۱۳ شهریور ۱۳۹۷

“هوش مصنوعی برای زندگی بهتر”: نگرش هوش مصنوعی ال‌جی در نمایشگاه IFA 2018

مدیرعامل و مدیرفنی ال‌­جی در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه برلین برای اولین بار از جزئیات راهبرد هوش مصنوعی ال‌جی پرده برداشتند.

آقای جو سئونگ-جین، مدیرعامل ال­‌جی و دکتر آی.پی پارک، مدیر کل فناوری ال­‌جی، در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه IFA 2018 در مورد استراتژی ال­‌جی برای عصر جدید هوش مصنوعی صحبت کردند.

این اولین باری است که مدیران ارشد ال­‌جی در یک نمایشگاه بزرگ جهانی سخنرانی افتتاحیه را انجام می­دهند و خط مشی مشخص می­کنند. بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد مهم صنعت، اینفلوئنسرها و خبرنگاران در برلین جمع شدند تا به این سخنرانی با عنوان «Think Wise. Be Free: Living Freer with AI» گوش کرده و از برنامه ال­‌جی برای آینده هوش مصنوعی مطلع شوند.

سخنرانی ال­‌جی در افتتاحیه IFA نشان دهنده یک نقطه عطف مهم برای این شرکت است که نشان می دهد چگونه تعهد به ماندن در خط مقدم توسعه هوش مصنوعی در صنعت لوازم الکترونیک ، این شرکت را در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی اروپا برجسته ساخته است.

LG-CEO-LG-OLED

به دنبال معرفی پلتفرم ThinQ ال­‌جی در سال جاری، ال­‌جی تمرکز خود را روی به نمایش گذاشتن تاثیر اکوسیستم مجهز به پلتفرم هوش مصنوعی، بر اساس استراتژی پلتفرم منبع باز، همکاری آزاد و دسترسی آزاد، گذاشته است.

آقای جو مدیرعامل ۴۲ ساله و بسیار با تجربه ال­‌جی این سخنرانی را با تاکید بر تلاش مداوم ال­‌جی برای بهتر کردن زندگی مشتریان و در دسترس قرار دادن انتخاب­های آزادانه و هوشمندانه­تر برای آنها آغاز کرد. او در ادامه در مورد اعتقاد ال­‌جی به نقش کلیدی توسعه هوش مصنوعی در به وجود آمدن فرصت­های جدید برای زندگی بهتر صحبت کرد.

آقای جو در ادامه گفت: «هوش مصنوعی با ترکیب قدرت پردازش بالا، کلان­ داده­ها و قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G ، وجوه مختلف زندگی ما را به صورت یک تجربه یکدست و یکپارچه ارائه خواهد داد. در آینده خانه شما می­داند روز شما در اداره چگونه گذشته است و با آماده کردن خانه قبل از ورودتان، به شما خوشامد می­گوید.»

LG-CTO-LG-CLOi

آقای دکتر پارک، مدیر کل فناوری ال­‌جی، بعد از مدیرعامل ال­‌جی، سخنرانی خود را با صحبت در مورد سه رکن اصلی هوش مصنوعی یعنی تحول، اتصال و منبع­ باز، آغاز کرد. او در این مورد گفت: «هوش مصنوعی به طرز اشتباهی به عنوان یک نوآوری کاربردی صرف معرفی شده است؛ در صورتی که به معنای واقعی کلمه یک نوآوری برای زندگی بهتر است.» در ادامه دکتر پارک نحوه بهتر شدن زندگی به وسیله این سه رکن اصلی را به نمایش گذاشت.

طبق گفته‌­های دکتر پارک، هوش مصنوعی باید بر اساس افزایش ارتباط مستمر با کاربر فعالیت کند. او روش ال­‌جی برای توسعه هسته هوش مصنوعی را اینگونه تعریف کرد: «در ابتدا شرکت روی فناوری­‌های تشخیص صدا، تشخیص چهره، تشخیص بیومتریک و الگوریتم­‌های یادگیری عمیق تمرکز می­­کند. در مرحله دوم با عرضه یک تجربه یکپارچه از اتصال محصولات مختلف ال­‌جی موانع سنتی فضا و زمان را حذف  می کند. در مرحله سوم نیز با افزایش اتصال بین محصولات، فرصت­های نامحدودی خلق می­ گردد. به عنوان مثال ربات جاروبرقی ال­‌جی را می­توانید در نظر بگیرید.» دکتر پارک با تاکید دوباره روی اهمیت متن باز بودن پلتفرم هوش مصنوعی و سیستم عامل نوآورانه webOS ال­‌جی صحبت­های خود را تمام کرد.

LG-CTO

در بخش افتتاحیه نمایشگاه متخصصان هوش مصنوعی دیگری هم سخنرانی کردند. کسانی مثل محقق معروف دکتر Andrew Ng ، اقای Matthew Perry رئیس موسسه Open Connectivity Foundation، آقای Peter Kürpick مدیر فنی موسسه فناوری­‌های نقشه‌­برداری HERE و آقای Kong Kyoung-chul، مدیرعامل استارتاپ ربات­های پوشیدنی SG Robotics . این مهمانان نیز از چشم­انداز ال­‌جی برای آینده هوش مصنوعی حمایت کردند.

آقای Jens Heithecker معاون اجرایی گروه مس برلین و مدیر اجرایی نمایشگاه ایفا در سخنرانی افتتاحیه گفت: «ما بسیار مفتخریم که ال­‌جی این نمایشگاه را با سخنرانی در مورد هوش مصنوعی به عنوان هیجان­‌انگیزترین فناوری­ در حوزه هوش مصنوعی آغاز کرد. من مطمئن هستم که شرکت­‌کنندگان چشم‌­انداز ال­‌جی در مورد فلسفه مشتری محور بودن این فناوری را به اشتراک گذاشته و امیدوارم بازدید­کنندگان شانس بازدید از غرفه ال­‌جی را نیز پیدا کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید