۰۷ شهریور ۱۳۹۷

معرفی اولین تلویزیون 8K OLED دنیا توسط ال‌جی در نمایشگاه IFA 2018

ال‌جی، به عنوان اولین برندی که تلویزیون‌های OLED با نمایشگر بزرگ را به تولید انبوه رساند، اکنون با فناوری‌های پیشرفته و منحصربه‌فرد در تلویزیون خود درصدد پیشگامی در بازارهای جهان است.

شرکت ال‌جی الکترونیکس اولین تلویزیون 88 اینچ 8K OLED را که بیش از 33 میلیون پیکسل با قابلیت نوردهی از خود دارد در نمایشگاه IFA 2018 برلین آلمان معرفی می‌کند. این تلویزیون اولین تلویزیون 8K OLED در دنیاست که 4320×7680 پیکسل را در صفحه بزرگ خود جای داده است. نسبت تصویر بی‌همتا و مشکی واقعی در این محصول کیفیت تصویر بی‌مانند و مثال‌زدنی در تلویزیون OLED را به نمایش خواهد گذاشت.

در سال 2018، صادرات تلویزیون‌های OLED در بازارهای جهان دو برابر شده و به بیش از 9 میلیون دستگاه تا سال 2022 می‌رسد. بنابراین، ال‌جی به افزایش سهم OLED خود در مجموعه تلویزیون‌های پیشرفته در دنیا ادامه می‌دهد و این تلویزیون‌ها را در اختیار مشتریان بیشتری قرار خواهد داد. با این که بازار تلویزیون‌های 8K هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد، اما انتظار می‌رود تا سال 2022 به فروش 5 میلیون دستگاه برسد و ال‌جی نیز با فناوری تلویزیون 8K OLED خود همچنان متعهد به پیشگامی در بازار تلویزیون‌های فوق پیشرفته جهان است.

با وجود پیشرفت‌های زیاد در حوزه LCD، فناوری OLED اغلب به عنوان فناوری نمایشگر نسل آینده خوانده می‌شود زیرا پیکسل‌های نمایشگر از خودشان نور می‌دهند و دیگر نیاز به هیچ گونه نوردهی پشت نمایشگر نیست. به همین دلیل، تلویزیون‌های OLED به منزله یک شاهکار هنری هستند که هم کیفیت تصویر و هم طراحی بی‌نظیری دارند. شرکت ال‌جی نه تنها توانست در تولید چنین فناوری‌هایی پیشگام جهان شود، بلکه به خوبی از عهده بازاریابی آنها نیز برآمد.

برایان کان، رییس شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی، گفت: «اولین تلویزیون 8K OLED ال‌جی اوج دستاوردهای فناورانه و جهش انقلابی در فناوری نمایشگر است. فناوری 4K OLED نقش بزرگی در شکل‌دهی دوباره صنعت تلویزیون بازی کرد و ال‌جی اطمینان دارد که 8K OLED نیز نظیر همین تأثیر را خواهد گذاشت.»

بازدیدکنندگان از نمایشگاه IFA 2018 می‌توانند جزو اولین نفراتی باشند که تلویزیون 88 اینچ 8K OLED ال‌جی را، علاوه بر دیگر ابتکارات این شرکت در فناوری‌های تلویزیون، از نزدیک مشاهده می‌کنند.

۳ نظر

حسين ۷ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

تلوزیون های Super hi Vision یا ۸K در یک پروژه مشترک بین تلوزیون دولتی ژاپن NHK و پاناسونیک در حدود دخ سال پیش به جهانیان معرفی شد این تلوزیون وضوحی معادل ۳۲ برابر تلوزیونهای HD یا ۱۶ برابر Full HD و در نهایت ۴ برابر UHD یا همان ۴K دارد بئلیل نیاز به پهنای باند بسیار بالا که تا پیش از این در دسترس نبود این پروژه عملیاتی نشد اما ۵ سال بعد در سال ۲۰۱۲ میلادی ال جی با وقوف بر این معضل راه میانی در پیش گرفت و برای اولین بار و همزمان با عرضه تجاری تلوزیونهای OLED از فناوری UHD پرده برداری کرد که در اصطلاح ۴K نامیده می شود با توجه به عملیاتی شدن پخش تلوزیونی HEVC با فرمت H.265 که انتقال تصاویر با کیفیت بالای UHD را با پهنای باند کمتر از نصف سایر فناوریهای موجود فراهم ساخته امکان پخش زنده تصاویر تلوزیونی با کیفیت ۸K بصورت بی سیم از طریق فرستنده های زمینی و یا ماهواره را فراهم و دیگر نیاز به استفاده از فناوری فیبر نوری را مهیا ساخته و به احتمال زیاد زودت از آنچه که پیش بینی می گردد پخش تلوزیونی با این فناوری آغاز گردد در حال حاضر برخی از شرکتها از جمله شارپ و تی سی ال هم نمونه هایی از تلوزیونهای ۸K البته با فناوری LED را تولید و روانه بازار نموده اند .

محمد انوری ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

این تلویزیون بسیار عالیست. اما بااین وضع دلار درایران . این اجناس دیگه شده رویا واسه ایرانیا

حسين ۲۴ آبان ۱۳۹۷ پاسخ

حدود ۷سال پیش که پاناسونیک و NHK یا تلوزیون دولتی ژاپن از اولین دوربین و تلوزیون سوپر های ویژن یا همان ۸k دنیا رونمایید انبوهی از کابل بین دوربین و تلوزیون برای انتقال تصویر خود نمایی می کرد در نهایت استفاده از فیبر نوری جایگزین شد اما شاید برایتان جالب باشد چند روز قبل خبر آغاز پخش اولین کانال تلوزیونی با کیفیت ۸K از طریق فرستنده ماهواره ای در جهان منتشر شد بله به لطف فرمت پخش ویدئویی h.265 با فشرده سازی بسیار بالاتر از h.264 مشکل پخش تلوزیونی فیلم های ۸K حل شد و بنظر من با حل این مشکل فروش تلوزیونهای ۸k با سرعتی فرارتر از حد انتظار گسترش خواهد یافت و با افزایش تولید قطعا با کاهش قیمت همراه خواهد بود البته این کار هزینه بسیار زیادی برای ایستگاههای تلوزیونی در برخواهد داشت اما احتمالا اکثر فرستندها مستقیما از Full HD به ۸k پرش نمایند زیرا در حال حاضر تعداد کانال های تلوزیونی با کیفیت ۴K بسیار اندک می باشد .

نظر دهید