۱۰ شهریور ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: سومین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر به سرگروهی آقای رفیع زاهدی اولین گروه از ۵ گروه بچه‌های منتخب ال‌جی چلنجر امسال بودند که سفر تحقیقاتی خود را آغاز کردند. 

اعضای این گروه در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از سومین روز سفر تحقیقاتی این گروه به مقصد ژاپن است.

سومین روز در ژاپن

ساعت یازده روز بیست و چهارم آگوست، توکیو را به مقصد شهر کامایاما، واقع در نواحی مرکزی ژاپن، ترک کردیم. برای ورود به این شهر نیازمند استفاده ترکیبی از قطارهای سریع السیر و ساده شدیم و پس از گذشت 5 ساعت بالاخره به مقصد مورد نظر دست یافتیم.

مراکز این شهر به دو ناحیه در طرفین ایستگاه قطار تقسیم شده‌اند. پس از پیاده‌روی به سمت یکی از این مراکز به منظور اجاره‌ی هتل و به لطف راهنمایی‌های اهالی منطقه، وارد Eco hotel شدیم؛ غافل از اینکه برگزاری مسابقات رالی در انتهای هفته‌ی کاری، همه‌ی اتاقهای این هتل و هتل های مجاور را پر کرده بود. پس از یکی دو ساعت معطلی خوشبختانه، در همان حوالی هتل مناسبی با امکانات کافی اجاره کردیم.

9d09857f-d961-44a5-8815-353f199b57e5

پس از مستقر شدن در Storya hotel و استراحت کوچکی در آن، ساعتی از شب را به منظور آشنایی با شهر، در بیرون از هتل گذراندیم. کامایاما نیز مانند کوریاما و برخلاف توکیو، بعد از غروب آفتاب اغلب خاموش و خلوت است.

آشنایی اتفاقی ما با یک مهندس آمریکایی در هتل، که برای انجام پروژهای از طرف کمپانی خود به ژاپن آمده بود و صحبت کردن پیرامون زندگی در شهرهای مختلف دنیا، و تجربیات کسب و کار، به شیرینی خاطرات به جا مانده از سفر ما به این شهر افزود. همچنین او اطلاعات خود را در مورد منطقه‌ی مورد نظر، به ما منتقل کرد.

پس از بازگشت به هتل، مسیر رسیدن به نیروگاه خورشیدی مدنظر و اطلاعات مورد نیاز خود از این نیروگاه را برای بازدید روز بعد، مجددا بررسی و گردآوری کردیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید