۰۴ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: ششمین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

اعضای  گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از ششمین روز سفر تحقیقاتی این گروه در ژاپن است. 

ششمین روز در ژاپن:

دو روز پیش، ما به قصد ورود به نیروگاه شناور شرکت Ciel and Terre واقع در شهر کامیاما به این شهر آمدیم که به دلیل عدم حضور پرسنل نیروگاه موفق به دیدار آن نشدیم. در نتیجه طبق نقشه‌ای که در ایران در اختیار ما گذاشته بودند، مجددا در روز 27 آگوست به محل این نیروگاه مراجعه کردیم.

image001

در محل نیروگاه، با مهندس برق توزیع روبه‌رو شدیم. با سختی بسیار به او فهماندیم که با مسئولین آن نیروگاه تماس بگیرد. او با محلی در توکیو تماس گرفت و به ما گفتند که مکاتبات شما را به اطلاع آنها  نرسانده و حداقل یک روز زمان برای بررسی مجدد وقت لازم است.

image002

از آنجا که چنین وقتی را طبق برنامه کاری نداشتیم، به نزدیک ترین قسمت نیروگاه به خشکی رفتیم و اقدام به تحلیل چشمی پنل‌ها کردیم. در طی مشاهدات عینی، اطلاعاتی از قبیل تعداد سلول‌های سری و موازی هر پنل روش بسط به قسمت شناور، مقدار زاویه مورد استفاده، نحوه انتقال کابل‌ها به پست نیروگاه و چیدمان پل‌های میان سازه‌ها استخراج شد و بعد از فیلم برداری و عکس برداری محل را ترک کردیم و به سمت ایستگاه قطار رفتیم.

image004

چون قطار از نزدیکی دریا می‌گذشت مسیر بسیار زیبا و مه آلود بود. با ورود به هر ایستگاه، شهری جدید را تجربه می‌کردیم که این از زیبایی‌های سفر تحقیقاتی ما به شمار می‌رفت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید