۰۷ آذر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: هشتمین روز از سفر گروه 352 به انگلستان

گروه ۳۵۲ یکی دیگر از ۵ گروه برتر ال‌جی چلنجر است که به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به انگلستان سفر کند و پروژه تحقیقاتی خود را به سرانجام برساند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش هشتمین روز از سفر تحقیقاتی این گروه در شهر لندن، پایتخت انگلستان، است.

گزارش روز هشتم؛ 25 سپتامبر

بازدید از شرکت Founders Factory

روز هشتم از اقامت تیم در انگلستان صرف ملاقات با تیم Founders Factory شد. در ابتدای جلسه با خانم Anne-Claire Walch مدیر برنامه شتابدهی که در حقیقت از مدیران ارشد Founders Factory بودند ملاقات کردیم. ایشان پس از ارائه توضیحاتی اجمالی در مورد شرکت، محیط اطراف را به ما نمایش دادند.

تامین سرمایه شرکت Founders Factory از طریق سرمایه‌گذاران این شرکت، که همگی شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های کاری خود محسوب می‌شوند، انجام شده و در حقیقت حوزه کارکرد Founders Factory چه در قسمت شتابدهی و چه در قسمت Incubator در این ۶ حوزه انجام می‌شود که ذیلا نام این شرکت‌ها، حوزه فعالیت آن‌ها و افراد رابط در این شرکت‌ها نمایش داده شده‌اند.

image001

برنامه شتاب‌دهی شرکت Founders Factory به این صورت است که ابتدا استارتاپ‌ها برای Founders Factory فایل ارائه خود را ارسال می‌کنند. تیم شتاب‌دهی Founders Factory که متشکل از حدودا ۱۰۰ نفر است، استارتاپ‌ها را بررسی کرده و تیم‌های مناسب را جهت ارائه و بررسی دعوت می‌کنند.

پس از این جلسه که شامل پرسش‌ و پاسخ‌های بسیاری از تیم بوده و تیم، اعضای آن و ایده اولیه بررسی می‌شوند، تیم وارد مرحله شتاب‌دهی شده که در این مرحله در ابتدا تیم اجرایی، منتورها، تیم حقوقی و … معرفی می‌گردند. (لازم به ذکر است طبق گفته خانم Anne حدودا از هر ۱۰۰ استارتاپ تنها ۱ استارتاپ اجازه وورد به مرحله شتابدهی Founders Factory را پیدا می‌کند.). در این مرحله علاوه بر در اختیار گذاشتن توان اجرایی تیم، ۳۰،۰۰۰ پوند در اختیار تیم قرارگرفته شده که طبق برنامه خود و به صلاحدید خود در ۶ ماه خرج کند که بابت این ۳۰،۰۰۰ پوند از تیم ۷ درصد گرفته می‌شود.

964fa6fc-4352-4fc6-9821-a914f3bebd69

در مرحله بعدی KPI های مختلفی برای بررسی به صورت ماهیانه از طرف تیم Founders Factory تعریف می‌گردد که استارتاپ می‌بایست نسبت به آن‌ها گزارش‌هایی را تهیه کند. همچنین استارتاپ به صورت هفتگی با مدیر عملیاتی و به صورت ماهیانه با افراد کلیدی Founders Factory جلسه خواهند داشت.

image003

مهمترین نکته‌ای که خانم Anne در صحبت‌های خود به آن اشاره داشت، بحث منتورینگ این شرکت و شبکه‌ خیلی خوب آن بود. تیم اجرایی Founders Factory متشکل از ۶۰ نفر بوده که هدف‌ آن‌ها آموزش و خدمت‌رسانی به استارتاپ‌های این شرکت می‌باشد و همچنین این افراد وظیفه دارند هر نوع شبکه لازم برای استارتاپ‌های این شرکت را در اختیار بگذارند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید