۱۰ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: اولین روز از سفر گروه 230 به چین

بعد از سفر تحقیقاتی گروه 193 ال‌جی چلنجر به ژاپن و تحقیق در مورد پنل‌های خورشیدی شناور، نوبت به گروه 230، گروه پسران خورشید، رسید که عازم سفر تحقیقاتی خود به مقصد چین شوند.

گروه 230 با حضور آقایان محمد نام‌ور پور، امیرحسین صادقی، محمد شوقی و علی سلیمانی (سرگروه) در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت تحقیق کنند.

ایده اصلی طرح گروه پسران خورشید زمانی شکل گرفت که اعضای گروه متوجه شدند در برخی از شهرهای ایران مانند کرمان از دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای دسترسی به آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

98d57bef-273f-44fd-96d3-1d24d4be10e6

پسران خورشید سعی دارند ایده خود را به گونه‌ای به ثمر برسانند که با تعبیه ماژول‌هایی کوچک در هر دستگاه هر کدام از خانوارهای ایرانی یک دستگاه آب شیرین‌کن انحصاری و مخصوص به خود بدون نیاز به لوله‌کشی و خطوط انتقال آب شیرین به سیستم‌های آب شیرین‌کن مرکزی داشته باشد. در این صورت، آب شیرین و قابل شرب برای همه مردم کشور در دسترس خواهد  بود.

در این ایده قرار است از انرژی خورشیدی برای تولید آب شیرین استفاده شود زیرا نسبت به انرژی‌های دیگر انرژی پاک‌تر و ارزان‌تری است که برای بیشتر نواحی مرکزی ایران، مخصوصاً نواحی مرکزی و کویری بدون مشکل در دسترس است.

گروه پسران خورشید کشور چین را به سه دلیل به عنوان بهترین مقصد برای سفر تحقیقاتی خود دانستند: برخورداری از تجهیزات و فناوری‌های لازم، شرایط اقلیمی مشابه ایران و روابط خوب دولت ایران با کشور چین. دومین گروه از بچه‌های ال‌جی چلنجر شب بیست و نهم آگوست از هواپیمایی ماهان به مقصد شانگهای پرواز کردند.

گزارش اولین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید به چین را از زبان خودشان بخوانید.

اولین روز در چین:

هواپیما در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشور چین در فرودگاه پودونگ شانگهای به زمین نشست. پس از رسیدن به فرودگاه و خرید سیم‌کارت چاینا یونیکام برای برقراری ارتباط و همچنین شناسایی مکان هتل راهی قطارهای maglev شدیم و با حداکثر سرعت ممکن (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) خودمان را به مرکز شهر رساندیم. بعد سوار تاکسی شده و به مقصد modena faraser by potuo حرکت کردیم. در نهایت، ساعت ۲ بعد از ظهر به هتل رسیدیم.

بعد از صرف نهار و کمی استراحت، در ساعت ۷ بعد از ظهر برای آشنایی بیشتر با محیط اطراف هتل و همچنین خرید برخی ملزومات از هتل خارج شدیم و آخر شب به هتل برگشتیم.

cd9d3779-73a2-4bcd-81d3-e0bd4a8ca052

در روز اول به خاطر ناآشنایی با شیوه‌های مختلف فروش انواع مواد مختلف آشنا شده و فهمیدیم که کلا برخلاف کشور عزیزمان همه چیز با دقت خیلی زیادی روی قانون و مقررات می‌چرخد. علاوه بر این، برخورد مهماندارهای هتل بسیار مناسب بود و حداکثر همکاری را با ما داشتند.