۰۳ مهر ۱۳۹۷

 نتایج آرای رسمی و جالب مردمی در مورد دوربین تلفن‌های هوشمند (قسمت دوم)

در مطلبی که دیروز از همین درگاه ارتباطی منتشر شد، گفتیم آماری که از جوانان امریکایی و کره‌ای گرفته شده است نشان می‌دهد این روزها کاربران بیشتر از قبل تمایل دارند از دوربین موبایل خود برای عکس گرفتن و انتشار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. البته، این را هم اضافه کردیم که خانم‌ها در این میان طلایه‌دار هستند و دوربین یکی از ملاک‌های مهم برای خرید تلفن هوشمند جدیدشان است.

امروز می‌خواهیم آمار جدیدتری را در اختیارتان بگذاریم که شاید خواندنش برایتان جالب باشد.

خداحافظی با دوران قصه‌گویی، آغاز عصر داستان‌های نمایشی!

در عصر جدید، دیگر کمتر خبر از قصه‌سرایی و روایت حرف‌های دل یا حتی گزارش‌های خبری می‌شنویم. این روزها برای هر چه هست، فقط یک عکس بس است!

عکس‌ها در دل خود یک دنیا حرف برای گفتن دارند؛ گاهی آشکار و گاهی مبهم. کاربران جوان و خوش ذوق در عصر مدرن ارتباطات ترجیح می‌دهند داستان‌هایشان را به جای اینکه در قالب لغات، جملات و عبارات با دیگران به اشتراک گذارند از یک تصویر و تنها یک یا چند شکلک برای شرح آن چه در سر می‌پرورانند بهره ببرند.

آمار نشان می‌دهد 61 درصد از جوانان امریکایی و کره‌ای بین 20 تا 44 سال ترجیح می‌دهند از عکس‌ برای اشتراک‌گذاری اطلاعات استفاده کنند تا متن.

1

کاربران جوان چه نوع عکس‌هایی را بیشتر به اشتراک می‌گذارند؟

  • بیشتر کاربران امریکایی از کودکان عکس می‌گیرند یا سلفی‌های خود را منتشر می‌کنند.
  • در کره جنوبی، عکس‌های سفر و غذا در صدر تصاویری هستند که منتشر می‌شوند.

حقایق جالب توجه:

فکر می‌کنید ارباب سلفی کدام کشور است؟ شاید درست حدس زده باشید… طبق آمار 81.3 درصد از امریکایی‌ها سلفی‌هایی که با دوربین تلفن هوشمندشان گرفته‌اند را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. در مقابل، 66.3 درصد از مردم جوان کره جنوبی سلفی‌های خود را در رسانه‌های پرطرفدار اجتماعی انتشار می‌دهند.

نکته جالب و نتیجه متضاد در مورد کشوری است که بیشتر از دوربین تلفن هوشمندش برای انتشار تصویر در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. کاربران کره جنوبی این بار با 64.8 درصد از کاربران امریکایی با 23 درصد پیشی گرفته‌اند.

از میان یکهزارنفری که در این نظرسنجی شرکت کردند 74.2 درصد از قابلیت فیلم‌برداری در تلفن هوشمندشان برای مصور کردن داستان‌هایشان بهره می‌برند زیرا این عده فکر می‌کنند عکس به تنهایی گویای همه چیز نیست.

68 درصد از شرکت‌کنندگان نیز با فیلم‌برداری مناظری جالب و چشم‌نواز را ضبط کرده و با دیگر کاربران رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید