۰۷ آذر ۱۳۹۷

فراتر از مقایسه: تجربه تماشا با تلویزیون OLED ال‌جی مجهز به پردازنده آلفا 9

6 سال پس از معرفی فناوری OLED به بازار سرگرمی خانگی توسط ال‌جی، تلویزیون‌های OLED این شرکت همچنان از نظر کارشناسان ممتازترین تلویزیون‌هایی هستند که بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهند.

نشریه فناوری پرمخاطب و مشهور ?What Hi-Fi در انگلستان تلویزیون 55 و 65 اینچ OLED ال‌جی مجهز به فناوری هوش مصنوعی AI ThinQ (مدل 55C8 و 65C8) را بهترین تلویزیون‌ها در این ابعاد نامید و “نمایش تصاویر طبیعی و شگفت‌انگیز” در این مدل‌ها را تحسین کرد.

در ضمن، وب سایت CNET نیز جایزه افتخارآمیز “بهترین کیفیت تصویر” را در سال 2018 به تلویزیون OLED C8P داد. به عقیده کارشناسان این وب سایت تلویزیون OLED ال‌جی مدل C8P سیاهی مطلق، زاویه دید گسترده، رنگ‌های دقیق و تصویر خیلی روشنی را ارائه می‌دهد.

Alpha-9-Processor-2

وب سایت Forbes با همکاری Rtings.com، یک سایت معتمد در بررسی تخصصی محصولات، عنوان “بهترین تلویزیون OLED سال 2018” را به ال‌جی داد که سیاهی مطلق و تصاویری ایجاد می‌کند که از هر زاویه‌ای یکسان و دقیق باقی می‌مانند.

به سختی می‌توان باور کرد اما پنل تلویزیون تنها بخشی از کل ماجراست. تلویزیون‌های امروزی با پنل مسطح در واقع کامپیوتر هستند و نیاز به قدرت پردازشگر شگرفی برای انتقال سیگنال‌های دیجیتال از آن سوی دیگر دنیا و در نهایت تبدیل آنها به تصاویری لذت‌بخش دارند. و درست مثل هر کامپیوتری، حضور یک ریزتراشه در آنها الزامی است.

Alpha-9-Processor-3

پردازنده هوشمند و جدید آلفا 9 (α9 Gen 2) در نسل دوم خود فناوری بی‌نظیر نمایشگر OLED را بهبود بخشیده تا تصاویری ارائه کند که بیش از همیشه واقعی هستند، رنگ‌هایی باورنکردنی و غنی دارند و از وضوح و عمق بالایی برخوردارند. عنصر اصلی در پردازنده مبتکرانه α9 Gen 2 فرایند کاهش نویز چهارمرحله‌ای است که دو برابر قدرتمندتر از فناوری‌های متداول در ارتقای کیفیت تصویر محسوب می‌شود.

Alpha-9-Processor-4

این الگوریتم پیشرفته قادر است کاهش نویز دقیق‌تر و بهتری را امکان‌پذیر کرده و وضوح تصاویر را با به حداقل رساندن عناصر مزاحم و ایجاد تصاویر صاف‌تر میسر کند. پردازنده آلفا 9 عناصر دیگری نظیر شفافیت، نسبت تصویر و صحت رنگ را که مربوط به ارائه تصاویر واقعی هستند ارتقا می‌دهد.

Alpha-9-Processor-5

قابلیت‌های نقشه‌برداری پیشرفته این پردازنده برای بهبود عملکرد دیداری باعث نزدیک‌تر شدن رنگ‌ها به چیزی می‌شود که در واقعیت به چشم می‌خورد. الگوریتم بهبودیافته تصحیح رنگ از مرجع رنگی که هفت برابر تطابق بیشتری نسبت به نسخه‌های قبل دارد بهره می‌برد تا تصاویری بی‌‌نهایت طبیعی، زنده و واضح ایجاد کند.

Alpha-9-Processor-6

پردازنده نسل دوم آلفا 9 (α9 Gen 2) از نسل جدید محتوای HFR با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. هر چه سرعت فریم در ثانیه بالاتر باشد تصاویر اکشن و حرکات سریع با روان بودن حرکات و وضوح بیشتر تصویر بهتر نمایش داده می‌شوند. این قابلیت برای تماشای مسابقات ورزشی یا دیدترین فیلم‌های اکشن عالی حرف ندارد. با تعبیه پردازنده تصویر جدید در تلویزیون‌های 2019 ال‌جی می‌توان در انتظار تجربه مشاهده واقعاً بدون رقیبی بود.

Alpha-9-Processor-7

ال‌جی همچنان به تلاش‌های خود در صنعت تلویزیون ادامه می‌دهد و پردازنده α9 Gen 2 یک نمونه بارز از اشتیاق این شرکت برای ارائه تلویزیون‌هایی است که نظیرشان واقعاً وجود ندارد.

۱ نظر

حسين ۷ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

علاوه بر پنل تراشه های پردازنده موثر ترین نقش را در بهبود تصاویر تلوزیون دارند این پردازش گر ها از یک سو با ایجاد تصاویر مجازی بین فریم های اصلی از مات شدن تصاویر متحرک جلوگیری و از سوی دیگر با افزایش کنتراست و بهبود تلفیق رنگها تصاویر شفاف با جزئیات کاملنر و واضحتر را به بیننده ارائه می نمایند حدود سی و سه سال قبل که اولین بار شرکت گلد استار با چند دستگاه تلوزیون ۲۰ اینچ رنگی در نمایشگاه بین المللی تهران برای اولین بار شرکت کرد تلوزیونهای ان هم از نظر کیفیت رنگ و نه از نظر کنتراست با تلوزیونهای ۲۰ اینچ سونی مدل ۲۰۳۲ و ناسیونال ( پاناسونیک فعلی ) مدل ۲۰۱۰ قابل قیاس نبود در همان سال تولید همان مدل نمایشگی در شرکت شهاب با برند شهاب شروع شد بدنهطرح چوب فریم یا قاب کرم رنگ و کانال های وی تچ اف و یو اچ اف گردن اگر بخواهیم از نظر قیمت بازار آزاد ان زمان این تلوزیون را با سایر تلوزیونهای تولید ایران در سال ۱۳۶۵ مقایسه کنیم تلوزیون شهاب ۱۶ هزار تومان و تلوزیون پیام سانیو نقره ای با همان مشخصات با کانال های فینگر تاچ بدون کنترل ۲۲ هزار تومان تلوزیون بلموند ( پیام )در سایز ۲۷ اینچ محصول مشترک ایتالیا ۲۴ هزار تومان و پارس گرودیک ۲۶ هزار تومان و در نهایت گرانترین تلوزیون مشترک ساخت ایران یعنی ناسیونال مدل TC2650 در سایز ۲۶ اینچ تولید شرکت کوفرد اصفهان ۳۸ هزار تومان قیمت داشتند بعد از یک سوم قرن شاهد هستیم برند سانیو توسط پاناسونیک خریداری و دیگر وجود ندارد برند بلموند به تاریخ پیوسته کارخانه پارس الکتریک که از دهه ۴۰ تا پایان دهه ۷۰ بیش از ۷۰ درصد سهم بازار تلوزیون در ایران را در اختیار داشت به تعداد بسیار محدود تلوزیونهای برند KONKA چین را مونتاژ می نماید برند سونی که تا سال ۲۰۰۵ میلادی پر فروش ترین تولید کننده تلوزیون در دنیا بود در لیست ۵ تولید کننده نخست تلوزیون دنیا جایگاهی ندارد و ضرر بخش تولید تلوزیون ان را بخش تولید بازی رایانه ای پلی استیشن جبران و تلوزیونهای OLED خور را با پنل ساخت ال جی به بازار عرضه می کند و در نهایت پاناسونیک که از ابتدای سال جاری تمامی تلوزیونهای خود را با پنل ال جی تولید و بازهم در جمع ۵ تولید کننده بزرگ تلوزیون دنیا جایگاهی ندارد ، شرکت گروندیک آلمان هم در حال حاضر تولید محدودی در کشور دانمارک دارد ال جی در حال حاضر تولید کننده نخست پنل تلوزیون در دنیاست و با توجه به افتتاح دوخط تولید جدید پنل در کشور چین در سال جاری و سال اینده قطعا تا ۵ سال آینده این جایگاه را حفظ و تثبیت خواهد کرد و هر چند هنوز از نظر تعداد تلوزیون تولید شده با برند ال جی در مکان دوم قرار دارد اما فاصله خود را با سامسونگ کمتر نموده است در مورد بهترین تلوزیون از نظر کیفیت تصویر با توجه به اینکه فقط یک نمونه سونی با فناوری oled را در خیابان جمهوری از نزدیک دیده بودم چنان بوجود آمدم که در این درگاه ارتباطی پیشنهاد استفاده از پردازنده های گرافیکی سونی در محصولات ال جی را دهد بودم اما مثل اینکه دیگر نباید نگران این موضوع باشیم زیرا در تولید پردازنده های بسیار پیشرفته و قدرتمند گرافیکی نیز ال جی توانسته از سونی پیشی بگیرد .

نظر دهید