۲۵ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: چهاردهمین و آخرین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.

آنچه می‌خوانید گزارش چهاردهمین و آخرین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

آخرین روز در چین:

صبح روز آخر، بعد از خوردن آخرین صبحانه در کشور چینی‌های چشم بادامی سخت مشغول جمع کردن وسایلمان برای خروج از هتل شدیم. تا ساعت ۱۱ همه چمدان‌ها بسته شد و آماده تخلیه اتاق شدیم. با توجه به اینکه پرواز برگشت به ایران ساعت ۱۰ شب بود برای روز آخریمان نمی‌توانستیم زیاد برنامه بزرگ و وقت‌گیری داشته باشیم.

با توجه به پیشنهاد جمعی اعضای گروه تصمیم بر این شد که به معروف ترین دانشگاه چین یعنی Tsinghua University که در سال 2018 رنک 17 رو در رتبه بندی QS کسب کرده بود، برویم و فقط یک بازدید کوچکی از محوطه دانشگاه و دانشکده هایش داشته باشیم.

WhatsApp Image 2018-09-17 at 08.03.46

ولی قبل از رفتن به دانشگاه به یکی از هایپر مارکت های روبروی هتل به اسم wu mart  رفتیم تا برای سوغاتی های خوشمزه‌ای بخریم. تقریبا تا ساعت ۱۲ ظهر مشغول خرید بودیم و بعد با امانت گذاشتن چمدان ها و خرید هایمان در هتل، راهی یکی از زیباترین دانشگاه های دنیا شدیم.

تقریبا ساعت یک بعدازظهر بود که به دانشگاه رسیدیم. از همان ورودی دانشگاه کاملا مشخص بود که قرار است کاملا شگفت زده شویم. بعد از عبور از ورودی دانشگاه متوجه شدیم که اینجا فقط یک دانشگاه معمولی یا دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیست! اینجا علاوه بر دانشگاه یک مدرسه فوق العاده بزرگ است که از مهدکودک گرفته تا دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در خود جای داده است.

WhatsApp Image 2018-09-17 at 8.03.48 AM

بعد از گذر از این قسمت، به بخش دانشکده رسیدیم که از شانس ما اولین دانشکده مخصوص مهندسی مکانیک و علوم و فناوری بود؛ یک ساختمان نوساز و بسیار بزرگ و زیبا که فکر کنم بین دانشکده هایی که تا آن لحظه دیده بودیم بی مانند بود. متأسفانه به دانشجویان خارجی اجازه ورود نمی‌دادند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم.

دانشگاه یک ساختمان آمفی تئاتر بسیار زیبا و بزرگ هم داشت. آنگونه که از پوسترها و استندهای جلویش مشخص بود، یک بستر خیلی مناسبی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی بین المللی به حساب میامد و همچنین محل اکران جدیدترین فیلم های هالیوودی نیز بود.

WhatsApp Image 2018-09-17 at 08.03.47

در حال قدم زدن در محوطه دانشگاه متوجه محوطه ای شدیم که در آن مسجد و کلیسا و محل دعای مربوط به بودایی‌ها وجود داره که دانشجوها و اساتید و کارکنان میتوانستند از آن برای انجام فرائض دینی خود استفاده کنند.

در بخش دیگری از محوطه، تالاری وجود داشت که به نظر می‌رسید ویژه به ازدواج‌های دانشجویی بنا نهاده شده بود و در مقابل آن نیز یک طاق سفید رنگی وجود داشت که زوج های جوان در آنجا عکس های یادگاری زیبایی تهیه می‌نمودند.

WhatsApp Image 2018-09-17 at 8.03.52 AM

ساعت تقریبا ۵ عصر بود که از دانشگاه Tsinghua به مقصد هتل حرکت کردیم تا چمدان هایمان را از هتل تحویل گرفته و به سمت فرودگاه حرکت کنیم. تقریبا ساعت ۷ عصر بود که در یک غروب دل انگیز عصر یک روز پاییزی، آخرین غروب خورشید رو در شهر زیبای پکن رویت کرده و داخل فرودگاه بسیار زیبا و بزرگ پکن شدیم و برای کنترل پاسپورت و تحویل بارهایمان آماده شدیم.

WhatsApp Image 2018-09-17 at 8.03.47 AM

راس ساعت ۱۰ و نیم شب بود که طبق برنامه هواپیمای Airbus 340 شرکت ماهان خاک شهر پکن را به مقصد تهران ترک کرد.