۱۱ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: دومین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.

آنچه می‌خوانید گزارش دومین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

دومین روز در چین:

جمعه صبح 31 آگوست، ابتدا به بانک مراجعه کرده و مقداری از دلارها را بعد از طی مراحل اداری، با نرخ استاندارد و مصوب دولتی به یوان تبدیل کردیم.

سپس، از طریق مترو به سمت موزه علم و فناوری شانگهای رفتیم و بعد از یک ساعت راه از هتل به مقصد رسیدیم. موزه بسیار بزرگ و دارای بخش‌ها و طبقات فراوان و بسیار شگفت‌انگیز بود.

دستاوردهای کشور چین در زمینه علم و فناوری در این موزه به نمایش گذاشته شده بود. همچنین، مفاهیم علمی با روش‌های تعاملی و خلاقانه تشریح می‌شدند.

3567e725-bc50-46a9-b5de-1818ebe83b25از مهمترین بخش‌های این موزه در زمینه پروژه تحقیقاتی ما، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شانگهای مدرن، تصفیه فاضلاب، اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های آینده دولت برای کنترل تخریب محیط زیست توسط سبک زندگی جدید و صنعت عظیم چین بود.

حدود 5 ساعت در آنجا بودیم و سپس به مرکز شهر رفتیم تا شانگهای مدرن را در شب ببینیم. پس مسیرمان را با مترو ادامه دادیم و مناظر فوق العاده‌ای در بدو خروجمان از ایستگاه نمایان شد!

اخر شب هم از خستگی آن همه پیاده روی شام را از سوپرمارکت تهیه کردیم و خوابیدیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید