۱۶ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: ششمین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.

آنچه می‌خوانید گزارش ششمین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

ششمین روز در چین

صبح بعد از صرف صبحانه، وسایلمان را جمع کرده و حدود ساعت 11 اتاق را تحویل دادیم و به سمت ایستگاه قطار حرکت کردیم. بلیت قطار سریع السیر را برای ساعت 14 گرفتیم و چون حدود یک ساعت تا حرکت قطار فرصت داشتیم، برای نهار به شعبه مک دونالد در ایستگاه رفتیم و بعد از آن سوار قطار شدیم.

فاصله دو شهر شانگهای و نانجینگ حدود 370 کیلومتر است و با قطار سریع السیر با میانگین سرعت 200 کیلومتر در ساعت تقریبا یک ساعت و چهل دقیقه زمان برد تا به نانجینگ رسیدیم.

IMG-20180909-WA0145

وقتی از ایستگاه قطار بیرون آمدیم ساعت 16 شده بود. با تاکسی تا هتل JI رفتیم و بعد از پذیرش اتاق‌ها را تحویل گرفتیم. در حین پذیرش، پروفسور Weifeng He با ما تماس گرفت و گفت که همکارشان پروفسور Dong Han فردا ساعت 10 منتظرمان هستند و بعد از اتمام مکالمه، آدرس دفتر را برایمان ایمیل کردند.

حالا با خیال آسوده از هماهنگی قرار فردا، از لابی خارج شدیم و به اتاق رفتیم و بعد از کمی استراحت در حدود ساعت 18 به سمت معبد کنفسیوس fuzimiao رفتیم. محوطه بسیار بزرگ و بازارهای طولانی و تو در تو و رودخانه و پل‌های قدیمی و قایق‌های چوبی مناظر فوق العاده‌ای از معماری کهن چینی به نمایش می‌گذاشت و چراغانی‌های خیابان‌های سنگ فرش و بوی غذاهای سنتی و دمنوش‌های چینی همه جا را فرا گرفته بود…

بعد از خرید از مغازه‌های سوغاتی بزرگ ساعت حدود 22 شد و برای صرف شام به هتل برگشتیم.

هماهنگی‌های لازم برای قرار فردا با پروفسور Han را با دانشجوی دکترایش مجدداً هماهنگ کرده و خوابیدیم که فردا اول وقت به دانشگاه برویم.