۱۳ شهریور ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: پنجمین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

اعضای  گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از پنجمین روز سفر تحقیقاتی این گروه به مقصد ژاپن است. 

پنجمین روز در ژاپن:

صبح روز پنجم، ما با هدف بررسی بازار ادوات سلول‌های خورشیدی و شناخت نزدیک شرکت‌ها برای رایزنی‌های آینده از هتل خارج شدیم. در ابتدا، پنج شرکت زیر را به عنوان هدف قرار داده تا در توکیو مورد بررسی قرار دهیم:

Kyocera
Zero energy
Brain Trust from The Sun
sky solar japan co. ltd
Suntech Power

image002

قبل از هر چیز، به نمایندگی شرکت کیوسرا رفتیم. در آنجا متاسفانه به دلیل عدم آشنایی فروشنده ها با زبان انگلیسی توسط فروشنده به بیرون هدایت شدیم.

سپس به طرف نمایندگی Zero energy حرکت کردیم و در آنجا توانستیم با دو نفر که در شرکت بودند به انگلیسی در مورد شرایط موجود بر بازار ادوات خورشیدی ژاپن رایزنی کنیم. متأسفانه، این شرکت تنها وظیفه طراحی نیروگاه های انرژی خورشیدی را داشت و ادوات خود را از شرکت چینی RENESOLA تهیه میکند؛ حتی ارتباط مستقیم نیز با این شرکت نداشته و توسط آژانس‌های واسطه با طرف چینی در ارتباط است. در این شرکت به ما اجازه عکاسی در داخل دفتر را ندادند.

image004

پس از شرکت Zero Energy، به سمت شرکت BTS حرکت کردیم. این شرکت نیز تمام ادوات خود را از چین وارد می‌کرد . پس از شرکت BTS، به سمت شرکت SUNTECH حرکت کردیم. دفتر شرکت SUNTECH در قسمتی از شهر بود که می‌توان حدس زد از نظر وضعیت مالی از سه شرکت دیگر بسیار گسترده تر است.

پس از ورود به شرکت SUNTECH، نسبت به شرکت های دیگر با ما برخورد بسیار بهتری شد. این شرکت، بر خلاف سه شرکت قبلی، در تولید ادوات خورشیدی دست داشت اما  تمام کارخانه‌های تولیدی این شرکت در چین مستقر بوده و تنها دفتر فروش آنها در ژاپن بود. این شرکت به ما اجازه عکاسی از دفتر فروش را داد.

image006

در این شرکت به ما توضیح دادند به دلیل اینکه هزینه‌های کارخانه و کارگر در چین بسیار ارزانتر است بزرگترین تولید کننده های سلول خورشیدی تماما در چین است. حتی شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند کیوسرا هم کارخانجات خود را در چین احداث کرده است. لذا، سریعترین راه حل برای واردات ادوات خورشیدی به منظور تاسیس نیروگاه خورشیدی شناور درخواست به طرفهای چینی است نه ژاپنی. 

در آخر نیز به شرکت آخر در لیست رفتیم. این شرکت نیز از چهار شرکت قبلی مستثنی نبود و همچون آنها ادوات خود را از چین وارد می کرد.

۱ نظر

روبینا ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

خیلی ممنون از مطلب کامل و خوبتون

نظر دهید