۲۷ آبان ۱۳۹۷

طراحی Art Slim در تلویزیون LCD ال‌جی

روزی روزگاری بود که ما باید برای تلویزیون در خانه‌های خود جا باز می‌کردیم. مجبور بودیم کل دکوراسیون خانه را تغییر دهیم تا تلویزیونی به حجم و ضخامت تلویزیون‌های قدیم را در اتاق نشیمن خود جای دهیم.

لوازم منزل بزرگ و حجیم بودند و مردم باید هنگام نقل مکان به خانه جدید این نکته را هم در نظر می‌گرفتند که تلویزیون را کجا باید بگذارند. اما تلویزیون‌های امروز متفاوت هستند. تلویزیون‌ها حجم کمتری دارند و برای مطابقت با سبک‌های مختلف زندگی و محیط باریک‌تر شده‌اند. تلویزیون LCD شرکت LG Display با طراحی Art Slim یکی از این تلویزیون‌های پیشرفته و جمع و جور است.

تلویزیون ۵۵ اینچ ۱۰٫۴ کیلوگرم وزن دارد و مدل ۶۵ اینچ ۱۶٫۲ کیلوگرم. البته ما در مورد تلویزیون LCD (نمایشگر کریستال مایع) صحبت می‌کنیم که فناوری Art Slim دارد. در حالی که یک تلویزیون LCD معمولی ۵۵ اینچ ۳۰ میلی‌متر ضخامت دارد، به سختی می‌توان باور کرد که تلویزیون چقدر سبک شده است. آن هم وقتی متوجه می‌شوید که نمایشگرهای قدیمی ۷٫۵ یا ۸٫۲ میلی‌متر ضخامت دارد عقلانی به نظر می‌رسد.

طراحی باریک: پرده‌ها برافراشته می‌شود تا رقابت بر سر فناوری جدید آغاز شود

در گذشته، رقابت در بازار LCD با جنگ میان تلویزیون‌های ۴۲، ۴۰، ۴۷ و ۴۶ اینچ آغاز شد. سپس، این رقابت به استانداردهای IPS در برابر VA و OLED و پس از آن به فناوری سه‌بعدی FPR در برابر SG سرایت پیدا کرد. اخیراً این رقابت بر سر ضخامت لبه است و با فناوری حداقل باریکی لبه رقابت حسابی داغ شده است.

با فناوری پنل LCD رقابتی، شرکت‌ها کامل‌تر شده و شرکت‌های چینی به بازار وارد شدند و موانع ورود به بازار را کم کردند. دیگر پیشگامی در بازار تلویزیون LCD منحصر به شرکت خاصی نمی‌شد. اما شرکت LG Display با به نمایش گذاشتن مجموعه پنل‌های فوق سبک و فوق باریک Art Slim و فناوری OLED محصول جدیدی برای رقابت تولید کرد.

یانگ کی هوانگ، معاون اجرایی بخش تلویزیون شرکت LG Display، گفت: «تمرکز رقابت در بازار نمایشگر از سوال در مورد اینکه “کیفیت تصویر  تلویزیون چقدر خوب است؟” به “تلویزیون چقدر با فضا همخوانی دارد؟” تغییر کرده است.»

۲ نظر

حسين ۲۷ آبان ۱۳۹۷ پاسخ

قطعا رکورد باریکترین لبه قاب تلوزیون مربوط به سری LM ال جی می باشد سایز ۴۷ این تلوزیون در همان سال بعنوان تلوزیون سبز قاره اروپا شناخته شد و در مدت بسیار کوتاهی بسیاری از توالید کنندگان تلوزیون اقدام به کپی برداری از این طرح کردند پایه طرح پاپیون این مدل ضمن پایداری زیاد در مقابل تکان های شدید امکان تغییر زاویه تا ۲۰ درجه به سمت راست و چپ را با فشار اندک یک انگشت فراهم می نمود بدنه با طراحی استیل تراش خورده متمایل به رنگ طلائی ( در مدل LM67100 ) که دقبقا درپایه و قاب یکسان بود بسیار با دوام بود بطوریکه بعد از نزدیکک به شش سال نظافت مداوم هیچکونه کاهش رنگ و یا خط و خش در بدنه و پایه تلوزیون مشاهده نمی گردد ضخامت لبه قاب این تلوزیون کمتر از دومیلیمتر بود که در زمان روشن بودن تلوزیون لبه مشکی پنل به قطر شش میلیمتر به چشم می آمد برای پوشش این نوار مشکی در سال بعد با عرضه سری LA این لبه بین ۸ تا ده میلیمتر در سایزهای مختلف افزایش تا لبه مشکی را بپوشاند در این سری تنوع رنگ را شاهد بودیم و انواع مدلهای مشکی بژ طلائی استیل نقره ای و حتی سفید در این سری عرضه شد مدلهای ۲۰۱۳ انواع برندها از سونی و ال جی و پاناسونیک و دوو و …. از این طراحی اقتباس و دو سال بعد عین همین طراحی بدون کوچکترین تغییر را در تلوزیونهای سه بعدی ایکس ویژن شاهد بودیم به هر حال همانگونه که هر برندی اسطوره ای دارد و از نظر بسیاری LM با طراحی پیشرو و جسورانه خود طرح اسطوره ای ال جی می باشد .

نیکو ۹ مرداد ۱۴۰۰ پاسخ

با اجازتون بازنشر شد

نظر دهید