۹۶۸

      گلداستار اولین سیستم خنک کننده خود را در کره عرضه کرده و لابراتوار Yonam را نیز تاسیس کرد.

    • ۱۹۶۹

      گلدستار اولین آسانسور و پله برقی خود را در کره عرضه کرد. اولین ماشین لباس‌شویی گلدستار نیز همین سال وارد بازار شد.

    • ۱۹۷۰

      در دهه ۱۹۷۰، مجموعه‌ی ال‌جی رشد و گسترش چشم‌گیری را تجربه کرد. در سال ۱۹۷۰، چا کیانگ، به عنوان دومین رئیس هیئت مدیره ال‌جی منصوب شد.

    • ۱۹۷۴

      کمپانی Lak Hui Chemical Industrial Corp به Lucky Corp تغییر نام پیدا کرد. کمپانی که امروزه با نام LG Chem شناخته می‌شود و در زمینه محصولات شیمیایی فعالیت می‌کند.

    • ۱۹۷۶

      کمپانی Goldstar Precision Industry که امروزه با نام LG Innotek شناخته می‌شود، تاسیس شد. در همین سال Lucky نیز اولین پنجره‌ی PVC خود را در کره عرضه کرد.

    • ۱۹۷۷

      گلدستار شروع به تولید انبوه تلویزیون رنگی ۱۹ اینچ کرد و برای اولین بار این تلویزیون را وارد بازار کره کرد.

    • ۱۹۷۸

      کمپانی پتروشیمی لاکی (Lucky Petrochemicals) تاسیس شد. لاکی نیز رکورد درآمدی ۱۰۰ میلیارد وان را بدست آورد.

    • ۱۹۷۹

      لوگو گروه لاکی طراحی شد.

    • ۱۹۸۱

      ال‌جی در دهه‌ی ۱۹۸۰ روی توسعه استفاده از فناوری‌های مدرن روز دنیا تمرکز کرد و در این سال در زمینه‌ی ساخت سنسورهای انرژی و توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با پلاستیک کار کرد. در سال ۱۹۸۱ گلدستار اولین VCR (ضبط کننده‌ی کاست ویدیویی) را عرضه کرد.

    • ۱۹۸۳

      ال‌جی در این سال نام خود را از لاکی (Lucky) به لاکی گلدستار (Luck Goldstar) تغییر داد. در این سال لابراتور طراحی گلدستار راه‌اندازی شد.

    • ۱۹۸۴

      لوگو جدید ال‌جی طراحی شد.

    • ۱۹۸۶

      موسسه تحقیقات اقتصادی Lucky Economic Research Institue که امروزه با نام LG Economic Research Institue شناخته می‌شود، تاسیس شد.

    • ۱۹۸۷

      STM که امروزه با نام LG CNS شناخته می‌شود تاسیس شد. ساخت مقرر اصلی ال‌جی در برج‌های دوقلو که هنوز هم فعال هستند، به پایان رسید.

    • ۱۹۹۰

      ال‌جی طرح جدید ارزش نهادن به مشتری و احترام به کرامت انسانی را به عنوان اصول مدیریت جدید خود مطرح کرد.

    • ۱۹۹۱

      اولین شعبه‌ی طراحی ال‌جی در ایرلند تاسیس شد.

    • ۱۹۹۳

      بخش‌های طراحی ال‌جی در کشورهای ژاپن، امریکا و چین راه‌اندازی شد.

    • ۱۹۹۵

      در این سال هیئت مدیره شرکت، تصمیم گرفت تا کمپانی را به جای لاکی گلدستار، به اختصار ال‌جی نام‌گذاری کند. در همین سال سومین رئیس هیئت‌ مدیره‌ی ال‌جی با نام بو مو کو انتخاب شد.

    • ۱۹۹۶

      ال‌جی تلکام که امروزه با نام LG U+ شناخته می‌شود، شروع به کار کرد. از این سال به بعد ال‌جی به عنوان یکی از اپراتورهای تلفن همراه در کره فعال شد.

    • ۱۹۹۷

      ال‌جی، پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت.

    • ۱۹۹۹

      کمپانی ال‌جی فیلیپس ال‌سی‌دی (LG Philips LCD) تاسیس شد. مراحل ساخت برج ال‌جی گاگنام به پایان رسید.

    • ۲۰۰۰

      ال‌جی الکترونیکس اولین نمایشگر IMT-2000 را عرضه کرد.

    • ۲۰۰۱

      کمپانی LG Chem به سه بخش LGCI, LG Chem و LG Household & Health Care تقسیم شد. در این سال کمپانی LG, Philips LCD نیز رسما معرفی شد.

    • ۲۰۰۲

      ال‌جی فیلیپس اولین خط تولید از نسل پنجم LCD را راه‌اندازی کرد. در همین سال کمپانی LG Life Science نیز تاسیس شد.

    • ۲۰۰۳

      کمپانی علمی LG Life Sciences تاییده‌ی FDA را برای تولید دارو دریافت کرد. بخش تولید کابل‌ها و سیستم‌ها و همچنین بخش‌های Nikko-Copper, LG Galtex Gas, Kudong City Gas از ال‌جی الکترونیکس جدا شدند.

    • ۲۰۰۴

      بیزنس ویک، ال‌جی الکترونیکس را به عنوان برترین کمپانی فناوری اطلاعات دنیا انتخاب کرد. شرکت LG CNS توسعه سیستم کارت‌های حمل و نقل شهر سئول را توسعه داد.

    • ۲۰۰۵

      ال‌جی و GS به دو کمپانی مستقل تقسیم شدند. ال‌جی فلیپس نیز از LG Road در شهر پجو رونمایی کردند.

    • ۲۰۰۶

      ال‌جی فیلیپس کارخانه‌ی ساخت نسل هفتم از خط تولید نمایشگرهای LCD را به پایان رساندند. LG Innotek نیز موفق به ساخت کوچک‌ترین ماژول DMB دنیا شد.

    • ۲۰۰۷

      کمپانی ال‌جی سولار انرژی برای کار بر روی پنل‌های خورشیدی و انرژی پاک تاسیس شد.

    • ۲۰۰۸

      ال‌جی سولار انرژی موفق شد تا تاسیسات مربوط به کارخانه انرژی خورشیدی را راه‌اندازی کند. کمپانی LG Chem نیز جایزه‌ی مدیریت سبز را دریافت کرد. ال‌جی در این سال وارد حوزه‌ی موبایل شد و اولین گوشی موبایل خود را عرضه کرد. ال‌جی در این سال کل سهام فیلیپس را خریداری کرد و مالک کل مجموعه‌ی LG Philips LCD شد.

    • ۲۰۰۹

      کمپانی LG Hausys از LG Chem جدا شد و به صورت مستقل شروع به کار کرد. کمپانی‌های LG Innotek و LG Micron ترکیب شدند. ال‌جی در این سال به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در دنیا شناخته شد.

    • ۲۰۱۰

      ال‌جی الکترونیکس، صادرات اولین تلویزیون سه بعدی خود را به خارج از مرز کره آغاز کرد. کمپانی LG Chem نیز صادرات باتری‌های مخصوص خودروها را به امریکا آغاز کرد و به عنوان تامین کننده‌ی باتری‌های کمپانی فورد شناخته شد. در همین سال LG CNS نیز سیستم مالی خود را به ژاپن صادر کرد.

    • ۲۰۱۱

      کمپانی LG Chem کارخانه ساخت باتری‌های خودرو را در اورچنگ کره راه‌اندازی کرد. اپراتور LG U+ شبکه‌ی 4G LTE خود را در کره راه‌اندازی کرد. LG Chem نیز کارخانه پتروشیمی خود را در قزاقستان راه‌اندازی کرد.

    • ۲۰۱۲

      کمپانی LG Chem به عنوان بهترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی شناخته شد. نام کو اینهو، موسس گروه ال‌جی در تالار افتخارات CEA ثبت شد. ال‌جی هاوسیس، بزرگ‌ترین کارخانه شیشه‌ی Low-E را تاسیس کرد. ال‌جی در این سال موفق به عرضه‌ی تلویزیون ۸۴ اینچ UHD شد.

    • ۲۰۱۳

      کمپانی LG CNS بزرگترین دیتا سنتر کره را در بوسان راه‌اندازی کرد.  ال‌جی الکترونیکس بخش تحقیق و توسعه‌ی قطعات خودرو را ایجاد کرد. کمپانی LG Chem توسعه‌ی ۳ نوع از نسل جدید باتری‌ها شامل باتری‌های منحنی را شروع کرد. ال‌جی سرویس HomeChat را برای لوازم خانگی خود راه‌اندازی کرد.

    • ۲۰۱۴

      اپراتور ال‌جی یو پلاس ارائه‌ی سرویس LTE-A را شروع کرد. ال‌جی دیسپلی توسعه‌ی اولین نمایشگر ۱۸ اینچ منعطف و شفاف از نوع OLED را شروع کرد. کمپانی LG Chem ارائه‌ی باتری‌های لیتیوم-یون را به کمپانی آئودی شروع کرد. اولین تلویزیون 4K OLED به همراه WebOS روانه‌ی بازار شد. گوشی LG G3 نیز با نمایشگر QHD وارد رقابت شد.

    • ۲۰۱۵

      ال‌جی مرکز نوآوری Chungbuk Creative Economy Innovation Center را راه‌اندازی کرد. ال‌جی الکترونیکس ماشین‌های لباس‌شویی دو قلوی جدید خود را معرفی کرد. ال‌جی در این سال از G4 با لنز با دیافراگم F1.8 رونمایی کرد.

    • ۲۰۱۶

      تلویزیون اولد سری G6 ال‌جی در نمایشگاه CES 2016 عنوان بهترین تلویزیون را از آن خود کرد. با وجود استقبال از تلویزیون‌های اولد، جی ۵ پرچمدار سال ۲۰۱۶ با استقبال چندان خوبی روبرو نشد.

    • ۲۰۱۷

      در CES 2017 ال‌جی علاوه بر کسب عنوان بهترین تلویزیون برای سومین سال متوالی برای تلویزیون سری W، عنوان Best of Best را نیز کسب کرد. گزارش مالی ال‌جی برای زمستان ۲۰۱۷ کسب بالاترین سود عملیاتی در هشت سال اخیر را به ارمغان آورد که ماحصل افزایش فروش یخچال و ماشین‌های لباسشویی این کمپانی بود.

    • ۲۰۱۸

      تمرکز ال‌جی روی قابلیت تین‌کیو برای هوشمندسازی محصولات

      منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید