۲۵ آذر ۱۳۹۷

تلویزیون‌های SUPER UHD ال‌جی؛ پیشرفته‌ترین تلویزیون LCD تا به امروز

نسل سوم از سری تلویزیون‌های SUPER UHD ال‌جی از فناوری نانوسل (Nano Cell) برخوردار است که اجزایی در ابعاد تقریبی یک نانومتر را برای ارائه بازتولید دقیق رنگ به کار می‌گیرد.

نمایشگر نانوسل با جذب امواج نور سرگردان و ایجاد رنگ‌های خالص‌تر و تمیزتر کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند. نمایشگرهای نانوسل ال‌جی رنگ‌های ثابت در زوایای دید مختلف دارند که بین مکان نشستن تماشاگران در جلوی تلویزیون یا با زاویه ۶۰ درجه از تلویزیون هیچ اختلاف رنگی وجود ندارد.

قابلیت‌های گسترده‌تر HDR

همه تلویزیون‌های OLED و SUPER UHD ال‌جی از قابلیت Active HDR برای ایجاد صحنه‌های روشن‌تر و جزییات عالی سایه‌ها در زمان نمایش محتوای HDR برخوردارند. فناوری Active HDR به تلویزیون‌های ال‌جی امکان پردازش صحنه‌‌ به صحنه تصویر را می‌دهد و اطلاعات پویایی را در زمان نیاز میسر می‌کند. علاوه بر این، تلویزیون‌های ۲۰۱۷  ال‌جی از پالت کامل فرمت‌های HDR پشتیبانی می‌کند که شامل Dolby Vision، HDR10 و HLG یا Hybrid Log Gamma است. این تنوع با قابلیت جدید HDR Effect ترکیب می‌شود و محتوای استاندارد را پردازش می‌کند تا روشنایی را در فضاهای خاص بهتر کند، نسبت تصویر را بهبود بخشد و در نتیجه تمام اینها تصاویر دقیق‌تر را به نمایش گذارد.

پلت‌فرم webOS با تجربه کاربری بهتر و پیشرفته‌تر

جدیدترین پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS تمام سری تلویزیون‌های فوق پیشرفته ال‌جی به طور استثنایی کاربرپسندتر می‌کند. ال‌جی webOS 3.5 مجهز به قابلیت‌های پیشرفته‌ایی است که کنترل ساده‌تر و دسترسی سریع‌تر را در زمان استفاده از کنترل جادویی و بهبودیافته Magic Remote و قابلیت‌های جدید Magic Link میسر می‌کند. بینندگان می‌توانند با فشار دادن کلید اصلی روی کنترل از راه دور فوراً به سرویس‌های مورد علاقه خود مانند نت‌فلیکس و آمازون پرایم ویدئو دسترسی پیدا کنند و پا به دنیایی بزرگ از سرگرمی‌ها و برنامه‌های متنوع با کیفیت خیره‌کننده ۴K بگذارند.

۵ نظر

حسين ۲۷ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

قطعا در کیفیت و فناوری OLED حرف اول را در دنیای تلوزیون می زند و ال جی با تولید ۷۰% تلوزیون OLED دنیا و تامین پنل برای تمامی تولید کنندگان جهانی از جمله سونی و پاناسونیک و فیلیپس و گروندیک و لوه و … حرف اول را در فناوری OLED در جهان می زند اما بدلیل کمبود و گرانی مواد اولیه این فناوری بیش از این ارزان نخواهد شد اما فناوری نانوسل ال جی که مشابعت زیادی با فناوری QLED سامسونگ و تی سی ال دارد بدلیل مشابهات زیاد با فناوری تلوزیونهای LED LCD موجود و فراوانی مواد اولیه بخصوص ذرات شیشه مورد استفاده در صفحه بازتاب نور تامین کننده نور پی زمینه امکان تولید تلوزیونهایی حتی ارزانتر از تلوزیونهای LED موجود را بدلیل کاهش وزن و قطر تلوزیون و در نتیجه کاهش حجم و وزن تلوزیونهای تولید شده با این فناوری فراهم می سازد و سایر تولید کنندگان هم با هزینه بسیار ناچیز امکان تولید پنل با این فناوری در خطوط تولید پنل فعلی را خواهند داشت از طرفی شدت نور تلوزیون در این فناوری نسبت به تلوزیونهای LED موجود افزایش قابل توجهی خواهد یافت اما در کنار تمامی این بهبودها قطعا تصویر نهایی تولیدی با این فناوری به پای تلوزیونهای OLED نمی رسد اما از تلوزیونهای LED موجود قطعا بهتر می باشد .

VAHiD ۹ دی ۱۳۹۷ پاسخ

.
طول عمر OLED های LG نسبت به طول عمر SUPER UHD های LG چقدر است ؟
حداقل و حداکثر طول عمر (مفید) ؟

و اینکه میگن OLED ها اگه مدت زمان زیادی روی یک تصویر ثابت بمونه بعد سایش میمونه (آیا درسته)؟

SUPER UHD ها عمق رنگ مشکی شون نسبت به LCD یا LED های معمولی اختلاف محسوسی دارند یا خیر ؟
البته میدونم که عمق رنگ مشکی به پای OLED ها نمیرسه اما میخوام بدونم رنگ مشکی قابل قبول هست یا خیر سیاهیش عمیقه یا روشنه ؟
.
ممنون میشم جواب بدین .
.

حسين ۹ دی ۱۳۹۷ پاسخ

با توجه به سوالات متعدد در مورد تفاوت عمر و کیفیت پنل های با فناوری OLED در قیاس باSUPER UHD یا به عبارت بهتر ( QLED و NANO CEL ال جی ) باید گفت در فناوری OLED مرسوم بدلیل فشار بیش از حد به دیودهای رنگی بویژه نور آبی مینگین طول عمر پنل های OLED کمتر از LED است اما در مورد پنل های چهار رنگ ال جی که از فناوری ترکیبی ترکیب فسفر و دیودهای نوری ارگانیک استفاده و پنل های سفید وظیفه تولید نور سفید را بعهده دارند عمر پنل تا دو برابر افزایش و از عمر LED های معمولی بالاتر رفته است در مورد کلیه فناوریهایی که نیازمند نور پس زمینه نیستند از تلوزیونهای لامپی ۷۰ سال قبل تا پنل های پلاسما مشکل حک شدن تصاویر ثابت وجود دارد امانه در استفاده معمولی و روزمره بلکه برای نمایش تصاویر ثابت بمدت طولانی و در نهایت اینکه فناوری QLED و NANO CELL همان فناوری LED LCD قدیمی هستند که از ذرات شیشه برای پخش و تامین نور پس زمینه استفاده می کنند و کماکان مشکل فرار نور و عدم دستیابی به نور مشکلی واقعی وجود دارد اما میزان تابش نور افزایش و تصاویر نسبت به فناوریهای موجود روشن تر هستند .

VAHiD ۱۳ دی ۱۳۹۷ پاسخ

تشکر فراوان بابت جواب سریع و خیلی مفید واقعا عالی دس خوش

محمود ۲۸ دی ۱۳۹۷ پاسخ

سلام.ایا امکان خرید نرم افزارهای موجود در فروشگاه ال جی در ایران وجود دارد.مثل سازوکار موبایل های سامسونگ وامکان خرید با کارت های متصل به شتاب.با تشکر

نظر دهید