۲۳ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: دوازدهمین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.


آنچه می‌خوانید گزارش دوازدهمین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

دوازدهمین روز در چین:

از آنجا که قصد بازدید از دیوار بزرگ چین را داشتیم، مجبور بودیم صبح بسیار زود بیدار شویم زیرا ساعت حرکت اتوبوس هایی که به مقصد دیوار چین حرکت می کردند، از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح بود.

اتوبوس های این مسیر ، با دریافت ۱۲ یوان به ازای هر نفر، ما را از پکن به بخش شمالی دیوار چین می بردند. مسیر حرکت بسیار زیبا و سرسبز بود. این جاده زیبا بسیار پیچ در پیچ بود و تا حدودی تصویر جاده چالوس را در ذهن زنده میکرد.

پس از حدود یک ساعت ، تقریبا ساعت 12 بود که به دیوارچین رسیدیم. این سازه بسیار عظیم که ساخت آن به اولین امپراتور بزرگ چین نسبت داده می‌شود، مسیر بسیار طولانی ای را از میان کوهها و پستی و بلندی ها طی میکرد. ما تنها می‌توانستیم بخشی از این دیوار را در طول بازدید چند ساعته خود مشاهده کنیم.

برای هر فرد بالغ که قصد بازدید از دیوار چین را داشته باشد ، هر بلیت ۴۰ یوان قیمت داشت و برای دانشجویان این هزینه ۲۰ یوان بود. اتفاق عجیبی که با آن مواجه شدیم این بود که با ارائه کارت های دانشجویی دانشگاه خود، توانستیم بلیت دانشجویی تهیه کنیم!

هوا در زمانی که ما به بازدید از این جاذبه گردشگری پرداختیم ، مرطوب و خنک بود. پس از یک روز به یاد ماندنی و پرماجرا بر روی طولانی ترین دیوار جهان، پایان روز را به آمادگی برای انتخاب واحد دانشگاه (که روز سه شنبه انجام می‌شد) پرداختیم و برنامه های درسی خود برای ترم آینده دانشگاه را تعیین نمودیم.

نیمه های شب بود که یک شام سبک چینی در هتل خوردیم و سپس در حالی که بی صبرانه چشم انتظار ملاقات فردا ظهر با دکتر ژنگ در دانشگاه علوم و فناوری پکن بودیم، خوابیدیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید