۰۷ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: هشتمین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

اعضای  گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از هشتمین روز سفر تحقیقاتی این گروه در ژاپن است.

هشتمین روز در ژاپن:

در روز هشتم ما به شرکت سومیتومو میتسو کانستراکشن (Sumitomo Mitsui Construction) برای بازدید و بررسی سیستم‌های خورشیدی رفتیم و با برخورد گرم کارکنان آن شرکت مواجه شدیم.

همراه خانوم نائوکو ناراهارا، که در چند ماه گذشته توسط ایمیل با ایشان در حال مذاکره بودیم، به داخلی یکی از اتاق‌های کنفرانس شرکت رفتیم. در ابتدا در اختیار ما پوشه‌ای قرار داده شد که حاوی مستندات سیستم‌های خورشیدی شناور این شرکت بود.

image002

image005

سپس، به ما توضیح دادند که این شرکت در اصل یک شرکت ساخت و ساز بوده و تقریباً ۴ سال است که تصمیم گرفته پا به عرصه صنعت نیروگاه‌های خورشیدی شناور بگذارد.

image003

image007

این شرکت ابتدا تمامی سیستم‌های شناور شرکت‌های دیگر فعال در این حوزه را کاملاً بررسی کرده و سپس با توجه به داده‌های مربوط به این شرکت‌ها اقدام به طراحی سیستم شناور نوین مربوط به خود را زده است. در ادامه جلسه، ایشان در مورد ساختار شناور این شرکت به ما توضیحات کاملی دادند.

image009

پس از پرسیدن سوالات و نشان دادن مواد تشکیل دهنده سازه شناور شرکت، به اتاقی دیگر راهنمایی شدیم که در آن یک نمونه کامل سیستم شناور به همراه سلول خورشیدی به چشم می‌خورد. در این قسمت، ساز و کار اتصال‌های الکتریکی پنل به همراه نمای کامل سیستم شناور به طور کامل شرح داده شد.

image011

اعضای گروه 193 ال‌جی چلنجر، پس از پایان این جلسۀ حدوداً دوساعته، هدیه‌ای به رسم یادبود به شرکت سومیتومو میتسو تقدیم کردند و سپس به سفارت ایران در ژاپن رفته تا در مورد سفر علمی و اهداف آن توضیحاتی ارائه دهند.

image017

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید