۰۱ آذر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: چهارمین روز از سفر گروه 352 به انگلستان

گروه ۳۵۲ یکی دیگر از ۵ گروه برتر ال‌جی چلنجر است که به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به انگلستان سفر کند و پروژه تحقیقاتی خود را به سرانجام برساند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش چهارمین روز از سفر تحقیقاتی این گروه در شهر لندن، پایتخت انگلستان، است.

گزارش روز چهارم؛ 21 سپتامبر

روز چهارم از اقامت در شهر لندن صرف بازدید از Google Campus و شرکت در رویداد آن سپری شد. گوگل کمپس فضایی است برای کارآفرینان، که در این محیط بتوانند آموزش ببینند، با یکدیگر شبکه‌سازی کنند و در نهایت شرکت‌های بزرگی را بسازند. در گوگل کمپس کارآفرینان دسترسی قوی به آموزش و منتورشیپ از طرف تیم‌های بومی منطقه، کارآفرینان با تجربه و تیم‌هایی از طرف شرکت گوگل دارند.

3d814f41-d6c7-43c6-8e34-f76a491f0406

Campus Cafe

مهمترین فضایی که بین همه مراکز کمپس گوگل در دنیا مشترک است، Campus Cafe بوده که در آن کارآفرینان به صورت رایگان می‌توانند حضور داشته باشند، شبکه‌سازی کنند و یکدیگر را ملاقات کنند. عضویت در این کافه تنها نیاز به ثبت‌نام رایگان در سایت کمپس و دریافت کارت دارد.

Coworking Space

تمامی کمپس‌های گوگل یک فضای اشتراکی شامل میز و صندلی، دفاتر خصوصی و اتاق‌های کنفرانس برای کارآفرینان دارد. همچنین کمپس با شرکت‌های کوورکینگ مختلف جهت مدیریت فضا و اجاره آن همکاری می‌کند.

4b2adbaa-f7f0-47ac-a3b8-5b82cd61bb04Community Event Space

تمامی کمپس‌های گوگل دارای فضایی بزرگ برای برگزاری رویداد‌های حوزه کارآفرینی می‌باشد. در این فضا رویدادهای بومی و یا بین‌المللی برگزار شده و شرکت در آن‌ها برای عموم رایگان می‌باشد.

Classrooms & Training Rooms

از آنجایی که آموزش یکی از ارکان اصلی راه‌اندازی استارتاپ می‌باشد و کارآفرینان می‌بایست برای پیشرفت اطلاعات زیادی را از محیط جذب کنند، گوگل کلاس‌های بسیاری را در این حوزه برگزار کرده و حتی فضای خود را در اختیار شتاب‌دهنده‌ها قرار می‌دهد که بتوانند در آن کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

پس از کسب اطلاعات اولیه و مشاهده محیط کمپس، در رویداد گوگل کمپس که از قبل ثبت‌نام آن انجام شده بود، شرکت کردیم. موضوع اصلی این رویداد، کارآفرینی حوزه زنان بوده و کارآفرینان و افراد صاحب تجربه در این حوزه به عنوان پنلیست در این رویداد شرکت کردند. به طور کلی بحث با مشکلاتی که زنان کارآفرین برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار با آن مواجه می‌شدند آغاز شد و این نکته بسیار قابل توجه بود که حتی در کشو‌رهای توسعه یافته که به برابری حقوق زن و مرد تاکید بسیاری دارند، زنان مشکلاتی را در بعضی حوزه‌ها دارند. به طور مثال عدم جدی گرفتن آن‌ها در مباحث فنی یا سرمایه‌گذاری از مشکلات جدی مطرح شده در این رویداد بود. کارآفرینان خانم به این نکته اذعان داشتند که برای اثبات خود می‌بایست تلاش بیشتری انجام داده، در جلسات سرمایه‌گذاری بیشتری شرکت کنند و یا داکیومنتیشان‌های فنی بیشتری ارائه دهند تا مورد قبول قرارگیرند.

b0e4be84-0a19-4e39-85bc-1eb72d10ec48

در ادامه به نقش زنان در تیم‌های استارتاپی اشاره شد. این نکته بسیار قابل توجه بود که همه پنلیست‌ها حضور حداقل یک زن در تیم اولیه استارتاپ را لازم می‌دانستند. چرا که ۱. زنان برخی مسائل را از دیدگاهی دیگر بررسی کرده و در نتیجه خیلی از مسائل با دقت بیشتری بررسی خواهد شد و ۲. اینکه زنان بیشتر از مردان تلاش‌گر هستند و در نتیجه حضور آن‌ها در تیم باعث افزایش روحیه کار در تیم می‌شود.

پس از کمپس حمایت خود را از برگزاری رویدادهای بیشتر در این حوزه اعلام کرد و همچنین از تیم‌ها برای ارائه کار در حوزه‌های تخصصی زنان دعوت شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید